Data bij Karmagrafiek

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-02 13:07
Heel leuke feature natuurlijk, die Karmagrafiek in je profiel (klik voor voorbeeld), maar bij elke afzonderlijke dag staat er een volledige datum. Dat ziet er niet al te overzichtelijk uit :

Afbeeldingslocatie: http://i1.tinypic.com/8amm060.png

Het gaat hier dus om de rij met data onderaan. Zou het niet beter zijn om hier misschien in totaal tien data van te maken, elk op 10% van de totale tijd, zodat het in ieder geval leesbaar is, en/of hier het jaartal achter vandaan te halen? Het is wel grappig gevonden dat je per dag kan zien hoeveel karma erbij is gekomen, maar wat heb je eraan als de data niet leesbaar zijn :).

[ Voor 6% gewijzigd door Groever op 15-01-2008 20:13 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Misschien is er iets foutgegaan bij het genereren van jouw grafiek, bij mij is het gewoon leesbaar (er staan ook maar 7 data).

🖥️ | 🚗

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bij Groever ziet het er inderdaad hetzelfde uit als in zijn screenshot. In mijn eigen profiel staan maar een paar waarden.

Firefox 2.0.0.11 en IE7 met Vista Home Premium.

[ Voor 39% gewijzigd door Admiral Freebee op 15-01-2008 20:21 ]

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Tuurlijk ziet de afbeelding er bij jou hetzelfde uit, die veranderd natuurlijk niet zomaar. Ik bedoel dat grafieken niet structureel er zo uitzien, kijk maar eens in je eigen profiel.

🖥️ | 🚗

• Groever
MadMarky schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:18:
Misschien is er iets foutgegaan bij het genereren van jouw grafiek, bij mij is het gewoon leesbaar (er staan ook maar 7 data).
Ik zie het ja, de meeste tweakers hebben het ook niet. Heb een tijdje rondgekeken in V&A bij verschillende profielen maar er is in ieder geval nog minstens iemand die het heeft dus ik ben niet de enige :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:55

crisp

Devver

Pixelated

dat moet dan wel haast een bugje in jpgraph zijn...

Intentionally left blank

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:11

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Jpgraph bakt inderdaad niet zoveel van de tickafstanden die hij automatisch zou moeten bedenken. De afstand staat zo ruim mogelijk maar toch worden er teveel weergegeven. Een halfbrakke oplossing is om alleen maanden (zonder jaartal) weer te geven bij gebruikers die nog niet zo lang (ca. twee jaar) karma hebben verzameld. De instelling hiervan moet ik nog finetunen.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb wat aanpassingen gedaan die de weergave zou moeten verbeteren.

De grafiekjes worden een dag gecached als je je eigen grafiek opvraagt (terwijl je ingelogd bent) en een week als je andermans grafiek opvraagt. Voor een actuele grafiek kun je /dynamic toevoegen aan de url.

• Groever
Ik zie het ja, het is nu in ieder geval een stuk beter. Al staat er nu wel weer een heel jaar in de grafiek waarin ik nog niet geregistreerd was. (Grafiek begint bij 01-2005 en ik ben in 02-2006 geregistreerd).

[ Voor 58% gewijzigd door Groever op 16-01-2008 08:22 ]

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Als je eerste karmapuntjes minder dan drie jaar en meer dan anderhalve jaar oud is wordt er wat tijd met lege data in de grafiek bijgevoegd. Na drie jaar kan hij fatsoenlijk maand- en jaartallen weergegeven en bij minder dan anderhalf jaar wordt de verkorte maandnaam gebruikt.

Normaal gesproken zou de grafiekentool de afstand tussen de ticks zelf juist moeten kunnen bepalen (waarbij er een keuze tussen een hoge en lage dichtheid gemaakt kan worden). Dit gaat niet goed omdat hij bij grafieken die een periode van minder dan circa drie jaar beslaan een te hoge dichtheid kiest, terwijl de dichtheid al op zijn laagst staat.

Verwijderd

Kan je zelf de tijdsperiode van je grafiek bepalen? Bij mij loopt hij van 2002 tot 2007 zodat het begindeel gewoon op nul staat en de recentste stats er niet bijzitten.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De periode wordt automatisch bepaald. Je hebt na je registratie in 2002 een paar puntjes verzameld met een reactie en een moderatie. Daarna heb je een tijd weinig gedaan, waardoor er ruim twee jaar lang een platte lijn in de grafiek is te zien die zich bijna op het nulpunt bevindt.

De grafiek eindigt altijd op de huidige datum (tenzij je een gecached exemplaar bekijkt, maar dat scheelt maximaal een week). Jouw grafiek loopt gewoon door in 2008.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/karmagraph/69716

Verwijderd

Men geheugen laat me in de steek, ik dacht dat ik pas in 2004 geregistreerd had, nevermind dan :)

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Wel leuk, alleen wat is dat grijze? (dacht eerst aan gem. maar dat kan niet)

Leuke grafiek van Boeboe, spiegel effect van de AEX index :P.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• Hahn
  • Laatst online: 15:35
Dat grijze is dagkarma, dat staat rechts ;)

The devil is in the details.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 09:57

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

vandeMeulenhof schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:55:
Wel leuk, alleen wat is dat grijze? (dacht eerst aan gem. maar dat kan niet)
Dat staat rechts van de grafiek ;) (karma per dag)

edit:
Hahn :(

[ Voor 4% gewijzigd door Cloud op 16-01-2008 15:57 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Ik ben geregistreerd op dinsdag 11 december 2007 en heb hetzelfde probleem. Mijn karmagrafiek is totaal onleesbaar, zie onderstaande afbeelding.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yCWz1Sq35eK0Rhm412TrkAzc/full.png

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Femme: draaien wij wel de laatste versie? En hebben wij de pro-versie of niet? Want volgens mij voldoen wij niet aan de eisen voor de gratis versie ;)

Intentionally left blank

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

We draaien een pro versie :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

In dat geval kunnen we toch gewoon een support ticket aanmaken?

Intentionally left blank

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:06:
Men geheugen laat me in de steek, ik dacht dat ik pas in 2004 geregistreerd had, nevermind dan :)
Waar? Op de FP of op GoT? Volgens mij was je oudste account leading bij de merge. En voor zowel posts op de FP als op GoT krijg je tegenwoordig karmapunten.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

linkforsoad

Hier bijvoorbeeld weer een gare grafiek (zie de x as die raar doet), geen idee waar het door komt.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-02 01:49

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dit is volgens mij al wel eerder gemeld, ik kan er alleen geen topics meer over vinden... In ieder geval komt het alleen voor bij users die nog maar kort geregistreerd zijn. Voor zover ik me kan herinneren komt het door de korte tijdsperiode die op de x-as moet worden weergegeven en waarbij het erg lastig was om ervoor te compenseren.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Daar lijkt het inderdaad op, alleen kon ik niets vinden dat hier verband mee houdt.
Daarom dus deze post ;).

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Die van jeremy is vanaf 15 september 2008 al gaar, dus het korte tijds periode verhaal gaat op voor minder dan een maand lijkt me.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• jerbro
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Er was al eerder een topic over de x-as van de grafiek, namelijk Data bij Karmagrafiek.
Wat mij ook opviel was dat de onderkant van de grafiek wel erg vlak onder de getallen wordt 'afgesneden', bij de mensen die maanden, in plaats van getallen onder de grafiek hebben staan. Daar is een deel van de onderkant van de letters weggesneden, bijvoorbeeld bij MrDucky (aug en sep).
Pagina: 1