van iso naar hdd en dat booten

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lvnielen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-02 06:44
heb een systeem a: pentium celeron 1ghz 512mb geheugen alleen een cd speler.
heb een systeem b: p4 1 gb geheugen, met dvd speler.

ik heb 1 dvd van windows home server. die wil installeren op systeem a
die heeft alleen geen dvd speler.

als ik een iso van de dvd maakt met b.v. Alchol 120 % of Demon tools, of virtual cd, ultra iso

is er dan een tooltje die de iso uit kan pakken op een HDD kan zetten inclusief het MasterBootRecord?

dat wil ik op een HDD zetten om heb van te booten en hem in systeem a zo dat ik op een andere hdd in systeem a home server kan installeren.

iso uitpakken op HD?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom er een ISO van maken en niet de hele install cd naar hdd kopieren en vanuit daar installeren?

• lvnielen
Terw_Dan schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 18:27:
Waarom er een ISO van maken en niet de hele install cd naar hdd kopieren en vanuit daar installeren?
werkt dat ivb met je MBR van je cd?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Misschien zie ik iets over het hoofd, maar waarom sluit je die dvd-speler niet even aan op systeem a?

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

lvnielen schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 18:34:
[...]

werkt dat ivb met je MBR van je cd?
Je zult alleen niet automatisch starten zoals je normaal doet met een bootable cd, je zult dan wel handmatig de setup moeten starten.

• lvnielen
r00n schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 18:37:
Misschien zie ik iets over het hoofd, maar waarom sluit je die dvd-speler niet even aan op systeem a?
omdat die er niet uitvalt te halen...

zo dom ben ik nou ook weer niet.. ;)

• The Realone
  • Laatst online: 02:37
Terw_Dan schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 18:38:
[...]

Je zult alleen niet automatisch starten zoals je normaal doet met een bootable cd, je zult dan wel handmatig de setup moeten starten.
Je kunt sinds XP toch niet meer starten vanuit DOS? Of kun je nog met die upgrade-executables aan de slag?

EDIT: De DVD speler kan er niet uit, maar de kast zal open kunnen neem ik aan? In dat geval kun je tijdelijk even de PC's tegen elkaar aanzetten en met een langere IDE kabel en voeding (mocht de voeding het niet halen dan gebruik je die van de PC waar de DVD speler in zit en zet je em aan) de speler met de te installeren PC verbinden.

Heb ik vaak genoeg gedaan bij PC's waar het heel omslachtig was de HDD uit te halen om data over te zetten. Het is maar voor een half uurtje ten slotte. ;)

[ Voor 40% gewijzigd door The Realone op 15-01-2008 18:41 ]

Verwijderd

Andere oplossing is mischien een usb stick, vanaf usb booten dus.

P3 laat maar :X

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2008 18:45 ]

• lvnielen
The Realone schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 18:39:
[...]

Je kunt sinds XP toch niet meer starten vanuit DOS? Of kun je nog met die upgrade-executables aan de slag?

EDIT: De DVD speler kan er niet uit, maar de kast zal open kunnen neem ik aan? In dat geval kun je tijdelijk even de PC's tegen elkaar aanzetten en met een langere IDE kabel en voeding (mocht de voeding het niet halen dan gebruik je die van de PC waar de DVD speler in zit en zet je em aan) de speler met de te installeren PC verbinden.

Heb ik vaak genoeg gedaan bij PC's waar het heel omslachtig was de HDD uit te halen om data over te zetten. Het is maar voor een half uurtje ten slotte. ;)
heb in me pc een notebook dvd speler....
die zit niet op een normale ide aansluiting

• Nielson
  • Laatst online: 00:56
Er van uitgaande dat Home Server nog steeds dezelfde setup methode gebruikt als Windows 2000 en XP zou je de i386 map kunnen kopieren naar de 2e hd die FAT(32) geformateerd is. Vervolgens booten van een dos diskette (7+ voor fat32 support) en vervolgens winnt.exe starten. Zorg dat de doel hd nog geen partities heeft, anders kan het zijn dat setup hier tijdelijke bestanden neer kwakt en je niet kan formatteren. Smartdrv.exe laden voor je de setup start scheelt heel veel tijd.
Pagina: 1