Toon posts:

[XP] Boot sector verprutst door fixboot

Pagina: 1
Acties:
  • 836 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Matched: missing, NTLDR
Het is een lang verhaal, maar ik zal proberen het kort te houden. Na het installeren van een nieuwe voeding kreeg ik opstartproblemen met windows, een van de HDD datakabels bleek beetje los te zitten. Toen ik die aan had gedrukt kreeg ik de "NTLDR is missing" melding. Met draaien van XP prof. cd kreeg ik windows wel opgestart en verder leek alles gewoon. Na lezen van helptopics heb ik geprobeerd de NTLDR error te fixen met fixboot. Deze maakte van mijn NTFS schijf (2 partities) echter een FAT schijf van 10 mb, waardoor XP ook echt niet meer werkte. Ik heb toen op m'n andere schijf een tweede XP geïnstalleerd (die ook maar 10 mb op de andere schijf zag). Sindsdien heb ik vanalles geprobeerd om het te herstellen. Met Getdataback kan ik 1 van de 2 partities op de verprutste schijf wel openen maar de andere niet (waar onder andere mijn muziek-collectie op staat ;( . Verder heb ik geprobeerd een boot-diskette te maken, en via dskprobe de boot sector te herstellen, beide zonder succes. Ik heb GoT, google en MS-support doorzocht op mogelijke oplossingen, maar ik kan niks vinden dat ik nog niet geprobeerd heb. Weet iemand hier een oplossing voor?

bvd

Verwijderd

Geen matches
Denk dat je deze schijf opnieuw kan gaan partitioneren
opzich zal de hardeschijf niet beschadigd zijn maar door schrijvfouten is je partitie zodanig beschadigd dat herstel niet meer mogelijk is.

Maar ik neem aan dat je 2e hardeschijf wel inorde was en dat je daar windows probeerde te installeren wat ook niet lukte om je 1e hardeschrijf te benaderen.

Vreest dat je alle data op je 1e schijf dan ook compleet kwijt bent.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-02 20:39

TheBorg

Resistance is futile.

Geen matches
Is de 2de partitie nog intact?

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Voor de duidleijkheid: Ik heb nu een werkende XP installatie op C:
Op D: staat een XP installatie die het niet doet (deze wordt voor 10 MB FAT aangezien, 1e partitie van de schijf)
I: is de 2e partitie van de kapotte schijf, deze is nergens terug te zien, zelfs niet met Getdataback.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-02 20:39

TheBorg

Resistance is futile.

Geen matches
Als je EXACT weet hoe groot de partities waren dan kan ik je helpen handmatig de partition table te editen, daarna kan Getdataback waarschijnlijk praktisch alles weer terug vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik weet dat de schijf officieel 320 GB is. De eerste partitie (D:) is 137 GB. Dat had iets te maken met de limitaties van Windows of de BIOS of zoiets. De tweede partitie is de rest van de schijf.

In Disk Probe kan ik zien dat de 1e partitie 168689522 sectoren heeft, en de tweede 1869881465.
Het kan echter zijn dat er hier iets niet klopt. Ik heb geen verstand van deze dingen, maar een factor 10 verschil lijkt me niet logisch. Daarbij geeft Diskprobe de foutmelding "Invalid sector number" als ik bij 'relative sector' op 'go' klik. Voor de 1e partitie is deze relative sector 1869771365, wat voor mij ongetrainde oog eerder lijkt te passen bij de 2e partitie.

Is dit het soort info dat je nodig hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ok, het probleem is uiteindelijk opgelost met behulp van een commercieel programma DiskPatch.

• elan
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 22:25
Geen matches
Fijn dat het opgelost is, maar waarom niet eerst fdisk /mbr gedaan?
Dan maakt hij een nieuwe master boot record aan. Helpt meestal wel.
Pagina: 1