Exirion schreef op maandag 21 januari 2008 @ 08:39:
[...]
Ho ho ho. Je moet wel eerlijk vergelijken he. Voor zover ik weet is de eerste versie van Logic met een universal binary voor Intel CPU's versie 7.2. Dat betekent dat versie 7.1 nog volledig PPC code is die via emulatie (Rosetta) op een Intel _kan_ draaien maar dan inderdaad een stuk trager is. Datzelfde geldt voor Photoshop CS2 vs Photoshop CS3 en Office 2004 vs Office 2008.
Dit heef echter helemaal niets te maken met de werkelijke performance van het systeem.
7.2 is gewoon een copie van 7.1... Er is niks anders aan gecompileerdt dan behalve naar universal b omgezet maar de optimalisatie codes blijven het zelfde voor de G5 en die zijn er dus niet voor de intel processoren. Van 7.1 tot 8 is intern hetzelfde... geen andere codes, geen andere engine. Behalve het jasje is anders. Laat nou Apple hier gehoor aangeven en dat volgens interne bronnen dat eindelijk volledige C2D optimalisatie is ingebakken bij 8.1 (niet teverwaren met 8.0.1)
Maar volgens mij snap je onze beredeneringen niet...
We hebben het niet over
algemene performence verschil tussen G5 (dual/quad) en Imac C2D maar het verschil tussen die twee met protools en logic. Ik merk gewoon dat je daar helaas geen kaas van gegeten hebt hoe de engine's daarvan draaien en hoe het beste het programma kan gestuurd worden (Waarbij raid en hoeveelheid geheugen en geluidinterface net zo tot meer belangrijker is dan de processor).
Logic blijft tot nu toe zonder goeie update voor Logic Studio 8 (ook na 8.0.1) beter/sneller/stabieler/zonder plop/hickups draaien op een G5 processor dan welke C2D imac of mac pro. Zowel als direct2disk opname als nabewerken (mastering/mixen).
Het enige waar de C2D processoren beter in presteren (vooral de nieuwe mac pro 8core) is als je meerdere AU-plugins draaidt op elke opname kanaal terwijl je aan het opnemen bent a 16/32 sporen tegelijkertijd. Maar dat verschil is in kwa procenten rond 8 a max 15. Wat inhoudt dat je 4 a 6 kanalen meer bij kan opnemen in de zo'n situatie...wat eigenlijk uniek is want je neemt als audio engineer eerst op in een clean kanaal waarbij je na opnemen dingen zoals compressors en limiters , eq en vele andere dingen bijvoegdt.
Daar hebben we het over... niet over photoshop, mp3 encoden en weet ik het. We hebben het hier over een DAW situatie.
Trouwens voor de TS. Gewoon die Imac houden. Geheugen bij stoppen, firewire 400 7200rpm schijf bijnemen waar je dus je sample's, liberia en de rest opzet. Op je standaard schrijf gewoon basic logic/protools instaleren en gaan met die handel en maar hopen dat apple voor logic een goeie update uitbrengt.
[
Voor 5% gewijzigd door
Verwijderd op 21-01-2008 16:12
]