Toon posts:

[XP] Messenger service is nergens te vinden...

Pagina: 1
Acties:
  • 376 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Yow,

Ik zit dus met een probleem... als volgt:

Ik heb thuis een netwerkje waar in ik gebruik wil maken van de messenger service.
Er staan thuis 3 pc's 1 van mn ouders 1 laptop en mijn pc ( deze ).
Op de laptop en de pc van mn pa en ma staat xp home, op deze staat pro.
Nu heb ik op de 2 home's de messenger service aangezet, en tussen die 2 werkt de messenger service ook.
Allen op de pc ( de xp pro ) kan ik de messenger service nergens vinden in de service lijst! :?
Toch wil ik juist van af deze pc berichtjes kunnen versturen... hoe kan ik dit alsnog doen via CMD ??
En waar zou ik de messenger service kunnen vinden? Heeft MS deze verwijderd of zo ??

Het bedrijf wat de software heeft gemaakt waar jij dagelijks mee werkt heet MicroSoft, en kan je gewoon afkorten als MS.
Flauwe grappen met baarden van hier tot Tjietjerksteradeel kunnen wel achterwege blijven, evenals de groeten onder je post :)

[ Voor 16% gewijzigd door alt-92 op 15-01-2008 20:24 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

services.msc al eens opgestart?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

nieuws: Firewall aan, messenger uit in Windows XP SP2
Blijkbaar staat bij SP2 de messenger functie standaard uit, hier kan je lezen hoe je deze aan / uit zet.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-02 21:56
waarom wil je die gebruiken eigenlijk? nieuwsgierigheid :)

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
@MAX3400 Jep en daar staat hij dus niet tussen :S.

@SniperFox ik ga even kijken, raar dat ik dat articel niet heb kunnen vinden :P

@TheNymf onder anderen, en het is een geweldig spam middel om mn zus mee te pesten XD

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-02 21:56
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:26:
@TheNymf onder anderen, en het is een geweldig spam middel om mn zus mee te pesten XD
en om zelf spam via internet mee te onvangen natuurlijk! maar ik kan het eerste deel niet echt begrijpen

spambronnen en informatie om het juist uit te zetten:

http://www.google.nl/sear...ger+not+in+services&meta=

[ Voor 18% gewijzigd door sjongenelen op 15-01-2008 20:28 ]

you had me at EHLO

Verwijderd

:? Probeer eens in command

sc config messenger start= auto

als je terug krijgt [SC] ChangeServiceConfig SUCCESS

type je

sc start messenger

krijg je te zien dat deze service niet gevonden kan worden is ie ooit ergens verwijderd..
En zou ik niet weten of je die zomaar weer opnieuw kan aanmaken met "sc create" en dat ie dan ook zonder meer weer werkt.

sc /? :)

Verwijderd

Topicstarter
Mm het lijkt er idd op dat hij niet op mijn computer staat. maar zelf verwijderd heb ik het niet.
Hem createn lukt ook niet... very strange :S

Ps. Ik weet dat het een veel gebruikt spam middel is, maar het lijk mij gewoon handig om het als intern berichten programma te gebruiken.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2008 20:33 ]

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:31:
Mm het lijkt er idd op dat hij niet op mijn computer staat. maar zelf verwijderd heb ik het niet.

Ps. Ik weet dat het een veel gebruikt spam middel is, maar het lijk mij gewoon handig om het als intern berichten programma te gebruiken.
Gebruik je toch gewoon MSN messenger? Is nog leuker ook ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

TheNymf schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:27:
en om zelf spam via internet mee te onvangen natuurlijk!
Dan heb je wel een ander probleem als je van buitenaf poortje 139 open hebt staan ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Maar iig zou het nog mogelijk zijn om deze service alsnog op mijn xp pro te krijgen of is het ter vergeefs ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:31:

Heb je soms zo'n gesloopte XPLite versie Gedownnstalleerd?? :P

Als je achter een Router met goeie firewall zit valt er niet veel te spammen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen lite pakketje gewoon de normale Xp pro .. daarom is het zo raar dat de service gewoon helemaal plijte is.

En btw, zit hier pot dicht alles is geforward.

Verwijderd

Hij moet hier aanwezig zijn
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Messenger
en ook in de andere controlsets daarboven als ie daar weg is, is ie in de regel ook verdwenen uit de lijst van services.msc.

Of het herstellen van die keys afdoende is weet ik niet misschien ben je ook wat files kwijt.
iig de service verwijst in het register allen naar %SystemRoot%\System32\msgsvc.dll
en svchost. Maar dat wil niet zeggen dat er niet nog meer bij hoort.

Ik heb er ook geen idee van of je die register keys zomaar uit een andere computer kan overnemem en of dat allemaal maar standaard parameters zijn.. Valt te proberen.. :) Baat het niet schaad het niet..
Pagina: 1