Laptop als "Bridge"

Pagina: 1
Acties:
  • 406 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:01

FutureCow

(C) FutureCow

Topicstarter
Ik heb de volgende situatie:

- beneden in de meterkast een draadloze modem, waar internet op zit.
- Boven staat een laptop waar ik dus mee kan internetten

Op zolder staat een draadloze router (WRT350N) met daarbij nog 2 andere PC's erop aan gesloten.

is het mogelijk om via de Laptop verbinding te maken met de modem en de router op zolder, zodat ik ook via de 2 PC's kan internetten? moet dit via een kabel of kan dit ook draadloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Dark
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-07 22:30

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Is het niet mogelijk de router op zolder in te stellen als bridge? dan fungeert die zoals je nu je laptop wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07 01:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

De snelste manier is om niet de routerfunctionaliteit van je router boven te gebruiken, maar deze alleen als switch te gebruiken. Je moet dan dus alle dhcp dingen van de router uitzetten en alle computers incl laptop op de lanpoorten aansluiten. Vervolgens heb je twee mogelijkheden:

Met je laptop ga je vervolgens draadloos het internet op en vervolgens gebruik je internet connection sharing van windows om je verbinding met de andere computers te verdelen via het bedrade netwerk boven.

Als je modem zelf ip-nummers uit kan delen dan zou je ook nog kunnen proberen om op de laptop de twee netwerk interfaces (bedraad en draadloos) te 'bridgen'.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:07

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Laptop kan per definitie geen Bridge zijn omdat een brindge een layer 2 apparaat is.

Maar dat terzijde. Als je je router boven configureerd via WDM kun je als dat bak beneden het ook aan kan je netwerk extanden. Dan moet de router boven natuurlijk het ding beneden ook kunnen zien.

Of je moet een lange kabel trekken naar boven en die aansluiten op je router.

Of je doet het zoals ik en zet gewoon een grote antenne op de router, zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.wifiextreme.com.au/images/p-spdg160.JPG

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-07 14:19
ICS zou ik niet gebruiken. Dan ga je NATten over NAT.
Wat je kan doen (als je XP of Vista gebruikt), is wireless verbinding maken met je laptop, en je laptop via kabel aan te sluiten op een LAN aansluiting op je router boven (die je dus als switch gebruikt en alle router zooi uitschakelt (DHCP ed))

Dan selecteer je in je "Network connections" zowel je WLAN als je LAN adapter, rechtsklik je erop en selecteer je "Create Bridge". Dan bridge je je WLAN en LAN met elkaar.

Als je WDS/WDN kan doen is dat natuurlijk de beste oplossing.

[ Voor 6% gewijzigd door Krypt op 16-01-2008 11:44 ]

Pvouput live