VPN na verwijderen AD/Domein niet meer werkend

Pagina: 1
Acties:

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:28
Heb een tijdje geleden mbv het kookboek hier een VPN server opgezet, ik had ook een policy gemaakt met daarin de Administrators van het domein "bve.be ".

Nu heb ik dat domein verwijderd zodat ik al mijn pc's in dezelfde werkgroup kon zetten zodat ik ze mooi zag in mijn netwerklijstje.

De server, genaamd "Obelix" is een file -en downloadserver, dus op hostname werken is wel een handigheidje (dit werkte eerst ook niet, denk dat het nu wel terug moet gaan, zelfs met domein).

Maar nu heb ik dus het probleem dat mijn VPN-verbinding niet meer werkt, en dat vond ik toch ook wel handig, anders moet ik nu een SSH-server gaan draaien zodat ik via een SSH ga tunnelen om te RDP'en, maar daarmee kan ik dan nog niet alle pc's rechtstreeks bereiken via RDP, terwijl ik met mijn VPN rechtstreeks kon gaan naar PCBUREAU bv.

Bij de RRAS als ik een policy heb toegevoegd krijg ik alleen volgende users:

Screenshotje

Ik vind maar weinig ivm de relatie tussen VPN en AD, in het kookboek staat afaik niets vermeldt over het feit dat je al dan niet een AD moet hebben...

[ Voor 30% gewijzigd door HyperBart op 15-01-2008 13:38 ]

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:28
Na zelf wat tijd extra er voor uit te trekken heb ik het dan toch gevonden, blijkbaar gaat het niet zo fris voor een stand alone server om de RRAS-policy nog te gebruiken, daarom moet je dus per user in administrative tools --> computer management en bij local users en groups de juiste account bij properties en het dial-in tabblad "allow dial-in" toekennen, ipv op policy te laten baseren.

Linkje: http://technet2.microsoft...990f1d01033.mspx?mfr=true

Dacht het hier maar even te zetten