[XP] Problemen met accounts

Pagina: 1
Acties:
  • 926 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wombat13
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-02 22:26
Hallo allemaal,

In een ander topic van mij vertelde ik dat ik een probleem had met het inloggen met meerdere accounts op XP. Dat probleem is nu (grotendeels) opgelost.

Alleen zit ik nu met het volgende:
- Het beheerdersaccount (wombat) kan gewoon inloggen en alles werkt zoals het moet.
- Het 2e account (user)(beperkte rechten) kan wel gewoon inloggen maar komt vervolgens op een kaal (windows-klassiek ogend) bureaublad. Dingen als Antivir en Catalyst Controlcenter starten niet. (antivir kan ik handmatig starten. De rest werkt helemaal niet.
- Het thema van windows kan ik aanpassen.

Maar
Zodra ik uitlog en later opnieuw inlog is alles weer zoals het de eerste keer was (klassiek, start niets etc).

Ik kan nergens vinden hoe ik dit aan moet passen en ik word er zo langzamerhand een beetje moe van... Alles heeft lange tijd gewerkt (paar maanden met meerdere gebruikers gezeten...gebruikers allemaal zijn verwijdert en nu we ze weer nodig hebben doen ze het niet).

Wie kan me helpen?
Alvast bedankt :)

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 10:22

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Lijkt erop dat hij zijn profiel niet oplsaat.

Als je ingelogd bent als user ga eens naar my computer - properties - advanced - profiles en kijk wat die daar aangeeft.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Wombat13
Roman schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 09:40:
Lijkt erop dat hij zijn profiel niet oplsaat.

Als je ingelogd bent als user ga eens naar my computer - properties - advanced - profiles en kijk wat die daar aangeeft.
Gisteravond nog gedaan... Eerst gaf windows alleen mn beheerdersaccount aan (wombat dus). Dus ik daarna mn 2e account verwijderen en een nieuwe aanmaken.. Die geeft ie wel aan onder profiles, maar het account zelf start niks.. alleen netwerkverbinding en een zichtbaar bureaublad.. (zoals ik al eerder aangaf.)

Snap jij er iets van? Ik in ieder geval niet meer :+

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 14:52

Arethusa

Niet die server

Wat doet een 2e beheerdersaccount? Werkt die ook niet juist zoals de normale gebruikersaccount?

[ Voor 72% gewijzigd door Arethusa op 16-01-2008 12:16 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 10:22

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Wat heb je bij beperkte rechten staan? Geef hem eens voor de gein wat meer rechten of maak hem even lid van de admin groep.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Wombat13
Arethusa schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:16:
Wat doet een 2e beheerdersaccount? Werkt die ook niet juist zoals de normale gebruikersaccount?
Net even een 2e beheerdersaccount aangemaakt onder de naam Horse (don't ask :+ )
Effect blijft hetzelfde.. Windows logt in en nog voordat je op t bureaublad komt knalt hij terug naar het welkomstscherm.

Eventviewer:

Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: Userenv
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 1505
Datum: 16-1-2008
Tijd: 12:42:01
Gebruiker: WOMBAT\Horse
Computer: WOMBAT
Beschrijving:
Windows kan het gebruikersprofiel niet laden, maar heeft de aanmelding voortgezet met het standaardprofiel van dit systeem.

Detail: Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

en

Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: Userenv
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 1500
Datum: 16-1-2008
Tijd: 12:42:06
Gebruiker: WOMBAT\Gast
Computer: WOMBAT
Beschrijving:
Windows kan u niet aanmelden omdat uw profiel niet kan worden geladen. Controleer of u met het netwerk bent verbonden en of het netwerk correct werkt. Neem contact op met de netwerkbeheerder wanneer het probleem blijft bestaan.

Detail: Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Edit
Profiel Horse staat nu wel onder profiles.

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-02 16:29
Heb je toevallig ook je Default user profiel weggegooit? daar laadt die volgens mij namelijk voor de eerste keer je profiel uit als je inlogt.

Groeten Léon

• Wombat13
Leondendungen schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:05:
Heb je toevallig ook je Default user profiel weggegooit? daar laadt die volgens mij namelijk voor de eerste keer je profiel uit als je inlogt.

Groeten Léon
Hmmm... daar zeg je zo wat.. ik vond mn \Documents and Setting map al zo leeg :+
Bij mij staan er nu 3 mappen:
- All Users
- Wombat
- Horse

kortom.. niet iets wat lijkt op Default User... is er een manier om dit terug te krijgen?

EDIT:
Ik heb me even ingelezen over een Default User.. Volgens Microsoft mag je deze map gewoon aanpassen. Ik heb dus een nieuwe map aangemaakt met de naam Default User en er een ritsje aan mappen/instelling ingedaan... Kijken of het werkt.

EDIT2
Het lijkt te werken, alleen krijg ik onder een account met beperkte rechten geen Catalyst Control Center... Is dit normaal?

[ Voor 26% gewijzigd door Wombat13 op 16-01-2008 21:31 ]

Pagina: 1