Toon posts:

Bestands- en printerdeling bij Windowsnetwerken

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de situatie:
We hebben een thuisnetwerk met 2 computers (beide MS XP pro, beide van dezelfde imageCD), verbonden met een Asusrouter. Beide computers bevatten Avast als antivirus, en Zonealarm als firewall. Windows firewall staat op zijn beurt af. Het internetrouteren verloopt allemaal perfect, ik heb alleen problemen met het Windows bestands- en printerdeling, ondanks dat dit protocol bij beide computers geactiveerd is.

Van computer1 naar computer2 lukt alles perfect, ik kan via windows aan alle gesharede bestanden, en aan de printer. Maar van computer2 naar computer1, krijg ik plots een opspringkaderke, waarin je een login en paswoord noodzakelijk moet ingeven voordat je kan verbinden met computer1. Vreemd, aangezien ik geen login en paswoord heb ingegeven bij het installeren van Windows. Je kan aan geen enkel bestand aan, en ook niet aan de printer.
Iemand enig idee?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:48

job

Kijk eens of je beide pc's wel op "eenvoudig delen" hebt staan.
Dan zal er nooit een wachtwoord nodig zijn.

Verwijderd

Topicstarter
U heeft het over de mapopties?
Na testen in alle mogelijke combinaties (computer1 eenvoudig/computer2 niet, beide eenvoudig, beide niet, ...) biedt het helaas geen oplossing.

• job

job

De instelling staat inderdaad bij de mapopties

Gast account staat op beide pc's aan??

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, maakt weinig verschil.
Ik heb nu wel geen popupkadertje met login en paswoord meer, maar krijg nu een melding dat ik niet de juiste rechten heb om deze computer te benaderen.

• job

job

Test het dan ook nog even met je firewall uitgeschakeld..

Verwijderd

als je dat inlogschermpje hebt, moet je de naam en een paswoord geven van een gebruiker van die pc.
Als je dat niet hebt, moet je -zoals ik- een speciale account maken daarvoor. Deze moet wel een w8woord hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Tis opgelost.
Weet niet exact wat ik heb gedaan, maar gastaccount inschakelen, nogmaals de wizard thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk gevolgd, en plots werkt het.
Bedankt!
Pagina: 1