Ik heb pas een Acer Aspire 5920G gekocht, en ben daar zeer tevreden over.
Hij draait op Vista en ik heb nog geen speciale dingen gedaan met m'n laptop waardoor het niet zou werken.
Alleen heb ik een probleem met het thuis-netwerk.
Ik had voor de aankoop van de laptop al een desktop pc in de woonkamer én één op m'n kamer.
Die in de woonkamer is aangesloten op de router, die op m'n kamer is verbonven met een wireless ontvangertje. Router én ontvanger zijn van het merk Edimax.
Ik wilde dus m'n laptop via WLAN aansluiten op het netwerk. Maar dit lukt me dus niet.
Iemand anders z'n laptop (Windows XP) krijgt zonder problemen toegang tot het netwerk.
Ik daarentegen, krijg een foutmelding.
"Windows cannot connect to WLAN@home"
Wanneer ik het security-type wil instellen, kan ik enkel kiezen tussen WPA-Personal, WPA2-Personal, WPA-Enterprise,WPA2-Enterprise,Open en Shared.
De modem/router is ingesteld op WPA-PSK met TKIP.
De netwerksleutel is correct ingegeven en is valid.
Ik heb WPA-PSK niet in m'n lijst staan, dus kan ik het ook niet selecteren.
Terwijl de laptop van iemand anders, deze wel in de lijst heeft staan, en dus ook kan binnengeraken.
Wat is het probleem met mijn instellingen ?
Hij draait op Vista en ik heb nog geen speciale dingen gedaan met m'n laptop waardoor het niet zou werken.
Alleen heb ik een probleem met het thuis-netwerk.
Ik had voor de aankoop van de laptop al een desktop pc in de woonkamer én één op m'n kamer.
Die in de woonkamer is aangesloten op de router, die op m'n kamer is verbonven met een wireless ontvangertje. Router én ontvanger zijn van het merk Edimax.
Ik wilde dus m'n laptop via WLAN aansluiten op het netwerk. Maar dit lukt me dus niet.
Iemand anders z'n laptop (Windows XP) krijgt zonder problemen toegang tot het netwerk.
Ik daarentegen, krijg een foutmelding.
"Windows cannot connect to WLAN@home"
Wanneer ik het security-type wil instellen, kan ik enkel kiezen tussen WPA-Personal, WPA2-Personal, WPA-Enterprise,WPA2-Enterprise,Open en Shared.
De modem/router is ingesteld op WPA-PSK met TKIP.
De netwerksleutel is correct ingegeven en is valid.
Ik heb WPA-PSK niet in m'n lijst staan, dus kan ik het ook niet selecteren.
Terwijl de laptop van iemand anders, deze wel in de lijst heeft staan, en dus ook kan binnengeraken.
Wat is het probleem met mijn instellingen ?