[XP pro] Problemen bij aanmaken&inloggen meerdere gebruikers

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wombat13
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-02 22:26
Hallo allemaal,

Allereerst sorry voor de lange titel maar ik moest iets verzinnen dat een beetje de lading van mijn probleem dekt.

Het systeem: Windows XP pro, SP2 volledig up to date
Aantal gebruikers in welkomstscherm: 3:
- Mijn eigen account (wombat) met administratorrechten
- Gastaccount
- Een voor deze gelegenheid gemaakt account met adminrechten.

Het probleem:
Mijn account (wombat) kan zonder problemen inloggen na het invullen van het wachtwoord.
Alleen, als ik met een ander account wil inloggen (gast of account3) dan schiet windows terug naar het inlogscherm (Je klikt op gebruiker...het lijkt of windows in gaat loggen.. het scherm is even zwart.. en hup je bent weer terug bij het welkomstscherm).

Wat heb ik al gedaan:
-Gebprobeerd om verschillende soorten gebruikers aan te maken, zowel met admin- als zonder adminrechten.
- Gastaccount uit en ingeschakeld.
- Windows Administratoraccount zichtbaar gemaakt via TweakUI (windows powertools).. Werkt niet... account is wel zichtbaar maar kan niet inloggen :?
-Gezocht op internet... hier komen vooral veel tips over het uitschakelen van accounts... terwijl ik het tegenovergestelde wil.
- Microsoft Knowledge Base uitgeplozen
- De Zoek-optie op dit forum gebruikt... probleem lijkt niet voor te komen.

Rare gevallen in windows:
Windows maakt dus wel een account aan... dit staat ook onder gebruikersaccounts en op het welkomstscherm maar niet onder gebruikersprofielen! (Deze Computer -> Geavanceerd -> Gebruikersprofielen). Hier staat alleen mijn eigen account (wombat).

Eventviewer geeft het volgende aan:
Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: Userenv
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 1505
Datum: 15-1-2008
Tijd: 17:58:51
Gebruiker: WOMBAT\User
Computer: WOMBAT
Beschrijving:
Windows kan het gebruikersprofiel niet laden, maar heeft de aanmelding voortgezet met het standaardprofiel van dit systeem.

Detail: Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Kortom: Ben ik toe aan een herinstallatie? Mis ik een procesje of doe ik gewoon iets compleet verkeerd? :?

Alvast bedankt :)

UPDATE/EDIT

Goed.. Ik kan nu inloggen na het installeren van Microsoft UPHClean.
Er was een probleem met het 'Unloaden' van de profielen... nu werkt t dus.
Blijft het probleem dat het gastaccount het nog steeds niet doet.

Probleem met account dat wél inlogt:
- Het ziet eruit als windows 98 (klassiek dus)
- Het start, afgezien van netwerk, geen programma's! (geen virusscanner & Catalyst Control Center enz). Ook is het onmogelijk om bijvoorbeeld de werkbalk 'snel starten' toe te voegen aan de taakbalk.

Ik ben dus iets verder.. maar er zit nog iets behoorlijk scheef.... Wie kan me hierbij helpen?

[ Voor 25% gewijzigd door Wombat13 op 15-01-2008 19:41 . Reden: Duidelijker gemaakt ]

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-02 13:35

RoRoo

Certified Prutser

probeer eens de c:\documents and settings\username map te hernoemen.
Dit klinkt als een corrupt userprofile. Door de map te renamen kom je in een leeg (en als het goed is) schoon profiel terecht.

edit:
kan ook gewoon een rechten issue zijn op je profile map.

[ Voor 16% gewijzigd door RoRoo op 16-01-2008 10:48 ]

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku