Toon posts:

[Algemeen] Triple SLI en toch een tweede monitor - opties

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het is nog even wachten op de 9800GTX, maar tegen die tijd ben ik van plan te upgraden naar triple SLI. Echter, op dit moment heb ik naast de centrale monitor nog een 19incher staan waar andere applicaties op staan, zoals websites, documenten, etc.

Triple SLI vult het moederbord zo op dat alle andere PCI sloten niet langer bereikbaar zijn. Ik heb gezocht naar PCI verlengkabels om de kaarten elders onder te brengen (die zijn er niet, alleen risers van een paar cm zijn te vinden), er zijn geen SLI borden die ook onboard VGA hebben (dat is niet zo verbazend). Nog geen mobo fabrikant is op het idee gekomen om de slots zo te positioneren dan alle sloten bereikbaar blijven.

Misschien is dit een optie: http://www.akihabaranews.com/en/news_details.php?id=15210
Een USB based Video adapter. Ik kan geen reviews vinden, en heb geen idee of het zich een beetje gedraagt in een SLI system.

Ideeen, suggesties?

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Wellicht een maf idee, maar waarom voorzie je niet een of meer van je "toekomstige" videokaarten van een after-market single slot koeler. Vervolgens komt het naastliggende slot weer vrij en is je probleem opgelost.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 15:21
kunnen 3 videokaarten niet eens 2 schermen aansturen :?

[ Voor 90% gewijzigd door LinuZZ op 15-01-2008 16:38 ]

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:05

justifire

Shut up and squat !!

Met tri-sli kan je zes schermen aansturen.
Enigste vervelende is dat je dan SLI uit moet zetten.
Wil je dan weer met high performance gaan gamen , moet je SLI weer aanzetten.
Is dus niet bepaald handig.
Ik heb hier voor mijn tri-sli setup een flexibele pci riser gekocht (check e-bay).
Als het goed is valt deze precies achter mijn waterblok van de videokaart en dan komt mijn geluidskaart op de bodem van de pc 'los' te liggen.
Niet echt een hele nette oplossing, maar voorlopig nog wel de enigste die werkt icm drie kaarten.
Hoop deze week mijn Asus Striker II Formula, 8800gtx en waterblok binnen te krijgen, dan laat ik nog wel even weten of het past.
Met de stock coolers gaat het in ieder geval nooit lukken, deze sluiten de sloten echt allemaal hermetisch af.

Misschien een idee om een computertje ernaast te blijven draaien?
Immers, tekstverwerking op een tri-sli bak is nou ook niet echt voordelig :D

*edit even link bekeken* USB kaart kan ook wel eens werken, heb je geen pci slot nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door justifire op 15-01-2008 17:29 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Verwijderd

Dan kom je idd uit bij de watercooling, ik heb blokken van aquacomputer, en daar past net op de milimeter een pci kaartje tussen :) + de gtx bracket zelf moeten modden.

Offtopic:
Heb je de setup goed aant draaien gekregen Justifire?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eens gekeken naar flexible PCI extenders; voor het onderste slot is het inderdaad bruikbaar als je de ruimte in je kast hebt.

Er zijn er genoeg die via ebay aangeboden worden. Het middelste PCI slot is echter op deze manier niet te bereiken aangezien een PCI extender langer dan 3-4" afgeraden wordt.

Dat wordt dus modden van de bovenliggende videokaart om de ruimte te besparen.

Hier een linkje naar een bedrijf dat allerlei extenders produceert (PCIFLEX32): http://www.adexelec.com/pci32.htm

De aangeraadde max. kabellengtes zijn:

PCI 32 BIT 33 MHZ 5 INCHES
PCI 64 BIT 66 MHZ 3 INCHES
PCIX 64 BIT 66 MHZ 3 INCHES
PCIX 64 BIT 100 MHZ 2 INCHES
PCIX 64 BIT 133 MHZ 1 INCH
PCI EXPRESS (all lane sizes) 2.5 GHZ 15 INCHES

Een alternatief is de gehele SLI set weg te tillen van het moederbord, want blijkbaar kan PCI-Express tot 15" aan kabel lengte aan. Dat is best een eind. Uiteindelijk hoeft alleen de bovenste kaart maar bereikbaar te zijn van buitenaf voor de DVI aansluiting.

Ik ben niet zo'n modder, de koelers eraf halen doe ik niet. Maar een extender ergens in prikken moet nog wel lukken.

Verwijderd

Waar wil je eigenlijk triple SLi voor gaan gebruiken, vraagje uit nieuwsgierigheid :)

En Matrox heeft ook diverse oplossingen wat mogelijk voor je wensen een uitkomst bied :

http://shopmatrox.com/europe/products/datasheet.asp?ID=328

Verwijderd

Topicstarter
Gaming - Voornamelijk om ze speelbaar te houden op een 30" monitor (2560x1600).

Momenteel heb ik een opstelling van 19", 30", 19". De meest linker monitor hangt aan een andere PC, de middelste en rechter hangen aan de game pc.

M'n huidige 8800GTX heeft het er moeilijk mee in de recentere spelen en ik heb geen zin om nog eens in de G80 architectuur te investeren, dus wacht ik op de volgende. Quadcoretje erbij (momnteel de snelst mogelijke 939), 2 of 3 videokaarten en ik kan er weer een jaartje tegenaan. Helaas heb ik destijds voor 939 gekozen ervan uitgaande dat dat slot het voor een acceptabele tijdsduur vol zou houden... Heh). Uiteindelijk moet ik toch alles weer upgraden, stap dus maar over naar Intel.

Maar voordat het zover is ben ik gewoon op zoek naar mogelijkheden om m'n huidige monitor / geluid opties te behouden. Ik realiseerde me vanochtend pas dat drie kaarten betekend dat alle PCI sloten bedekt zijn. Gaarne gebruik ik een goede geluidskaart (niet de onboard optie), net zoals justifire hierboven doet. Om een tweede monitor in een SLI machine te kunnen gebruiken moet er extra videokaart in. (NVidia's SLI schakelt alle andere DVI poorten uit).

Vandaar dat ik maar wat opties hier op het forum post om te zien wat de rest ervan denkt. Er zijn vast meerdere mensen die interesse/belang hebben bij de discussie en eventuele opties die we hier aan dragen.

Idealitair zouden de mobo fabrikanten ervoor zorgen dat je niet met onbereikbare sloten zit, maar ja. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2008 21:36 ]

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:45:
Dan kom je idd uit bij de watercooling, ik heb blokken van aquacomputer, en daar past net op de milimeter een pci kaartje tussen :) + de gtx bracket zelf moeten modden.

Offtopic:
Heb je de setup goed aant draaien gekregen Justifire?
Nee, heb de koers gewijzigd :)
Vandaag een 780i Striker II Formula besteld bij Alternate in Duitsland.
GTX in USA
En een EK blok uit Slovenie :D
Een aardig internationaal setje dus.
Moet dus nog ff afwachten wanneer alles binnenkomt (hoop voor het weekeind maar zal wel weer niet)
Hendrik had trouwens wel sli bruggetjes liggen maar heb ik nu dus niet meer nodig, de Striker Ex gaat zijn laatste dagen hier tegemoet ;)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:30:

Idealitair zouden de mobo fabrikanten ervoor zorgen dat je niet met onbereikbare sloten zit, maar ja. :)
Ze zitten nu eenmaal vast aan die ATX standaard.
Die videokaarten moeten gewoon weer terug naar single slot, al zie ik dat niet meer gebeuren, alhoewel waterkoeling wel steeds meer ingeburgerd lijkt te worden (EVGA ,BFG wc-editions).

[ Voor 11% gewijzigd door justifire op 15-01-2008 22:02 ]

Verwijderd

Wat er aan zit te komen is dat we toch steeds meer kaarten gaan zien met meerdere GPU's, het oude VooDoo concept en de eerste kaarten komen deze maand al uit voor zover ik heb begrepen, mede omdat de GPU's ook steeds meer overstappen op kleinere core's, wat een goede ontwikkeling is voor zowel de warmte als de performance per GPU/PCB.

En helaas blijft het een feit dat de alle hardware zo dichtmogelijk bij de CPU dient te blijven voor de beste en snelste verbinding. Alhoewel ik dit wel begrijp blijft toch de vraag waarom MoBo ontwikkeling achter blijft. Ik kan me voorstellen dat je een MoBo ook zo kan maken dat je met meerdere aparte units werkt en desnoods ze verbind door een core unit te hebben met CPU/Ramm/Northbridge en gewone Pci_e sloten en aan de achterkant de GPU Pci-E sloten maakt of dit middels lossen connectors ondervangt. Denk dat het wel gaat komen in de toekomst maar dat de markt nog niet goed de vraag daarom inziet.

Hier 2 leuke links voor je, waaronder de nieuwe monitor van Alienware, prijzig maar dan heb je ook wat :) :

http://www.gametrailers.com/player/29551.html

En de ATi Crossfire heeft zo dus een quad core GPU opstelling :

http://www.engadget.com/2...v620-and-rv635-gpu-cores/

De monitor heb ik zelf ook wel oren naar voor mijn digitale muziek studio en is een nette all in one solution en zal straks voor mij met video editting ook goed werken, met als bonus dat gaming een nieuwe dimensie krijgt :)

Verder is dit ook wel een interessante ontwikkeling, wat toch wel weer aangeeft dat SLi en Crossfire niet de echte totaaloplossingen bied :

nieuws: Nvidia gaat alle chipsets uitrusten met geïntegreerde graphics

nieuws: AMD onthult details over hybride Crossfire-techniek

Edit = toevoeging

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2008 22:31 ]

• Doerak553
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09-2024
justifire schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:57:
[...]

Vandaag een 780i Striker II Formula besteld bij Alternate in Duitsland.
Lieferzeit unbekannt :X

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Hij is onderweg :D
Waren er maandagnacht 12 op voorraad, s'ochtends geen 1 meer :)
Vrijdag moet hij hier zijn.
Ga hier verder het topic niet verzieken, maak wel een topic als ik hem heb (fotos :) )

[ Voor 14% gewijzigd door justifire op 16-01-2008 22:01 ]

• Doerak553
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09-2024
Lucky you, pics pics pics pics ;)

• VTOLfreak
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-05 08:58
Matrox Triplehead2Go of Dualhead2Go gebruiken. Systeem ziet het als 1 scherm, dat dan hardwarematig opgedeeld word in 2 of 3 stukken. Enige nadeel: De maximum resolutie is beperkt. Bij 3 monitors is de maximum resolutie per scherm 1280x1024. Bij 2 schermen is deze 1920x1200 per scherm

Niet ideaal voor jou omdat jij met verschillende grootte schermen zit en alle schermen dan op dezelfde resolutie moeten draaien. Maar het is perfect compatibel met elke SLI en CF opstelling.

Dualhead: http://www.matrox.com/gra...ts/dh2go/digital/home.php
Triplehead: http://www.matrox.com/gra...ts/th2go/digital/home.php
Pagina: 1