Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bankrekening sluiten,wat gebeurt er met binnenkomend geld ?

Pagina: 1
Acties:
  • 699 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• shorty_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-05 14:56
Ik heb 2 bankrekeningen, en eentje wil ik graag sluiten..
Maar op die rekening komt maandelijks zorgtoeslag en verder weet ik niet wat er op komt.
Maar wat gebeurt er als ik mijn rekening sluit, en dan bijv. ''iemand'' daar geld op stort, zoals de no-claim van menzis..

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

shorty_ schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 17:38:
Ik heb 2 bankrekeningen, en eentje wil ik graag sluiten..
Maar op die rekening komt maandelijks zorgtoeslag en verder weet ik niet wat er op komt.
Maar wat gebeurt er als ik mijn rekening sluit, en dan bijv. ''iemand'' daar geld op stort, zoals de no-claim van menzis..
Dan wordt dat niet gestort, en krijgt betreffende persoon/bedrijf een bericht terug dat de rekening niet meer bestaat. Wat zij daar dan mee doen (negeren, je een brief sturen, iets anders) is aan hen.

Wellicht kan de 'overstapservice' je helpen? Als ik 't goed begrepen heb, kan die bedragen forwarden naar een andere rekening, maar daar heb ik geen praktijkervaring mee.

Maar als je bang bent dat er nog geld binnenkomt, waarom wil je 'm dan sluiten? Gewoon eerst netjes alle bedrijven een brief sturen met je nieuwe nummer, rekening nog een jaartje aanhouden, en als er dan een jaar niks gebeurt is hem pas sluiten is toch veel simpeler?

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-11 11:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Tja zorg eerst dat alles op de goede (nieuwe) rekening binnenkomt, en als dat allemaal goed gaat sluit je de rekening waar je af wilt af.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• shorty_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-05 14:56
De rekening die ik wil sluiten is best wel oud en die gebruik ik niet meer..
Ik heb op de afschriften gekeken, en daarop zie ik dat ik afgelopen jaar alleen geld heb binnen gekregen van belastingdienst.. Dan wacht ik gewoon tot dat ik die no-claim binnen heb, en daarna sluit ik hem wel..
Bedankt voor jullie antwoorden...

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 17:10

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Als de Belastingdienst geen geld kan storten zeggen ze "joepie, kunnen we rente vangen!" want ze gaan daarna eens een keertje een formuliertje naar je toesturen om je nieuwe bankrekening te vragen om vervolgens er nog eens lekker lang over te doen om dat administratief te verwerken en uiteindelijk de storting nogmaals uit te voeren op je nieuwe rekening.

Neem eens contact op met de genoemde instantie, allicht kunnen ze je verder helpen op een manier die ze geen rente oplevert ;)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-11 11:45

Salandur

Software Engineer

no-claim loopt via je verzekering en die storten het terug op de rekening waar ze ook elke maand de premie van af schrijven

als je zorgtoeslag ontvangt moet je even met het wijzigings programma je rekening nummer wijzignen

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Mx. Alba schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:26:
Als de Belastingdienst geen geld kan storten zeggen ze "joepie, kunnen we rente vangen!" want ze gaan daarna eens een keertje een formuliertje naar je toesturen om je nieuwe bankrekening te vragen om vervolgens er nog eens lekker lang over te doen om dat administratief te verwerken en uiteindelijk de storting nogmaals uit te voeren op je nieuwe rekening.
De belastingdienst in Nederland is tegenwoordig zo eerlijk dat ze rente over je belastingteruggave gewoon mee uitbetalen.
Alleen weet ik niet hoeveel procent ze rekenen.

Bij de belastingdienst kun je je rekeningnummer ook opgeven, als je daar even aandacht aan besteedt dan hoeft dat helemaal niet fout te gaan.

Signatures zijn voor boomers.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:50

Dido

heforshe

Maasluip schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:36:
Bij de belastingdienst kun je je rekeningnummer ook opgeven, als je daar even aandacht aan besteedt dan hoeft dat helemaal niet fout te gaan.
Dat is een leuke theorie, maar je vergeet het stukje waar de belastingdienst er aandacht aan moet besteden - en dat wil nog wel eens fout gaan. Het kan dus helemaal geen kwaad om, als de oude rekening bij de BD bekend is, de rekening aan te houden tot minimaal 1 keer geld op de nieuwe rekening gestort is door ze. Dan weet je zeker dat de wijziging doorgevoerd is.

Wat betekent mijn avatar?

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online

Wish

ingwell

Wat zegt je bank?

Bij bijvoorbeeld overstappen van een bank heb je een overstap service die een jaar lang loopt en alles automisch naar je nieuwe rekening stuurt. Bij je nieuwe rekening dan met een dusdanig <tag> binnenkomt dat je weet dat er nog geld binnenkomt.

Lijkt me sterk dat een dergelijke oplossing niet bij je bank te vinden is. Kijk eens op hun website / services.....

No drama

Pagina: 1