Toon posts:

.mac haalt firewall neer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag even mijn nieuwe Leopard MacBook meegenomen naar mijn werk om wat leuke dingetjes van een collega met een Tiger Powerbook over te nemen en te leren. Een half uurtje nadat ik het ding had aangekoppeld kreeg ik echter bezoek van onze netwerkman die op zoek was naar een Mac die via poort 5354 naar buiten wilde. Blijkbaar genereerde mijn MacBookje ongeveer 50 requests per seconde richting Apple's .mac. De firewall kon het allemaal in elk geval niet meer aan. MacBook afgekoppeld, probleem weg. Tiger heeft deze 'feature' blijkbaar niet, want de Powerbook van mijn collega veroorzaakte geen problemen.

Ik heb deze thread gevonden: http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=6045011

Helaas wordt daar niet over een oplossing gesproken anders dan .mac 'uitzetten'. Is het wachten tot Apple dit oppikt en er een fix voor uitbrengt of zijn er nog andere opties? Ik ben niet van plan om mijn Mac vaker te gebruiken op mijn werk, maar ik heb ook al over gevallen gelezen waar personal firewalls van mensen onderuit gaan en ik zou het vervelend vinden als ik op nog meer plaatsen problemen veroorzaak...

Iemand ideeen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2008 15:09 ]

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-02 09:19

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Als het op te lossen is door, .mac uit te zetten.
Dan zou ik dat doen, als je weet dat je extern wil verbinden.
Maar 50 req. per sec. lijkt me wel erg veel.

Maar dit is niet echt een nette oplossing, hopen voor je dat het opgepikt wordt door Apple

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Dat klinkt inderdaad heel ongezond. Tot Apple de boel oplost, zou je kunnen kijken naar een oplossing als Little Snitch, om de boel in de klauwen te houden :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©