Onlangs ben ik begonnen met C# en wil een simpele tool maken om 2 bestanden (txt) te vergelijken. In eerste instantie wil ik een bepaald gedeelte van de files vergelijken of deze overeenkomen. Het lukt mij echter alleen om de gehele inhoud van de file te vergelijken, terwijl ik slechts een bepaald gedeelte wil vergelijken. Het betreft een gedeelte vanaf het begin van de file totdat een bepaalde string tekst voorkomt, alles wat daarna in de file staat is niet relevant. Nu wilde ik dit oplossen door tmp-files te creeeren en deze te vergelijken, maar ook daar lukt met het niet de txt-file zo aan te passen dat alleen de relevante informatie naar de tmp wordt gekopieerd. Nu kopieert hij de gehele tekst maar ik wil slechts het gedeelte wat voor een bepaalde zin komt. Het probleem is dat de regel variabel is waarop deze zin voorkomt.
Weet iemand een methode waarmee dat wel lukt.
Weet iemand een methode waarmee dat wel lukt.
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| private void createTemp(string file) { FileStream srcFile = new FileStream(file,FileMode.Open,FileAccess.Read); StreamReader sr = new StreamReader(srcFile); FileStream tempFile = new FileStream(file + ".tmp",FileMode.Create, FileAccess.Write); StreamWriter sw = new StreamWriter(tempFile); string line = sr.ReadToEnd(); sw.WriteLine(line); srcFile.Close(); srcFile = null; tempFile.Flush(); tempFile.Close(); tempFile= null; } |