Toon posts:

Bios aanpassen

Pagina: 1
Acties:
  • 516 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik wil graag mijn bios aanpassen het rom bestandje, mijn mobo heeft met een oudere versie van de bios wel ondersteuning tot 1.65 vcore en de nieuwste niet dan gaat hij tot 1.55v

het gaat om de ASUS A8N-E alleen het probleem met de oude bios is dat dan de bios niet alle functies heeft en geeft hij de tempratuur niet goed aan enz. dus nu wou ik bios 1013 van asus aanpassen dat het 1.65 volt vcore gebruikt

iemand die mij hier mee kan helpen?

bedankt

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wat is er niet duidelijk aan de handleiding van de fabrikant? Het staat gewoon beschreven in het boekje van je mobo.

Eventueel kan je het binnen windows flashen met de tool van Asus.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
jaah maar ik wil de bios rom aanpassen zodat de nieuwste bios i.p.v 1.55 vcore, 1.65 vcore kan gebruiken in bios

edit.
bios aanpassen zodat het de max vcore 1.65 weer gebruikt zoals de oude bios ook doet maar die doet een beetje raar bios 1003 dacht ik

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2008 14:25 ]

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
@Gunner
Volgens mij snap jij het probleem niet goed.

Een bios kan je niet zomaar aanpassen. Zoek eens of er mod bios'en zijn. Ik heb dit probleem ook gehad toen ik een A8N had. Als er geen mod bios'en zijn is een hard mod nog een optie.

Verwijderd

Topicstarter
Saturnus schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 14:26:
@Gunner
Volgens mij snap jij het probleem niet goed.

Een bios kan je niet zomaar aanpassen. Zoek eens of er mod bios'en zijn. Ik heb dit probleem ook gehad toen ik een A8N had. Als er geen mod bios'en zijn is een hard mod nog een optie.
wat houd die hard mod in? mobo aanpassen?
dat is iets wat ik niet ga doen:P

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-09-2023
Je bios is een knap ingewikkeld stukje software én als je iets fout doet heb je een probleem. Daarom is het niet mogelijk om zomaar eventjes de boel aan te passen.

mod-bios: Een aangepaste versie van een officiële release van een bios voor een specifiek moederbord. Iemand heeft heel hard z'n best gedaan om de bios wel aan te passen zonder de boel stuk te maken. Deze programmeurs zijn helden, maar gebruik is op eigen risico uiteraard. Het kán nog steeds goed fout gaan, dan mag je moederbordje de vuilnisbak in.

hard-mod: Fysiek solderen op je moederbord om daarmee beperkingen te omzeilen. Dit kan ook mis gaan, in het beste geval haal je de verbinding weer los, in het slechtste geval kan ook dit moederbord de kliko in.

Verwijderd

Topicstarter
okeeh dus een vcore mod zit er niet echt in tenzij er een bios mod is.
oudere biossen van asus hebben wel die 1.65v waarom die dan wel en mijn nieuwe niet

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
1.65v iets teveel? Een doorsnee gebruiker met slechte koeling of stock koeling die eens wil kijken wat dat is zou het zo eens op 1.65v kunnen zetten, de cpu laten stressen en hem daarmee frituren. Volgens mij is dat de gedachte erachter.

Verwijderd

Topicstarter
jah okee maar een overclocker vind dat wel makkelijk ik zelf zou het makkelijk vinden omdat ik dan me 3500+ venice op 2.8 kan zetten als ik bijv. 1.575v kon gebruiken
op 1.55 is ie niet stable. naja pech gehad
Pagina: 1