Probleem met afpelen .avi (WMP en WinAmp)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.025 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roani52
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-01 12:15
Ik weet niet of dit wel het juiste forumdeel is hiervoor, maar deze leek mij het beste. Sorry als het verkeerd staat. Verplaats het dan gewoon even, en flame me niet.

Ik heb een aantal .avi bestanden, geprobeerd af te spelen met Windows Media Player en Winamp. Wil niet werken. WMP bevriest eigenlijk gewoon, wacht even, en dan komt het geluid. Geen beeld, tenzij je zwart beeld noemt. Winamp minimaliseerd, en wil niet maximaliseren. Wil ik Winamp afsluiten, moet dat via taakbeheer (rechtermuisknop op taakbalk werkt niet). Winamp geeft direct geluid, maar beeld kan ik dus niet zien.
Het gaat hier om Naruto (japanse anime serie). Nou wil hij Avatar (ook anime... geloof ik) wel laten zien terwijl dat ook .avi is. En gisteren wilde me PC Naruto nog wèl laten zien.
Zover ik weet heb ik niks geïnstalleerd of gedeïnstalleerd sinds gisteren. Ik heb alleen iets van 2 GB aan tijdelijke bestanden weggepleurt (prullebak), maar dat was nadat ik erachter kwam dat het niet werkte.

Winamp minimaliseerd nu ook meteen als ik een audio bestand open. Gewoon winamp openen wil ook niet echt...

Iemand enig idee wat dit is en hoe het te verhelpen zou moeten zijn?

(overige informatie: Windows Media Player 10, Windows XP Home, Winamp 5. nogiets (kan niet kijken omdat hij minimaliseert, ik geloof dat ik de nieuwste heb) en het lijkt me dat me hardware er niet toe doet, maar ik heb een ASUS 8600GTS en een E6320 [overclocked]).

*Handtekening*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Codecs geïnstalleerd?

(Check het bestand met Gspot.)

[ Voor 64% gewijzigd door Neobahamuth op 15-01-2008 15:49 ]

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roani52
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-01 12:15
Dat was wat ik er nog bij wilde zeggen... of het mss aan codecs lag... Maar ik heb geen idee hoe ik die vind, installeer en waar die staan. Ben niet echt zo... bekend met codecs.

Maar waarom werkte het gister dan wèl? En andere avi's ook... (mss kunnen er verschillen zijn in codatie binnen avi's. Is iig mogelijk met wave zo ver ik weet, MP3 geloof ik ook)

EDIT: dank je voor die GSpot codec checker... het is idd codec (hmm...'k heb er een redelijk aantal. 217 is dat veel? Of normaal. Denk normaal). 'Codec(s) are NOT Installed' :) Weet ik tenminste waar het aan ligt.
Is een DIV3 Codec (DivX 3 Low-Motion) zegt GSpot.
En waar haal ik die vandaan? (zo ver ik weet heb ik DIVX op me PC staan...)

EDIT2: Ik weet al waar ik die vandaan moet halen "google is ur friend" idd. Dank je google... Werkt nu :)
Thanks Neo

[ Voor 39% gewijzigd door Roani52 op 15-01-2008 16:33 ]

*Handtekening*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uitleg over wat codecs zijn + linkje naar een codec pack:

http://downloaden.maxcim.nl/bestanden_afspelen.php