Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Flash cs3] popup vanuit Flash openen

Pagina: 1
Acties:
  • 450 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Het kan aan mij liggen maar ik kan het echt nergens vinden.

Ik heb een flash bestand (presentatie), daar moet een knop inkomen die een externe afbeelding in een nieuw venster opent. Ik krijg het echt werkelijk nergens gevonden.

Het is flash cs3 met actionscript 3, voor de duidelijkheid, het flash bestand wordt niet vanaf een website gedraaid.

Wie kan mij even de goede richting inschoppen ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2008 13:33 ]

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:19

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Flash zelf kan niet zomaar 'een nieuw venster' openen... je kunt hooguit een bestand in een andere applicatie openen (of bv een andere, externe flashmovie starten), of je kunt in flash een venster simuleren

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
een externe flashmovie laden is in dit geval een prima oplossing waar ik ook al op was gekomen, maar dit krijg ik in actionscript 3 niet voor mekaar ?

:edit: ik zie overigens dat ik een titel ben vergeten in mijn post

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2008 13:38 ]

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Als je het snel wilt oplossen gebruik je toch AS 2. En dan ga je je verder inleren in AS 3 zodat je ook weet wat je daar mee kan :?

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
het is niet meer mogelijk om nog te switchen naar as2 ivm met as3 stukken die erin zitten

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

Even titel duidelijker gemaakt ;)

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

TheBorg

Resistance is futile.

De enige echte betrouwbare methode is een javascriptje te maken die de pop-up genereerd en deze vanuit Actionscript aan te roepen.
André schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 14:13:
Even titel duidelijker gemaakt ;)
cs3 zou dan AS3 moeten zijn omdat de CS versie niets zegt over de gebruikte AS versie. :)

-edit-
Zie de manual voor een voorbeeld:
Using the external API > Using the ExternalInterface class > Calling external code from ActionScript

[ Voor 16% gewijzigd door TheBorg op 15-01-2008 14:22 ]

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:19

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

TheBorg schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 14:18:
De enige echte betrouwbare methode is een javascriptje te maken die de pop-up genereerd en deze vanuit Actionscript aan te roepen.
ga je er dan niet vanuit dat de flash al binnen een browser draait?
Ik dacht dat de TS juist graag wilde weten hoe dit vanuit een standalone flashmovie of app te doen?

Ik zou zelf gewoon kiezen voor een vb-scriptje dat zoiets doet (eventueel, wil je crossplatform werken kun je dat combineren met een applescript-toepassing)
de flashmovie hoeft dan enkel die vb- of applescript aan te roepen...

dit werkt naar ik meen wel enkel als het gaat om een projektor-file, en geen normale flashmovie, waar de FS-functies meestal uitgeschakeld zijn.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:02
Dit werkt bij mij prima, is echter wel vanuit een Flex applicatie, maar dat mag niet uitmaken. Is AS3.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
private function openReportResultHandler(event:ResultEvent):void {
  var url:String = event.result.toString();
  var request:URLRequest = new URLRequest(url);
  try {            
       navigateToURL(request, "_blank");
  }
  catch (e:Error) {
  // handle error here
  Alert.show("error: " + e.message);
  }
}

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

TheBorg

Resistance is futile.

TukkerTweaker schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 14:25:
Dit werkt bij mij prima, is echter wel vanuit een Flex applicatie, maar dat mag niet uitmaken. Is AS3.
Dat werkt in flash ook, maar volgensmij moet je in Firefox een aantal keer op de muisknop rammelen voordat de popup verschijnt.

Verwijderd

Topicstarter
dank voor alle antwoorden maar ik heb voor een simpelere oplossing gekozen

het plaatje opgeslagen als projector bestand, en zo aanroepen:

fscommand("exec", "poster.exe");
Pagina: 1