Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[php5] Soap NTLM Authenticatie

Pagina: 1
Acties:
  • 568 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Carda
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-11 10:55
Na veel googlen en uitproberen kom ik niet verder met het authenticeren via NTLM (Microsofts vervanging van HTTP Authenticatie).

Ik wil een webservice met PHP (client) aanroepen die op een IIS server draait en beveiligd is met een login. Soap zelf ondersteund alleen Basic en Digest, maar niet NTLM.

Mijn vraag is dus, heeft iemand enig idee of ervaring met dit probleem?

Mja ik denk van, lamaar prutsen enzo.. en waarempel soms lukt het ook nog!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Uit de resultaat 3 uit m'n searchquery op google:
But be aware that .NET web services have a nasty habit of requiring NTLM
authentication which is a b*tch, because PHP SOAP (and many other SOAP
clients) does not support it (it is a dedicated MS auth type, used in IIS
and generally in Windows environment).
weer een ander resultaat zegt dit:

http://osdir.com/ml/php.xml-rpc/2006-03/msg00003.html
With recent php and curl versions, you might also get support for NTLM authentication, but I never tried it out...
Ga daar eens mee prutsen dus zou ik zeggen, of gooi gewoon die authenticatie van die webservice om naar iets wat de rest van de wereld ook snapt (mits je daar de mogelijkheid toe hebt natuurlijk)

[ Voor 9% gewijzigd door SchizoDuckie op 15-01-2008 13:41 ]

Stop uploading passwords to Github!

• Carda
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-11 10:55
SchizoDuckie schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:40:
Uit de resultaat 3 uit m'n searchquery op google:

[...]

weer een ander resultaat zegt dit:

http://osdir.com/ml/php.xml-rpc/2006-03/msg00003.html

[...]

Ga daar eens mee prutsen dus zou ik zeggen, of gooi gewoon die authenticatie van die webservice om naar iets wat de rest van de wereld ook snapt (mits je daar de mogelijkheid toe hebt natuurlijk)
Allemaal al geprobeerd, met CURL kan het alleen als je de XML requests over gaat sturen en dat is niet de bedoeling. Heb op dit moment dus niet te mogelijkheid om die authenticatie weg te halen of te veranderen. Daarom vroeg ik het ook :)

Maar thnx voor je snelle response.

Mja ik denk van, lamaar prutsen enzo.. en waarempel soms lukt het ook nog!

• DJF5
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 19:01
Heeft iemand al een oplossing gevonden? Of heeft iemand nog suggesties?

Ik zit namelijk met precies hetzelfde probleem

• Maghiel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-11 22:01
Ik heb zelf een tijdje geleden een .net webservice moeten laten communiceren met PHP, en mijn ervaring was daarin: .net klopt niet helemaal, en de SOAP libraries van PHP zitten vol bugs.

Uiteindelijk heb ik een class geschreven waarin ik 'handmatig' XML requests maak en uitlees.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En zorgen dat IIS ipv NTLM Kerberos gebruikt, is dat niet een oplossing?

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:35
Maghiel schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 21:44:
Ik heb zelf een tijdje geleden een .net webservice moeten laten communiceren met PHP, en mijn ervaring was daarin: .net klopt niet helemaal, en de SOAP libraries van PHP zitten vol bugs.

Uiteindelijk heb ik een class geschreven waarin ik 'handmatig' XML requests maak en uitlees.
Ook de oplossing waar ik voor een SOAP koppeling voor gegaan ben een tijd geleden - handmatig XML requests maken en versturen.

Uiteindelijk voor een tweede koppeling toch nog eens naar de PHP SoapClient gekeken en, mits de .NET server geen NTLM gebruikt, is het wel aan de praat te krijgen door handmatige de calls te maken op het client object (middels __call) en alle variabelen eerst toe te wijzen aan een stdObj. Uitleg en voorbeeld hier.

Wat betrefd NTLM, ik ben bang dat je daar toch echt vastzit aan cURL :/

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• DJF5
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 19:01
Vast zit aan cURL? Zelfs met cURL kreeg ik het niet aan de praat....

De beveiliging draait nu Digest :P

Ik ben nu met nuSOAP wat calls aan het maken, en ik moet zeggen... het lijkt goed te werken :O

Ik moet me echter nog wel een beetje in SOAP verdiepen, maar de simpele requests verwerkt hij goed.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:35
cURL's CURLOPT_HTTPAUTH setting kun je instellen op CURLAUTH_NTLM (met curl_setopt), dan zou'ie het wel moeten doen lijkt me?

NuSOAP heb ik ook eens mee gewerkt, maar was in mijn ervaring brakker dan PHP's SOAP class (zo zat in mijn versie nog gewoon een bug waardoor UTF-8 data niet goed binnenkwam). Nouja, zolang die het wel doet... :+

[ Voor 11% gewijzigd door FragFrog op 07-08-2008 11:48 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Pagina: 1