Titel Thunderbird concurrent onjuist

Pagina: 1
Acties:

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-02 01:17
nieuws: Thunderbird-concurrent integreert communicatie en organisatie
Het Indiase Synovel heeft een mash-up van Mozilla-componenten geïntroduceerd, waarmee de gebruiker mail-, calender-, rss- en chatfunctionaliteit in één interface krijgt
Ik zie niet hoe een mashup van Mozilla-componenten een Thunderbird-concurrent kan worden genoemd. Ik gok erop dat Outlook bedoeld word.

In dat opzicht klopt ook niet:
In feite is Spicebird nog niet meer dan een proof-of-concept dat aan moet tonen dat organizerfunctionaliteit, zoals die ook te vinden is in Microsoft Outlook en Google-webapps, met Mozilla's opensourcecomponenten in elkaar kan worden gezet.
Dat kan al, als je de juiste extensies weet te vinden. Ik gok erop dat Spicebird dan ook 95%+ Thunderbird/extensions is, met wat eigen code/tweaks/fixes om het aan elkaar te plakken in 1 pakket in plaats van de losse extensies.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Eens en toch ook weer niet. Thunderbird wordt als product gepresenteerd, niet als verzameling componenten. Voor Spicebird geldt hetzelfde: het zal best dat je Thunderbird tot bijna dezelfde functionaliteit kan opvoeren, maar dan moet je de betreffende plugins wel kunnen vinden. Dat werk wordt de eindgebruiker uit handen genomen, waarmee Spicebird ons inziens wel degelijk kans maakt op een eigen deel van de markt, en daarmee direct Thunderbird beconcurreert. Dat Outlook eveneens wordt getarget lijkt me dan ook weer logisch.

Ik laat de titel ongewijzigd. De enige verandering die ik me kan voorstellen is 'Thunderbird-variant' ipv 'concurrent' maar dat doet volgens mij te weinig recht aan Spicebird, al is het dan nog een beta.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.