Blue screen na nieuw geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 322 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maasm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-11-2025
Ik heb mijn Dell Inspiron 9400 laptop anderhalf jaar zonder problemen gebruikt. Om hem sneller te maken heb ik het standaard 2x512 MB DDR2 geheugen vervangen door 2x1GB SODIMM PC2-4200 van Dane-Elec (op advies van de site van leverancier Mapp

Hij starte eerst wel op maar kwam tijdens het opstarten met een Blue screen met de melding: 0x0000008E (0xc0000005,08062d9c1,.....
Omdat deze melding steeds bleef komen; na de eerste keer komt hij helemaal niet meer op het windows scherm, heb ik het geheugen weer vervangen door het oude geheugen. Maar dat haalt ook niets uit. Dezelfde melding blijft komen.

Windows opnieuw installeren helpt ook niet. Daar blijft het hangen als er gezocht wordt naar een reeds bestaande windows versie.

Wie kan mij helpen: er staan zakelijke gegevens op mijn laptop die ik niet kan missen.

Mat

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-04 18:15

Sebazzz

3dp

Bleu? Frans? :p

Ik zou beginnen de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen en de resultaten hiervan te posten. Vooral op het geheugen letten, ik denk dat je geheugen slecht is.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• maasm
Sebazzz schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:20:
Bleu? Frans? :p

Ik zou beginnen de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen en de resultaten hiervan te posten. Vooral op het geheugen letten, ik denk dat je geheugen slecht is.
Maar als het geheugen slecht is en ik het nieuwe weer vervang door het oude geheugen dan zou het toch weer goed moeten gaan. Maar dat is dus ook niet het geval.

Mat

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Grote kans dat je tijdens het plaatsen een contactje van de geheugenbankjes om zeep hebt geholpen of (hopelijk niet) er statische electriciteit doorheen hebt gejaagd.

De code 0x0000008E wijst in veel gevallen op defect/correct geheugen; misschien dat MemTest86 uitsluitsel kan geven?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• maasm
MAX3400 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:26:
Grote kans dat je tijdens het plaatsen een contactje van de geheugenbankjes om zeep hebt geholpen of (hopelijk niet) er statische electriciteit doorheen hebt gejaagd.

De code 0x0000008E wijst in veel gevallen op defect/correct geheugen; misschien dat MemTest86 uitsluitsel kan geven?
Hoe kan ik MemTest86 draaien als de computer niet meer opstart??

Mat

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

maasm schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:29:
[...]

Hoe kan ik MemTest86 draaien als de computer niet meer opstart??
En net zeg je nog dat Windows opnieuw installeren niet helpt/kan?

MemTest is ook te krijgen in bootable formaat... Maar e.e.a. kan je dus terugvinden in Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• maasm
MAX3400 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:31:
[...]

En net zeg je nog dat Windows opnieuw installeren niet helpt/kan?

MemTest is ook te krijgen in bootable formaat... Maar e.e.a. kan je dus terugvinden in Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Misschien dat ik te onervaren hiermee ben, maar ik heb dus geprobeert windows opnieuw te installeren door de cd te plaatsen. Hij begint dan wel, maar stopt op het moment dat er gezocht wordt naar een bestaande windows installatie.

Ik heb in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter gelezen, maar kom daar ook niet verder mee. Ik heb kwaliteitsgeheugen (Dane-Elec).

Mat

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-03 13:07
MAX3400 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:26:
Dit inderdaad, of het geheugen maakt gewoon geen goed contact, of er zit stof tussen...

• maasm
RemcoDelft schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:42:
[...]

Dit inderdaad, of het geheugen maakt gewoon geen goed contact, of er zit stof tussen...
Als het een defect contact is; is daar nog iets aan te doen?
En mag ik er dan vanuit gaan dat de harde schijf gegevens dan nog aanwezig zijn.

Als ik het nieuwe geheugen er opnieuw inzet dan komt er een melding:
"the amount of system memory has changed.
memory write/read failure at 0850820C, read 50BD50BF expecting 50BF540BF. To resolve this issue, try to reseat the memory"

[ Voor 25% gewijzigd door maasm op 15-01-2008 20:58 ]

Mat

• RemcoDelft
maasm schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:53:
[...]

Als het een defect contact is; is daar nog iets aan te doen?
En mag ik er dan vanuit gaan dat de harde schijf gegevens dan nog aanwezig zijn.
Daar mag je wel van uit gaan denk ik.
To resolve this issue, try to reseat the memory"
Oftewel probeer het nog eens, ik heb met een desktop (DDR) ooit het probleem gehad dat het niet werkte omdat ik simpelweg niet hard genoeg duwde... Nu niet te hard duwen en alles afbreken natuurlijk :*)

• maasm
RemcoDelft schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:25:
[...]

Daar mag je wel van uit gaan denk ik.

[...]

Oftewel probeer het nog eens, ik heb met een desktop (DDR) ooit het probleem gehad dat het niet werkte omdat ik simpelweg niet hard genoeg duwde... Nu niet te hard duwen en alles afbreken natuurlijk :*)
Heb echt al vanalles geprobeert. Denk dus dat het inderdaad een defect geheugenschoentje is. Shit
Ik heb bij Dell de vraag gesteld of ik de harde schijf in een andere laptop kan plaatsen en dat ik dan in principe weer alles voorhanden heb (vanwege de zakelijke gegevens). Ik hoop het.

Mat

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:34

Zerora

Ik Henk 'm!

- knip -

Edit:
Mijn probleem heeft met wat anders te maken.

[ Voor 96% gewijzigd door Zerora op 17-01-2008 18:27 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-04 18:55

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Is de geheugencontroller niet stuk? heb dit zelf ook gehad, nieuw mobo moeten kopen.
(was gelukkig wel een PC, geen laptop)

[ Voor 19% gewijzigd door Tjebakka op 17-01-2008 18:25 ]

If it aint fixed, it's broken.

• RemcoDelft
maasm schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:38:
[...]

Heb echt al vanalles geprobeert. Denk dus dat het inderdaad een defect geheugenschoentje is. Shit
Ik heb bij Dell de vraag gesteld of ik de harde schijf in een andere laptop kan plaatsen en dat ik dan in principe weer alles voorhanden heb (vanwege de zakelijke gegevens). Ik hoop het.
In een andere laptop is lastig, dat geeft ongetwijfeld driver-conflicten.
Makkelijkste optie: een USB-behuizing voor de harddisk kopen, kan je hem zo op een andere laptop aansluiten.
Pagina: 1