Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

sunbeam transformer van ATX naar BTX

Pagina: 1
Acties:
  • 1.118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede tweakers.

Ik ben van plan om mijn sunbeam ATX om te bouwen zodat hij BTX is maar dan gewoon met atx mobo e.d. Afbeeldingslocatie: http://i224.photobucket.com/albums/dd178/Robbyie_photos/sunbeam_trans-2sites-1.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.pc-modding.ru/UserFiles/Image/photo/case/500005/500005_450.jpg
dan zit ik nu alleen nog met het probleem van de 2 draagbalkjes voor de voeding, iemand een idee waar ik deze kan laten als ik alles omdraai?Afbeeldingslocatie: http://www.pc-modding.ru/UserFiles/Image/photo/case/500005/500005_4_640.jpg

ik hoop dat ik hiermee een beetje geholpen kan worden, onderin de kast komt trouwens een gat voor de 120mm fan van mijn voeding

Verwijderd

ATX op z'n kop is nog steeds ATX hoor. BTX is meer dan alleen 'ondersteboven' ;)
Die draagbalkjes van de voeding kun je gewoon weglaten; als je de voeding stevig vastschroeft aan de achterkant van de kast blijft hij ook hangen.

Verwijderd

Topicstarter
ok het principe van atx en btx snap ik wel redelijk ik weet de layout van btx is ook geheel anders maar het gaat mij vooral erom dat mijn videokaart zeg maar ondersteboven komt aangezien ik een koeler heb die alles tegen mn mobo blaast en dan tegen mijn pasieve chipset waardoor de lucht onderin blijft hangen, mijn koeler is dus btx,,, maar dit is volgens mij wel te doen de popnagels hebben zowel boven als onder dezelfde layout en mn mobotray was ik dan ook van plan om verwijderbaar te maken, is een stuk makkelijker dan nu maar anders gewoon 2 steuntjes maken onder de voeding?..

zodra ik met dit project van start ga ga ik drekt foto's posten over hoe het verloopt

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2008 13:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:15:
ATX op z'n kop is nog steeds ATX hoor. BTX is meer dan alleen 'ondersteboven' ;)
Die draagbalkjes van de voeding kun je gewoon weglaten; als je de voeding stevig vastschroeft aan de achterkant van de kast blijft hij ook hangen.
ok het principe van atx en btx snap ik wel redelijk ik weet de layout van btx is ook geheel anders maar het gaat mij vooral erom dat mijn videokaart zeg maar ondersteboven komt aangezien ik een koeler heb die alles tegen mn mobo blaast en dan tegen mijn pasieve chipset waardoor de lucht onderin blijft hangen, mijn koeler is dus btx,,, maar dit is volgens mij wel te doen de popnagels hebben zowel boven als onder dezelfde layout en mn mobotray was ik dan ook van plan om verwijderbaar te maken, is een stuk makkelijker dan nu maar anders gewoon 2 steuntjes maken onder de voeding?..

zodra ik met dit project van start ga ga ik drekt foto's posten over hoe het verloopt

• Frenkie123
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-05 22:27

Frenkie123

Lets Mod the World !

Dat probleem met luchtstromen houd mij ook altijd bezig. Misschien iets verzinnen met air-ducts waar je de luchtstromen mee kunt (be-)geleiden ?

My cases; R2-D2, Wall-E, Hovermax, Rover, Stealth etc etc

• Strikertje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11 09:22
Je wilt gewoon Reversed ATX, wat in veel lian li kasten te vinden is.

Ben benieuwd hoe je dit gaat aanpakken, succes!

Verwijderd

Topicstarter
Strikertje schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 14:53:
Je wilt gewoon Reversed ATX, wat in veel lian li kasten te vinden is.

Ben benieuwd hoe je dit gaat aanpakken, succes!
thanks ben nu thuis dus ga direct beginnen, het viel mij nu ook drekt op dat ik in principe de voorkant en de boven en onderkant ook gewoon kan verwisselen

Verwijderd

Topicstarter
ok heb nu mn kast bijna kaal en zie dat hier toch nog wel flink wat bij komt kijken wil ik de stevigheid van mijn case behouden, opzich geen probleem alleen een aantal dagen meer werk;)

Verwijderd

Topicstarter
hallo foto's gaan hem helaas niet worden.. blijkt dat ons fototoestel nog bij kennis van ons ligt, maar het eindresultaat komt er zowiezo op te staan;)
Pagina: 1