Ik heb problemen met het connectie maken met de database bij Pcextreme, misschien kan iemand me hiermee helpen.
Ik heb al meerdere malen contact gehad met Pcextreme, maar zei ondersteunen geen scripting.
Het inloggen lukt wel, maar de connectie naar de database niet. Miss vergeet ik iets ofzo... dit is de code die ik gebruik:
Ik heb alle namen al meerdere malen gekopierd van phpmyadmin van pcextreme dus een typo kan het naar mijn mening niet zijn. maar waar het probleem ligt...
Ik krijg elke keer de melding: Could not select database en dit is toch de echte naam ervan!
alvast bedankt voor de reacties
Ik heb al meerdere malen contact gehad met Pcextreme, maar zei ondersteunen geen scripting.
Het inloggen lukt wel, maar de connectie naar de database niet. Miss vergeet ik iets ofzo... dit is de code die ik gebruik:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| $user = "13360hans"; // gebruikersnaam van mysql $pass = "classified"; // wachtwoord van mysql $host = "sql6.pcextreme.nl"; // host naar mysql $dbh = mysql_connect($host, $user, $pass) or die("Unable to connect to MySQL"); $dbname = "13360hans"; // database naam mysql_select_db('$dbname') or die('Could not select database'); |
Ik heb alle namen al meerdere malen gekopierd van phpmyadmin van pcextreme dus een typo kan het naar mijn mening niet zijn. maar waar het probleem ligt...
Ik krijg elke keer de melding: Could not select database en dit is toch de echte naam ervan!
alvast bedankt voor de reacties