Kom niet op tweakers.net / GoT

Pagina: 1
Acties:
  • 532 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• magic-marc
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-05 17:00
Ik post dit bericht via www.beatfiltering.com, omdat ik via mijn Provider Tiscali/telfort momenteel niet op www.tweakers.net alsmede GoT kan komen. Alle andere sites kom ik wel, en het is browser onafhangkelijk (firefox, internet explorer, safari en opera). In alle 3 kom ik er niet op.... heeft iemand hier een goede verklaring voor? Heb de helpdesk gebeld, maar daar zijn teveel wachtenden...

Voor alle duidelijkheid:
Pingen werkt, tracert werkt, maar zodra ik in de browser naar tweakers.net wil gaan krijg ik een time-out.

Ik werk op Windows XP SP2 Home editie, duitse versie.

[ Voor 20% gewijzigd door magic-marc op 15-01-2008 19:17 . Reden: aanvulling etc. ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Tiscali hier, en geen problemen met T.net :)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12 07:34

QinX

Shai-Hulud

weet het niet zeker maar misschien een ip ban?

zal het wel mis hebben.

http://tweakers.net/productreview/user/184256

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-12 15:14

Sebazzz

3dp

Als hij een ban zou hebben zou hij een melding krijgen.

Twee redemieen: 1. Tweakers aan je /etc/hosts bestand toe voegen (C\Windows\system32\etc\hosts als ik het niet mis heb)
2. OpenDNS gebruiken

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• magic-marc
QinXi schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:15:
weet het niet zeker maar misschien een ip ban?

zal het wel mis hebben.
Zou dan eigenlijk niet weten waarom (ik post haast nooit iets), maar dat zou natuurlijk wel mogelijk kunnen zijn, enige manier om dit te controleren misschien?

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10 19:25

Swaptor

Java Apprentice

Mailen naar de crew.
De Banrichtlijnen #gebanned

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Heb zelf tiscali / telfort en het werkt perfect.

Heb je al geprobeerd om je router te resetten en je cookies / temp / cache te legen? Dat wil bij mij in veel gevallen nog wel eens helpen.

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:50

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Ik gok eerder dat 't hiermee te maken heeft: [BUG]Om de zoveel tijd timeouts

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

• magic-marc
Zoals er in dit bericht staat: Door uit te loggen moet je alsnog topics kunnen lezen (als je bent gebanned).. dit kan ik niet, hij laadt niet eens de webpagina, maar eindigt met een time-out.

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-11 15:16

krvabo

MATERIALISE!

Is je DNS niet gewoon brak?
Wat krijg je als je naar http://213.239.154.35/ gaat? (ip van t.net)

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• magic-marc
SniperFox schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:22:
Heb zelf tiscali / telfort en het werkt perfect.

Heb je al geprobeerd om je router te resetten en je cookies / temp / cache te legen? Dat wil bij mij in veel gevallen nog wel eens helpen.
Routerreset nog niet gedaan inderdaad (mede omdat me pa in een lang gesprek zit (voip). En cookies / temp en cache is toch per onafhankelijk per browser? Dan zou hij het dus in andere browsers wel moeten doen... en dat heb ik al gedaan (doet ie automatisch al bij sluiten van firefox).

• magic-marc
krvabo schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:23:
Is je DNS niet gewoon brak?
Wat krijg je als je naar http://213.239.154.35/ gaat? (ip van t.net)
Slim idee, meteen geprobeerd, maar levert niets op. Ik ga nu de router resetten!

• magic-marc
magic-marc schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:26:
[...]

Slim idee, meteen geprobeerd, maar levert niets op. Ik ga nu de router resetten!
Na reset, is er niets verandert in wat ik hierboven allemaal beschreven heb. Probleem blijft zich voordoen..

Verwijderd

laat maar, ip werkt ook niet dus deze oplossing zou ook niet werken. |:(

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2008 19:33 . Reden: edit ]

• magic-marc
APClll schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:23:
Ik gok eerder dat 't hiermee te maken heeft: [BUG]Om de zoveel tijd timeouts
Kan, moet wel bekennen dat ik er de hele dag al last van heb, en vandaag nog geen tweakers.net heb gezien na vaak F5'en.

Voor extra duidelijkheid zal ik de foutcodes die de verschillende browsers geven hieronder copy'pasten:
Internet Exploiter:
Stuurt me eerst naar google zoekresultaten, dan klik ik op tweakers.net en dan krijg ik:
Die Webseite kann nicht angezeigt werden.

Wahrscheinlichste Ursachen:
Sie haben keine Verbindung mit dem Internet hergestellt.
Es ist ein Problem mit der Website aufgetreten.
Die Adresse enthält eventuell einen Tippfehler.

Opera:
Error!
Could not connect to remote server

You tried to access the address http://www.tweakers.net/, which is currently unavailable. Please make sure that the Web address (URL) is correctly spelled and punctuated, then try reloading the page.
Make sure your Internet connection is active and check whether other applications that rely on the same connection are working.
Check that the setup of any Internet security software is correct and does not interfere with ordinary Web browsing.
If you are behind a firewall on a Local Area Network and think this may be causing problems, talk to your systems administrator.
Try pressing the F12 key on your keyboard and disabling proxy servers, unless you know that you are required to use a proxy to connect to the Internet. Reload the page.

Safari:
Safari can’t open the page.
Safari could not open the page “http://www.tweakers.net/” because the server stopped responding.

Firefox:
The connection has timed out

The server at 213.239.154.35 is taking too long to respond.

* The site could be temporarily unavailable or too busy. Try again in a few
moments.

* If you are unable to load any pages, check your computer's network
connection.

* If your computer or network is protected by a firewall or proxy, make sure
that Firefox is permitted to access the Web.

• Fox
  • Niet online

Fox

Check C:\Windows\System32\Drivers\etc for a file named HOSTS with no
extension. (Not Hosts.sam)
Make sure Windows is set to show hidden files and folders and is NOT set to
hide extensions for known file types.
If HOSTS exists, rename it to HOSTS.OLD
Reboot an try again.

Or, In a Cmd window, enter
ipconfig /flushdns
then clear your TIF also, and re-boot.
Dit zou je kunnen proberen, als dat niet lukt dan is het voor mij een raadsel. Heb dit zelf ook meerdere malen gehad maar dit ging na verloop van tijd vanzelf over.

[ Voor 34% gewijzigd door Fox op 15-01-2008 19:48 ]

• magic-marc
SniperFox schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:39:
[...]

Dit zou je kunnen proberen, als dat niet lukt dan is het voor mij een raadsel. Heb dit zelf ook meerdere malen gehad maar dit ging na verloop van tijd vanzelf over.
Kan hosts niet wijzigen naar hosts.old, toegang is geweigerd. Wat is TIF?

[ Voor 1% gewijzigd door magic-marc op 15-01-2008 19:46 . Reden: typo + aanvulling ]

• Fox
  • Niet online

Fox

magic-marc schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:44:
[...]

Ik vermoed dat hiermee "Temporary Internet Files" wordt bedoeld, ook dnsflush al geprobeerd?

[ Voor 7% gewijzigd door Fox op 15-01-2008 19:48 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

temporary internet files

damn^ ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Raven op 15-01-2008 19:48 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• magic-marc
SniperFox schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:48:
[...]

Ik vermoed dat hiermee "Temporary Internet Files" wordt bedoeld, ook dnsflush al geprobeerd?
flushdns hielp ook niet helaas. ook herstart gedaan enzo...

- volgende stap is veilige modus met netwerkondersteuning. als niemand nog andere ideeën heeft tenminste.

• magic-marc
Sebazzz schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:17:

Twee redemieen: 1. Tweakers aan je /etc/hosts bestand toe voegen (C\Windows\system32\etc\hosts als ik het niet mis heb)
2. OpenDNS gebruiken
1. kan de hosts file niet wijzigen, toegang is geweigerd... misschien dat dat een oorzaak kan zijn....
2. openDNS moet weinig zin hebben aangezien de site het met IP 213.239.154.35 ook niet werkt..

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-12 18:19
magic-marc schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:03:
[...]

1. kan de hosts file niet wijzigen, toegang is geweigerd... misschien dat dat een oorzaak kan zijn....
2. openDNS moet weinig zin hebben aangezien de site het met IP 213.239.154.35 ook niet werkt..
Je hebt dus VISTA? Met admin rechten kan je het ook niet wijzigen? Uh kan je een een traceroute doen naar het tweakers.net IP nummer en vanaf de eerste border gateway router van Telfort de trace hier eens dumpen?

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-12 12:05
Heb je wel de inhoud van hosts kunnen bekijken? Staat daar iets in over tweakers.net ?

• Fox
  • Niet online

Fox

magic-marc schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:03:
[...]

Als je deze wil editen heb je dan alle internet-gerelateerde zaken uitstaan? Dan kan hij zo'n melding nog wel eens geven. Anders zou je ook nog proberen om dit te doen in safe-mode.
freedzed6 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:10:
[...]

Je hebt dus VISTA? Met admin rechten kan je het ook niet wijzigen? Uh kan je een een traceroute doen naar het tweakers.net IP nummer en vanaf de eerste border gateway router van Telfort de trace hier eens dumpen?
Als je Vista gebruikt zou ik zoizo UAC uitzetten tenzij je dit echt een benodigde vindt. ( Control Panel\User Accounts - Turn User Account Control on or off ) Maar dit zal alleen zaken oplossen die te maken hebben met admin rechten.

[ Voor 41% gewijzigd door Fox op 15-01-2008 20:14 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

:X Pagina stond al ff open blijkbaar... /oud dus.. :P

[ Voor 69% gewijzigd door Glashelder op 15-01-2008 20:22 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• magic-marc
SniperFox schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:12:
[...]

Als je deze wil editen heb je dan alle internet-gerelateerde zaken uitstaan? Dan kan hij zo'n melding nog wel eens geven. Anders zou je ook nog proberen om dit te doen in safe-mode.

[...]

Als je Vista gebruikt zou ik zoizo UAC uitzetten tenzij je dit echt een benodigde vindt. ( Control Panel\User Accounts - Turn User Account Control on or off ) Maar dit zal alleen zaken oplossen die te maken hebben met admin rechten.
Nogmaals ik gebruik windows XP Home!

Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Dokumente und Einstellungen\Administrator>ping www.tweakers.net

Ping www.tweakers.net [213.239.154.35] mit 32 Bytes Daten:

Antwort von 213.239.154.35: Bytes=32 Zeit=48ms TTL=59
Antwort von 213.239.154.35: Bytes=32 Zeit=53ms TTL=59
Antwort von 213.239.154.35: Bytes=32 Zeit=58ms TTL=59
Antwort von 213.239.154.35: Bytes=32 Zeit=53ms TTL=59

Ping-Statistik für 213.239.154.35:
Pakete: Gesendet = 4, Empfangen = 4, Verloren = 0 (0% Verlust),
Ca. Zeitangaben in Millisek.:
Minimum = 48ms, Maximum = 58ms, Mittelwert = 53ms

C:\Dokumente und Einstellungen\Administrator>tracert 213.239.154.35

Routenverfolgung zu www.tweakers.net [213.239.154.35] über maximal 30 Abschnitt
e:

1 1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.254
2 24 ms 23 ms 23 ms 82-169-7-254.ip.telfort.nl [82.169.7.254]
3 23 ms 24 ms 24 ms vpn494-telfort.bcsw1.asd-nh.net.tiscali.nl [195.
241.4.178]
4 32 ms 35 ms 35 ms 20ge-po-2.e600-1.ams5.true.nl [195.69.144.163]
5 47 ms 51 ms 53 ms 10ge-6-1.e600-1.ams7.true.nl [87.233.192.30]
6 46 ms 47 ms 49 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

Ablaufverfolgung beendet.

C:\Dokumente und Einstellungen\Administrator>

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:01
ik heb ooit wel eens gehad dat de firmware van de router ervoor zorgde dat ik sommige websites niet kon benaderen..! vreemd iig

you had me at EHLO

• magic-marc
Bolukan schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:10:
Heb je wel de inhoud van hosts kunnen bekijken? Staat daar iets in over tweakers.net ?
heb ik kunnen bekijken, stond niks in over tweakers.net, tevens heb ik hosts nu na een tip wel kunnen wijzigen naar hosts.old. en zelfs nu nog werkt het niet (ook na herstart)

• magic-marc
TheNymf schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:24:
ik heb ooit wel eens gehad dat de firmware van de router ervoor zorgde dat ik sommige websites niet kon benaderen..! vreemd iig
Inderdaad, software van de router geeft soms problemen met het renderen van websites (ervaring mee met speedtouch) ik heb nu echter de Zyxel van Tiscali, en heb daar nog nooit problemen mee gehad, ben ook een regelmatige bezoeker (paar keer per week) van tweakers.net en heb al geruime tijd (1jaar+) deze router, dus dat zou vaag zijn.

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-11 08:21
Al eens geprobeert je router te resetten en daarna je pc te ontdoen van zijn/haar netwerkkabel en deze vervolgens (als de router weer draait) er opnieuw in te steken?
ipconfig /flushdns in command scherm (start->uitvoeren->cmd) werkt ook nog wel eens..

• magic-marc
Postman schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:42:
Al eens geprobeert je router te resetten en daarna je pc te ontdoen van zijn/haar netwerkkabel en deze vervolgens (als de router weer draait) er opnieuw in te steken?
ipconfig /flushdns in command scherm (start->uitvoeren->cmd) werkt ook nog wel eens..
Geprobeerd ook dit mocht niet helpen....

• magic-marc
Voor alle duidelijkheid nogmaals wat details over deze issue:
Internet provider: Tiscali (telfort)
OS: Microsoft Windows XP Home Duitse versie, met SP2 en alle updates.
Browsers waarbij www.tweakers.net niet werkt: Firefox 2.0.0.11, Safari 3.0.4, Opera 9.25 en de laatste versie van Internet Explorer 7.

Ping www.tweakers.net werkt goed, en tracert voert hij ook goed uit tot en met www.tweakers.net.

Troubleshoot:
- router reset en tijdje van stroom af, en na opstart pas netwerkkabel erin
- ipconfig /flushdns
- hosts file gewijzigd naar hosts.old (er is tot nu toe ook nog geen nieuwe gekomen, en in de hosts file stond niets over tweakers.net)
- verschillende browsers geprobeerd en bij deze ook de TIP, cache en cookies etc verwijderd.
- geprobeerd te surfen naar: http://213.239.154.35/ (in verschillende browsers)
- computer in veilige modus gestart met netwerkondersteuning, maar daar ook hetzelfde probleem als in de normale windows mode.

Helpdesk van tiscali is nog geopend tot 22:00, hopelijk is het dalijk wat rustiger, ik ga het in ieder geval zo nog even proberen. Om 21:10 nog eens geprobeerd, maar net waren het nog 10 minuten, en 5 wachtenden, nu 10 minuten en 7 wachtenden..... het tijdstip maakt het niet beter..

Als iemand nog een ideetje heeft post hem dan!

[ Voor 6% gewijzigd door magic-marc op 15-01-2008 21:09 . Reden: aanvulling helpdesk ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Je kan andere websites wel openen. Jou computer kan de (web)server(s) van tweakers.net gewoon bereiken, anders pingt het niet terug. Andere mensen reageren niet hetzelfde met een een Tiscali/Telfort verbinding.

Het moet bijna wel bij je eigen PC liggen dit. Niet een software firewall op je PC of een heel overijverig antivirus pakket dat je browser probeert te beschermen tegen onnodige dingen?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

1. Heb je iets van een proxyserver ingevult staan in de browser?
2. Probeer met de volgende dnsserver de pagina eens te openen: 212.142.28.130
3. Zonder router er tussen.. werkt het dan wel? Zo nee.. dan moet je het zoeken op de computer waarschijnlijk zelf.
4. Eventueel een andere computer laten proberen via de router tweakers.net te benaderen.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• magic-marc
bjck schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:10:
Je kan andere websites wel openen. Jou computer kan de (web)server(s) van tweakers.net gewoon bereiken, anders pingt het niet terug. Andere mensen reageren niet hetzelfde met een een Tiscali/Telfort verbinding.

Het moet bijna wel bij je eigen PC liggen dit. Niet een software firewall op je PC of een heel overijverig antivirus pakket dat je browser probeert te beschermen tegen onnodige dingen?
Heb dit probleem alleen bij www.tweakers.net en kan alle andere sites wel bezoeken, ook tweakers via www.beatfiltering.com... maar dat is niet de bedoeling en levert pop-ups op waar ik niet op sta te wachten, tevens heb je een lelijke balk bovenin het scherm.

Firewall: Ingebouwde SP2 firewall van windows zelf...

Antivirus: AVG Anti-Virus Free Edition, welke onder veilige modus niet meestart

Ook geen gekke processen in de Task-manager..

• magic-marc
Falcon schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:13:
1. Heb je iets van een proxyserver ingevult staan in de browser?
2. Probeer met de volgende dnsserver de pagina eens te openen: 212.142.28.130
3. Zonder router er tussen.. werkt het dan wel? Zo nee.. dan moet je het zoeken op de computer waarschijnlijk zelf.
4. Eventueel een andere computer laten proberen via de router tweakers.net te benaderen.
1. Staan in alle 4 de browsers op direct-connect, daarnaast zou ik dan niet op andere sites moeten kunnen, en zit ik nooit aan de proxy instellingen.

2. Ga ik zo proberen! Geprobeerd, resultaat blijft hetzelfde...

3. Het is een router met ingebouwde modem soort router/modem, dus zonder router is helemaal geen internet mogelijk.

4. Andere computer helaas niet mogelijk op dit moment... heb er nog een staan maar met kapotte hd, kan maybe wel nog een linux live cd zoeken en erop draaien!.

[ Voor 2% gewijzigd door magic-marc op 15-01-2008 21:31 . Reden: antwoord 2 aangepast. ]

Verwijderd

Draai eens een sniffer als WireShark en bezoek de zite, post daarna ff de output die je kreeg. (of upload even de file ergens online, je kunt de trace opslaan)

http://www.wireshark.org/download.html

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2008 21:58 ]

Verwijderd

Voordat je allemaal software gaat installeren, laten we nog een basisstap nemen. Voer de volgende stappen even uit:

run -> cmd
telnet www.tweakers.net 80 [enter]
GET /index.html HTTP/1.0 [enter]

Wat krijg je terug?

• magic-marc
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:57:
Draai eens een sniffer als WireShark en bezoek de zite, post daarna ff de output die je kreeg. (of upload even de file ergens online, je kunt de trace opslaan)

http://www.wireshark.org/download.html
Bedankt voor je reactie, heb wireshark geïnstalleerd, maar kom er in het programma niet uit hoe ik de site moet bezoeken... zou je dit a.u.b. even kunnen verklaren?

• magic-marc
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:03:
Voordat je allemaal software gaat installeren, laten we nog een basisstap nemen. Voer de volgende stappen even uit:

run -> cmd
telnet www.tweakers.net 80 [enter]
GET /index.html HTTP/1.0 [enter]

Wat krijg je terug?
Bedankt voor je reactie, dit krijg ik terug:
C:\Dokumente und Einstellungen\Marc>telnet www.tweakers.net 80
Verbindungsaufbau zu www.tweakers.net...Es konnte keine Verbindung mit dem Host
hergestellt werden, auf Port 80: Verbinden fehlgeschlagen

Verwijderd

Okay, je kan dus wel met ping die machine bereiken (dat is icmp, gebeurt op layer 3) maar een TCP sessie opbouwen lukt niet. Maw, er lijkt dus iets mis te gaan op TCP stack niveau, specifiek voor tweakers.net. Je hebt het ook met GoT zei je. Dat zijn IP adressen 213.239.154.35 & 213.239.154.36. Probeer eens te surfen naar http://achelois.tweakers.net/ . Da's 213.239.154.10. Wat krijg je dan terug?

Ik heb het gevoel dat je ergens een rare route of portmapping hebt staan die het opbouwen van een TCP sessie op die IP adressen (en van welk adres tot welk adres is dan even de vraag) blokkeert. Dat kan nog steeds zowel op je router als op je PC zijn, maar theoretisch (zeer onwaarschijnlijk maar mogelijk) zelfs bij Tiscali (maar dan alleen voor jouw netblock bijvoorbeeld).

• magic-marc
Voor alle duidelijkheid nogmaals wat details over deze issue:
Internet provider: Tiscali (telfort)
OS: Microsoft Windows XP Home Duitse versie, met SP2 en alle updates.
Browsers waarbij www.tweakers.net niet werkt: Firefox 2.0.0.11, Safari 3.0.4, Opera 9.25 en de laatste versie van Internet Explorer 7.

Ping www.tweakers.net werkt goed, en tracert voert hij ook goed uit tot en met www.tweakers.net.

Troubleshoot:
- router reset en tijdje van stroom af, en na opstart pas netwerkkabel erin
- ipconfig /flushdns
- hosts file gewijzigd naar hosts.old (er is tot nu toe ook nog geen nieuwe gekomen, en in de hosts file stond niets over tweakers.net)
- verschillende browsers geprobeerd en bij deze ook de TIP, cache en cookies etc verwijderd.
- geprobeerd te surfen naar: http://213.239.154.35/ (in verschillende browsers)
- computer in veilige modus gestart met netwerkondersteuning, maar daar ook hetzelfde probleem als in de normale windows mode.
- windows firewall uitgeschakeld, en gekeken of hij het daarna deed maar helaas niet...
- knoppix live-cd gedraaid, en in een aantal browsers geprobeerd verbinding te maken, maar kwam eigenlijk hetzelfde als in Windows XP neer, voor de duidelijkheid de foutmeldingen:
www.tweakers.net vanuit knoppix
- geprobeerd een telnet verbinding met tweakers.net te maken, dit lukte ook niet.

Konqueror 3.5.5 (Using KDE 3.5.5)
An error occurred while loading http://www.tweakers.net:
Timeout on server
Connection was to www.tweakers.net at port 80

An error occurred while loading http://213.239.154.35:
Timeout on server
Connection was to 213.239.154.35 at port 80

Iceweasel 2.0.0.1
Sessie naar www.tweakers.net:

The server at www.tweakers.net is taking too long to respond.
* The site could be temporarily unavailable or too busy. Try
again in a few
moments.
connection.
* If your computer or network is protected by a firewall or
proxy, make sure
that Iceweasel is permitted to access the Web.

Sessie naar 213.239.154.35:

The server at 213.239.154.35 is taking too long to respond.
* The site could be temporarily unavailable or too busy. Try
again in a few
moments.
connection.
* If your computer or network is protected by a firewall or
proxy, make sure
that Iceweasel is permitted to access the Web.

Lynx
Bleef lang staan op making HTTP connection, en vloog er even later uit.

Elinks
Blijft staan op making connection, en uiteindelijk ook een Timeout

Helpdesk van tiscali is nog geopend tot 22:00, hopelijk is het dalijk wat rustiger, ik ga het in ieder geval zo nog even proberen. Om 21:10 nog eens geprobeerd, maar net waren het nog 10 minuten, en 5 wachtenden, nu 10 minuten en 7 wachtenden..... het tijdstip maakt het niet beter..
Helpdesk is nu gesloten, gezien de wachttijden had ik er toch niets aan en om de hele wachtrij te wachten á 30 cent per minuut had ik even geen zin in.

PS: Het kan dus geen windows, virusscanner of firewall probleem zijn, anders had hij het in Knoppix wel moeten doen. Het ligt nu dus nog bij of de netwerkkaart, de router/modem (zyxel), de ISP of de hoster van tweakers.net...

Als iemand nog een ideetje/oplossing heeft post hem dan!

• magic-marc
Probleem is bij deze duidelijk, alleen de oorzaak nog niet! In ieder geval, iedereen bedankt die feedback heeft gegeven, mede met de feedback over banning heb ik een mail gestuurd, waar ik zelf denk ik niet 1,2,3 opgekomen zou zijn.
Hallo Marc,

Je bent in onze firewall geplaatst. Vanaf jouw ip zijn op 14 januari
namelijk meer dan 7000 hits op onze frontpage geweest.

De laatste twintig requests die ik zag waren allemaal naar hetzelfde
nieuwsitem:
nieuws: Mogelijk samenwerking tussen Intel en nVidia onderweg

Maar of de andere 7000 hits daar ook allemaal naar toe gingen heb ik
niet bekeken.

Na het plaatsen van jouw ip in onze firewall (vanochtend om 8:25u) zijn
er nog eens meer dan 11000 hits geweest. Je begrijpt vast wel dat we dat
soort aantallen van een enkele gebruiker niet leuk vinden...

Het lijkt me verstandig dat je eerst uitzoekt wat voor programma vanaf
jouw locatie zo vaak onze pagina's probeert te openen. Als je het hebt
gevonden en gestopt of aangepast gooien we de blokkade weer uit onze
firewall.

Met vriendelijke groet,

Arjen van der Meijden
Serverbeheer
Tweakers.net B.V.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Sebazzz schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:17:
Niet als wij een via onze leecher-detectie-code zien dat vanaf een bepaald ip heel veel pageviews op onze sites zijn gekomen, want dan stoppen we het ip gewoon rechstreeks in de firewall en komt er geen nette melding terug. De grenzen daarvoor staan overigens erg ruim, waardoor je zelfs bij excessief verslaafd zijn aan Tweakers.net nog niet op zou mogen vallen.

Niettemin is het ip van Marc ons wel opgevallen en normaliter nemen we dan niet de moeite om uit te zoeken wie het is, want de leechende tool/software stopt daar niet direct van. Oftewel, dat is dan een gevalletje "shoot first, let them ask questions later".

In de meeste gevallen is het overigens iets onschuldigs, zoals een indexer die per ongeluk half tweakers.net aan het afgrazen was of een browser-hulptool die elke twee seconde kijkt of er iets nieuws is ipv elke twee minuten. En net na de introductie van de nieuwe Opera 9 waren er ook ineens allerlei mensen die daar de frontpage elke vijf seconde in wisten te laten refreshen.

Marc heeft ondertussen naar ons supportadres gemailed en ook al antwoord gekregen, dus een en ander zal voor het eind van de werkdag morgen wel opgelost zijn :)

[edit]
En zo te zien heeft Marc mijn mail gehad ;)

Verwijderd

Mja, dat kon ook nog inderdaad. ;) Heb jij altijd hetzelfde IP adres? Dat is in dit geval wel belangrijk. En dan wordt het denk ik even een sniffer plaatsen oid, waarmee je je uitgaande verkeer filtert op tweakers.net. Als je kan zien wat voor pakketjes het zijn en vooral wanneer, kan je het misschien ook aan een applicatie relateren.

Ik zou Tweakers.net overigens om wat gedetailleerde logs vragen, want zij hebben die data al. Bij vorige werkgevers van mij was Arjen nu op zijn fikken getikt: waarom geef je niet direct de logs door? Wat heeft iemand aan de melding "er komen berichtjes van je IP adres"? ;) Met ietwat meer detail kan je veel makkelijker onderzoek doen, en hij kan die leveren. Dus laat hem je maar helpen - het is tenslotte ook zijn probleem.

Edit: nou, hij is ook in het topic aanbelandt, dat moet goed gaan komen dan. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2008 23:02 ]

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 23:01:
Ik zou Tweakers.net overigens om wat gedetailleerde logs vragen, want zij hebben die data al.
Maar die logs geven lang niet altijd aan wat nou precies de oorzaak van de hoeveelheid requests is... En het moet sowieso een tool zijn geweest die uren aan heeft gestaan. Dus dat elimineert doorgaans al een hoop mogelijkheden.
Bij vorige werkgevers van mij was Arjen nu op zijn fikken getikt: waarom geef je niet direct de logs door?
Dat hangt van de werkgever af gok ik zo. Er zijn er ook die liever niet hebben dat je delen van logs doorstuurt, tenzij dat echt noodzakelijk is ;)
Wat heeft iemand aan de melding "er komen berichtjes van je IP adres"? ;) Met ietwat meer detail kan je veel makkelijker onderzoek doen, en hij kan die leveren. Dus laat hem je maar helpen - het is tenslotte ook zijn probleem.
Hij weet toch diverse details? Dat het http-requests waren naar een nieuwsitem van ons, dat het er meer dan 7000 waren... en dat het een tool was die blijkbaar zowel de 14 als de 15e flink lang hebben staan draaien.

• magic-marc
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 23:01:
Mja, dat kon ook nog inderdaad. ;) Heb jij altijd hetzelfde IP adres? Dat is in dit geval wel belangrijk. En dan wordt het denk ik even een sniffer plaatsen oid, waarmee je je uitgaande verkeer filtert op tweakers.net. Als je kan zien wat voor pakketjes het zijn en vooral wanneer, kan je het misschien ook aan een applicatie relateren.

Ik zou Tweakers.net overigens om wat gedetailleerde logs vragen, want zij hebben die data al. Bij vorige werkgevers van mij was Arjen nu op zijn fikken getikt: waarom geef je niet direct de logs door? Wat heeft iemand aan de melding "er komen berichtjes van je IP adres"? ;) Met ietwat meer detail kan je veel makkelijker onderzoek doen, en hij kan die leveren. Dus laat hem je maar helpen - het is tenslotte ook zijn probleem.

Edit: nou, hij is ook in het topic aanbelandt, dat moet goed gaan komen dan. :)
Nou ja, het enige wat ik me zou kunnen indenken, en dat heb ik Arjen ook teruggemaild is de ReloadEvery extensie in mijn firefox op de verkeerde site is gaan reloaden (op tweakers.net dus). Met alle gevolgen van dien. Ik heb deze extensie nu ook gedisabled. Ben allang al blij dat ik zo snel een reactie hierop had.

Ik wacht eerst af of dit het probleem oplost, en zie ook vanzelf wel wanneer de blokkade verwijderd wordt, want kan me echt totaal niets indenken wat voor zoveel hits kan zorgen (vond het met ReloadEvery al vreemd...). Kan voorlopig toch op tweakers via beatfiltering.com.

Wel bedankt voor je helpende hand ;)

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:54

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Misschien een ideetje, maar al geprobeert met een Proxy server? Dan weet je zeker dat er een probleem is met je verbinding/provider.

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

Verwijderd

ACM schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 23:07:
Maar die logs geven lang niet altijd aan wat nou precies de oorzaak van de hoeveelheid requests is... En het moet sowieso een tool zijn geweest die uren aan heeft gestaan. Dus dat elimineert doorgaans al een hoop mogelijkheden.
Naja, webserver logs leveren je twee zaken: 1) timestamps, 2) een clientnaam. De tweede zegt mogelijk niets, maar mogelijk ook wel. Het is een begin in ieder geval. Dat zijn gegevens die jij zo voor het grijpen hebt (tenminste, ik denk dat je de melding over het artikel alleen kon doen omdat je webserver logs bekeken hebt).
Dat hangt van de werkgever af gok ik zo. Er zijn er ook die liever niet hebben dat je delen van logs doorstuurt, tenzij dat echt noodzakelijk is ;)
Mja, wat kunnen apachelogs voor kwaad in dit geval?
Hij weet toch diverse details? Dat het http-requests waren naar een nieuwsitem van ons, dat het er meer dan 7000 waren... en dat het een tool was die blijkbaar zowel de 14 als de 15e flink lang hebben staan draaien.
Als iemand naar jou toekomt die zegt: "ik zie veel requests van een IP komen op 1 nieuwsartikel, wat is er mis?" dan durf ik te wedden dat je zegt: err, details please? Welk IP adres, hoeveel is veel, welk nieuwsartikel? Logs? Need more input. Heb ik gelijk of niet? ;)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Klopt, vandaar ook dat ie die op de logs na allemaal meekreeg ;)

En helaas heeft ook het meegeven van de user-agent en de interval (elke 4 a 5 seconden) geen soelaas mogen bieden, dus de complete logfile meesturen is helemaal zinloos.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:13
magic-marc schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:44:
[...]

Probeer eens in safe mode je HOSTS bestand te wijzigen, desnoods met alleen command line, maar in ieder geval ZONDER netwerkondersteuning.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Alex3305 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 00:18:
Probeer eens in safe mode je HOSTS bestand te wijzigen, desnoods met alleen command line, maar in ieder geval ZONDER netwerkondersteuning.
't Probleem is ondertussen min of meer getraceerd, blijkbaar was het alsnog een van de modules van firefox.
Pagina: 1