[Winrar] Uitpakken via client of via netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Waarschijnlijk een hele domme vraag maar mijn collega begon er vandaag over en nu begin ik ook te twijfelen.

Situatie :

Celeron 700 Download bak --> 1 TB aan storage
Core 2 duo desktop --> via het netwerk aangesloten op deze download bak

Collega zegt --> unrarren via de celeron bak (remote desktop) is veel sneller

Ik zeg : Wanneer je via het netwerk het unrarren doet via jouw eigen desktop client zal dit sneller gaan door de snellere CPU. Hierbij vormt echter het netwerk + verbinding wel de bottleneck..

Klopt dit wat ik zeg? Collega verklaart me voor gek :P

Ik ben benieuwd wat jullie ervaring is.

Mijn V&A

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tja, dat hangt van tientallen factoren af waarbij ik op dit moment de bussnelheid van de Celeron als grootste bottleneck zie.

Waarom test je het niet eens, desnoods met een stopwatch ofzo? Maar het vermoeden rijst dat je ongeveer even snel klaar zal zijn, vooral als je netwerk lager geklassificeerd is dan 100Mbit/half duplex.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik denk eigenlijk ook dat het via het netwerk op die c2d veel sneller gaat ivm. meer cpu-kracht. Wel even er vanuit gaande dat je minimaal een 100Mbit netwerkverbinding hebt.

Verder moet je ook in acht nemen dat je op de manier met uitpakken via rdp op de celeron daarna ook nog het bestand naar de core2duo moet versturen. Dat kost ook nog (veel) tijd, die je op de andere manier bespaart.

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ben ik het helemaal met je eens, maar de grootste vraag is de theorie hier achter.

Klopt het dat de bewerkingen via de Client lopen wanneer je een unrar start vanuit een netwerk locatie? dat lijkt me van wel?

Ik weet niet in theorie hoe snel zo'n unrar gaat in mb/sec, maar een 100mbit verbinding met 8mb sec is toch aardig snel zou je denken.
Verder moet je ook in acht nemen dat je op de manier met uitpakken via rdp op de celeron daarna ook nog het bestand naar de core2duo moet versturen. Dat kost ook nog (veel) tijd, die je op de andere manier bespaart.
Alles gaat via de netwerk schijf, er gaat dus niets naar de core 2 duo aangezien de netwerk schijf ook vanaf de mediacenter wordt gebruikt.

[ Voor 35% gewijzigd door Workaholic op 15-01-2008 19:39 ]

Mijn V&A

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Palomar schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:36:
Ik denk eigenlijk ook dat het via het netwerk op die c2d veel sneller gaat ivm. meer cpu-kracht. Wel even er vanuit gaande dat je minimaal een 100Mbit netwerkverbinding hebt.

Ligt eraan; bijna alles wat ikzelf via RDP uitpak wordt op een ander tijdstip gestreamed naar mijn media-appliance of laptop. Ik hoef niet "per direct" de inhoud van de RAR te hebben.
Audi-Addict schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:38:
Ik weet niet in theorie hoe snel zo'n unrar gaat in mb/sec, maar een 100mbit verbinding met 8mb sec is toch aardig snel zou je denken.
Ja, ervanuitgaande dat ook "jouw" CPU nog eens 8MB per seconde kan begrijpen, unrarren en wegschrijven.

*edit*
Alles blijft op de netwerkschijf? Dan verklaar ik je redelijk voor gek als je eerst de RAR over het netwerk wil trekken, lokaal wil unrarren en dan de hele bende terugkopieert (al dan niet realtime). Laat die Celeron lekker genieten van zijn oude dag en af en toe nog wat dingen doen...

[ Voor 32% gewijzigd door MAX3400 op 15-01-2008 19:40 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ja, ligt idd een beetje eraan wat je met het bestand wilt doen.

Misschien dan nog een ander scenario: je pakt een bestand wat op die celeron staat uit met de core2duo en dat weer náár de harddisk van de celeron. Dan gebruik je dus je snelle c2d cpu op de celeron pc. Dan is echt het netwerk de bottleneck, maar vraag me af bij welke netwerksnelheid dat is. Domweg meten met een stopwatch zal de doorslag geven ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Palomar op 15-01-2008 19:42 ]

Pagina: 1