Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hulp nodig met een printplaat

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb een partij printplaten gehad van iemand, maar die wist niet wat het was.
En ik dus ook niet :/
Zouden jullie mij ermee kunnen helpen?
Heb nog geen foto`s kunnen maken, camera is kaput:(

Wat serienummers van de print:
SSH SIPO 690055C,
Xilinx Spartan XC2S150 en er zit een sdram connector op van AMP,
4 Ethernetpoorten waarvan 1 apart,
de resterende 3 zitten chips op o.a: Pulse H1012, AMD netPHY tm 1LP,
en er zit een soort van chippas lezer op.

En er zit als voeding een soort van din op (4 pins in een vierkantje dus 2x2)

Alvast bedankt,
Eric

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Het is een FPGA lijkt me, omdat het van Xilinx is.
Google maar eens op die xilinx chip ;)

edit: de chip dan, verder kan rj45ook voor bediening van eea gebruikt worden... niet per se ethernet-switches.

Sowieso wat foto's ofzo maken?

[ Voor 45% gewijzigd door Boudewijn op 15-01-2008 16:06 ]

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 12:01

EXX

EXtended eXchange

Als ik zo de beschrijving lees zou ik zeggen een iets van een LAN switch of bridge.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Topicstarter
Heb eventjes de cam van mijn buurman geleend...
http://virtual-life.net/img/getimg/Afbeelding_011.jpg
Btw, alvast bedankt voor de snelle replys :*)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2008 16:05 ]

• EXX

EXX

EXtended eXchange

De connector links zou ook voor een interface voor een flash geheugenkaartje kunnen zijn.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Gewoon een of ander embedded systeem, je mist btw ook nog geheugen en de chipkaart (authorisatie? Gegevens voor je OS?)

@EXX: ja maar als het een chipkaart is, dan past dat toch niet? of de chipkaart suggeste is fout.
Ben het verder wel met je eens btw.

[ Voor 37% gewijzigd door Boudewijn op 15-01-2008 16:07 ]

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Hmm, wat zou het nog kunnen zijn: een netwerk tap?

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht zelf dat het: Of een toegangsysteem was voor servers, dus 1 remote pc die dan in 3 databases kan mbv een smartcard of een wrapboard, maar zie geen mini pci, dus ik denk dat die al afvalt
iig kan ik er op dit moment niets mee, en heb de serie nr van de intel chips nagekeken (die 2 bij de xilinx) en dat zij 2 8mb chips tsop
maar echt bedankt, ben nieuw hier en heb nog nooit zon snelle replys gehad, zelfs niet bij de customer service van HP ^^,
THNX!

*edit*
Hij pakt wel gewoon kaartjes, bankpasformaat
http://virtual-life.net/img/getimg/Picture_012.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2008 16:23 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hmm zorgverzekering..
Waarom denk je bovenstaande btw?

Verwijderd

Wat is die moterola chip die recht onder die FPGA zit? (grote plak zwart met een grote M erop)

Ik kan het nummer niet lezen... Denk dat die wel wat kan ophelderen

Verwijderd

Topicstarter
Motorola XPC8260ZU166A
166/133/66 MHZ
*OK26N CRQHM0049

Verwijderd

Topicstarter
@ Boudewijn:
ik zie duidelijk 6 pinnetjes er in zitten

|||
||| zo dus...

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

@djbiohazard?
Dus: zegt dat wat over het protocol?

Verwijderd

Dat motorola ding is een networking processor.

http://www.freescale.com/...C.pdf?fpsp=1&WT_TYPE=Data Sheets&WT_VENDOR=FREESCALE&WT_FILE_FORMAT=pdf&WT_ASSET=Documentation

Denk dat het iets van een router met ballen is.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Waarom dan die chipcard?
En waarom iets met een zorgverzekering erop?

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:07
Die rechtse 3 RJ45 stekkers zijn netwerkpoorten (je ziet er links naast een trafotje en wellicht een ethernet-afhandelingsICtje), daarmee worden dus blijkbaar via die motorola chip onderaan netwerkcommunicaties afgehandeld.
Centraal zit je met de xilinx FPGA, die heeft bovenaan zijn ROM geheugen (flash, waar je dus de firmware in kan flashen), links van de xilinx zitten wellicht 2 RAM-chipjes (waar al dan niet een DRAM-stickje aan toegevoegd wordt), in de hoeken onderaan zitten de voedingen.
Die RJ45 linksboven zal imho niet voor een netwerk zijn, er zit zo te zien geen transformatorblokje in de buurt.
De manier van bevestigen lijkt wel wel toe te laten dat er meerdere boven/naast elkaar in een behuizing kan geschoven worden, anders zou er wellicht ergens in het midden wel een schroefgaatje voorzien zijn, en zou de lak tot de rand lopen.

Ik gok het op een of andere hoogperformante firewall, waarbij de smartcard gebruikt wordt om de instellingen wijs te maken aan het toestel, bijvoorbeeld om een encrypted VPN netwerk op te zetten tussen 2 bedrijfslocaties. Of het is een development board voor die motorola 8)

Wat je er zelf mee kan doen: als je geen goeie kennis van FPGA programmeren hebt, bitter weinig.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik zeg dat het pinpas lezer was is die je normaal in de supermarkt tegenkomt ...

Iperf

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
fish schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:12:
ik zeg dat het pinpas lezer was is die je normaal in de supermarkt tegenkomt ...
Daar is de printplaat te groot voor, tevens zie je geen aansluiting voor het karakter LCD.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ThinkPadd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:19:
[...]

Daar is de printplaat te groot voor, tevens zie je geen aansluiting voor het karakter LCD.
hoeveel aansluitingen heb je nodig ?
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fishbowl/got/hier.gif

Iperf

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-11 12:58
Ik zie toch wel een aantal headers waar van alles en nog wat op geplaatst kan worden. Zou me niets verbazen als daar een lcd'tje op kan. Zijn het trouwens ledjes daar aan de linker kant? zit daar wel heel verdacht namelijk. Misschien is het wel zo'n router waar je een simkaart in kan gooien, voor umts netwerken ofzo.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
fish schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:37:
[...]

hoeveel aansluitingen heb je nodig ?
[afbeelding]
Niet op gelet, sorry :$

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en dan heb ik 1 niet meegeteld omdat ik heb aangenomen dat dit een jumper was ;) (rechts van 5)

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 15-01-2008 20:48 ]

Iperf

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:58
Ik had ook gegokt op een of andere performance router, evt met authorisatie voor VPN idd... Wel interessant probleem, though :)

* Zsub bookmarkt :D Ik hoop dat men eruit komt :) Zal zelf uiteraard ook nog 'ns wat kanalen aanspreken...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle replys,
Maar er zat op 1 van die headers ik dacht nummer 1 van t plaatje een isa kaart aan vast met een LPT poort connector en op header 5 zat een 8 segmenten displaytje, gewoon zon cijfer... plus op 1 van die headers zat een flatcable naar com poort en daar weer een adapter van com naar rj45, volgen jullie me nog?:P

Greets and good night,
Eric

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 02:50 ]

• Wolf87
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:42
die RJ-45 linksboven is serieel; waarschijnlijk wordt die gebruikt als servicepoort of debugpoort

Verwijderd

Boudewijn schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:44:
Waarom dan die chipcard?
En waarom iets met een zorgverzekering erop?
Nou die router zal wel beveiligd zijn ofzo...

Zorg verzekering-> ik denk dat dat het eerste pasje was dat TS ter beschikking had (om te laten zien dat het paste) en dat het zorgverzekeringspasje totaal niets met die electronica te maken heeft...

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ben net terug van school *Thumbs down*
maarja.....

@ Wolf 87:
Is er een manier hoe ik dit uit kan testen?
Klinkt tot zoverre wel heel interresant, want ik heb er 8. ^^,

@ Surge_me:
idd zorgverz. pasje zit vooraan in mijn portomonee. d(^^,)b
Helemaal gelijk......

Maar weet iemand iets over de voeding, ik weet zelf dat het een soort DIN is maar heb het verders nergens anders gezien... Zo ziet er de stekker uit: ( :: )

groeten,
eric

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:58
Qua voeding zou er op de printplaat kunnen staan wat de + en - is (yay! open deuren inschoppen :D)

Verder zou je als je dat uit hebt gevonden een kabeltester oid in de ethernetpoorten kunnen stouwen en dan langzaam spanning op de voeding zetten en dan kijken wanneer de lampjes op het poortje aangaan ofzo.

Ik heb overigens verder een beetje weinig verstand hiervan, maar zo zou ik het zelf doen :P (/me wordt wss op de vingers getikt door een admin / guru hier wegens noob-heid :P)

Verwijderd

Topicstarter
lol @ zsub:
Dacht vraag het maar even, want zo heb ik ook 3 tft schermen verloren.... :(
zal t even proberen...

groeten,
eric

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:07
Dichtbij de voedingsconnector zie ik toch 3 (of 4; die vlak naast de voedingsconnector is niet zo goed herkenbaar) stevige diodes zitten, even kijken hoe die verbonden zitten en je weet wat + en - is (en bij verkeerd aansluiten, zou ie niet kapot mogen gaan).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
ehm... diodes?....
Welke zijn dat?
En, nog handiger, er staat niets op gesilkscreened, dus....
Greets,
Eric
P.S Welterusten iedereen, en bedankt

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 23:59:
Hoi,
ehm... diodes?....
Welke zijn dat?
In je eerste plaatje zie je rechts onder een rood dingetje zitten (aan uit schakelaar?)

daarboven is de voedingsconnector (denk ik....)

probeer eens te meten welke pin in die connector verbonden is met het grote vergulde vlak onderaan (met al die gaten, dat zal wel aarde zijn).

Kun je ook vertellen hoeveel pinnetjes die voedingsconnector heeft?

Meten kun je doen door een multimeter in de hoogste stand te zetten en dan te meten tussen 1 van de pinnen in de connector en het vergulde vlak, een kortsluiting betekend dat ze verbonden zijn (ik wist niet of je al wist hoe je moest meten.... als je het wist, sorry ;-) )
Pagina: 1