Toon posts:

Levensduur DVD+RW 8x

Pagina: 1
Acties:
  • 567 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat problemen met de levensduur van m'n acht speed DVD+RW's.

Een tijdje geleden een NEC 7173 gekocht met vijf Philips DVD+RW's 8x. Na een paar maanden branden (+/- één DVD per dag) begonnen de DVD's het één voor één op te geven. Als ik zo'n defecte DVD in de brander stop dan gaat het lampje van m'n brander en harde schijf aan en pas na ongeveer tien minuten weer uit. Systeem hangt in de tussentijd. Hierna duurt ieder actie met de brander ook erg lang. Onbruikbaar dus. De 4x DVD+RW doen het nog prima. Nieuwe stapel 8x DVD+RW's gekocht, nu van Imation. Maar nu na enkele maanden krijg ik alweer hetzelfde probleem. Twee van de vijf zijn al onbruikbaar.

Klinkt dit probleem iemand bekend in de oren? Alvast bedankt.

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 12:59
Klinkt als probleem met je brander. Kan je mss op een andere brander fikken? en hoe lezen ze in een stand alone dvd-speler? (mits het film zijn natuurlijk)

no comment

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:00

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik zou inderdaad ook beginnen met de brander......

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:28
De kwaliteit van menig 8x DVD+RW media laat sterk te wensen over.
De enige die echt goed zijn, komen van Verbatim, maar die zijn dan weer heel moeilijk te verkrijgen.
Als je herschrijfbare media wil die echt LANG meegaat, en waar je data voor 30 jaar safe zit, kijk dan eens naar dvd-ram schijfjes.
DVD+/-RW laat qua kwaliteit en levensduur in het algemeen sterk te wensen over.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-02 17:18

TommyGun

Stik er maar in!

Platinum DVD's slecht? staat ook veel info

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:57
Misschien dat je brander door te branden op 8x speed, veel meer fouten genereert (I/O errors) dan op 4x speed.

RW' schijfjes waren, vroeger althans, ook bij mij erg gevoelig bij gebruik op de lange termijn. Sommige CD RW schijfjes wilden bij mij maximaal 3x branden, waarna er helemaal niets meer van te lezen was. Dit kan liggen aan een baggermerk CD/DVD, of een slechte brander die erg veel fouten genereert tijdens het branden. Aangezien de kwaliteit van CD/DVD's na verloop van tijd achteruit gaat, kan dat net het verschil maken tussen lezen of niet-lezen.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips tot nu toe.

De 8 speed DVD's houden er, na een tijd prima te hebben gewerkt, gewoon mee op. Als of je door de maximaal aantal brand beurten heen bent.

Ik zal eens zo'n "defect" schijfje aan iemand meegeven die ook een 8 speed DVD+RW brander heeft.

De zeer geringe mate waarin 8 speed DVD+RW schijfjes in de winkel te verkrijgen zijn vind ik ook wel erg verdacht.

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:29
Zal waarschijnlijk je brander zijn die brak is. Ik heb een tijdje geleden ook dezelfde branden besteld, en tot 2x toe een brakke brander gehad. Dit was icm 16x Verbatim, 16x Ricoh, en 8x Memorex dvd's. Allemaal zeer slechte dvd's, en onleesbaar.

Heb nu een Plextor PX-760A, en werkt als een zonnetje. Nooit geen problemen meet mee gehad..

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
phobosdeimos schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 16:40:
De kwaliteit van menig 8x DVD+RW media laat sterk te wensen over.
De enige die echt goed zijn, komen van Verbatim, maar die zijn dan weer heel moeilijk te verkrijgen.
Als je herschrijfbare media wil die echt LANG meegaat, en waar je data voor 30 jaar safe zit, kijk dan eens naar dvd-ram schijfjes.
DVD+/-RW laat qua kwaliteit en levensduur in het algemeen sterk te wensen over.
Met DVD's heb ik nog nooit Verbatim gehad, met CD's was Verbatim 10 jaar geleden al het enige merk waar ik uitsluitend hele goede ervaringen mee had...
Pagina: 1