[Leopard] Paar vraagjes

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bekok
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-01 19:53
Ik heb een drietal vragen waarvan ik hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden

- Als ik in Finder de weergave op bijvoorbeeld coverflow zet in mijn afbeeldingen map, dan gebeurt dit standaard ook bij andere mappen. Is het zo in te stellen dat ik de weergave per map onafhankelijk van elkaar kan instellen?
- Ik heb een muziek map met 22 gig mp3tjes. Nu heb ik al deze liedjes geladen in iTunes en met iTunes luister ik ook altijd muziek. Nu is het me echter laatst opgevallen dat in de muziek map tevens een map genaamt iTunes staat en in deze iTunes map staat een map die 'iTunes music' heet. Nu merkte ik dat dit een map van 15 gig is met allemaal mappen met mp3tjes erin. Nu vroeg ik me af waarom deze map er is, want nu heb ik blijkbaar een groot deel van mijn nummers dubbel staan. Is er een manier dat ik deze ruimte vrij kan maken, of is dit een vereiste als ik via iTunes mijn muziek af wil spelen?
- In iMovie '08 zou ik graag videobestanden willen editen, met name .avi bestanden. Echter ik heb ondervonden dat dit niet mogelijk is, maar ik dacht misschien is er een plug-in o.i.d. zodat ik wel gewoon avi's/mpegs etc. in iMovie kan laden en bewerken. Een soortgelijk programma die dit wel kan zou ook prima zijn, maar als het in iMovie zou kunnen zou het perfect zijn.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen :)

20" iMac; 2.4ghz Core 2 Duo; 3GB; Ati Radeon 2600HD Pro

Verwijderd

Hallo,

Wat betreft je eerste vraag, hier heb ik weinig ervaring mee, maar ik verwacht dat het niet mogelijk is. Je tweede vraag is wel op te lossen. Er zijn twee manier (bij mijn weten) waarop je dit kan doen. (1) Je verwijdert de mp3tjes die je in je muziekmap hebt staan, dan blijven je mp3tjes wel in de iTunes library, en kan je ze gewoon luisteren. Je kan ook in de preferences van iTunes aanpassen dat je bij het importeren van muziek de muziek niet wilt kopieren naar je library. Op deze manier zou zou je ook ruimte besparen. Je derde vraag kan ik niet helemaal met zekerheid beantwoorden, maar volgens mij is het gewoon niet mogelijk om videobewerking te doen in iMovie. Je kan ervoor kiezen om het videobewerkingsprogramma van Apple te kopen, maar deze is nogal prijzig. Ik hoop dat je er iets aan hebt...

MacStudent

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

1) wanneer je de weergavemodus aanpast geldt dat voor het openstaande venster. Wanneer je het venster sluit wordt voor de dan geopende map de huidige weergavemodus opgeslagen als standaard modus. Om een map te bekijken in zijn eigen opgeslagen weergave modus kan je de map openen door erop te dubbelklikken met ⌘ (cmd) ingedrukt. Er opent nu een nieuw venster met daarin de map die je aanklikte in zijn eigen opgeslagen modus. Overigens kan je snel switchen tussen de modi met ⌘ (cmd) + <cijfer>, waarbij geldt: 1 is icon view, 2 is list view, 3 is collumn view, 4 is coverflow view.

2) alle muziek die je toevoegt aan iTunes wordt automatisch naar de ~/Music/iTunes Music/ directory gekopieerd en georganiseerd., tenzij je dat uitdrukkelijk uitzet in de preferences van iTunes.

3) wanneer je Perian installeert (een codecpack voor Quikctime) zou je misschien meer moeten kunnen openen, maar dat heb ik nog niet getest. Maar Perian is sowieso het installeren waard. Dan heb je ineens ook een stuk meer aan Front Row.

Launching containers into space

• bekok
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-01 19:53
Beide hartstikke bedankt voor de snelle reactie!
De shortcut voor de weergaves is inderdaad een hele handige, ga ik zeker gebruiken!
Ik heb inmiddels ook uitgeschakeld bij mijn preferences in iTunes dat hij de bestanden toevoegt. Nu vroeg ik me alleen af of ik mijn huidige iTunes map met mp3tjes (die van 15 gig) kan verwijderen zonder dat dit invloed heeft op de nummers die in iTunes staan. Of moet ik alles dan opnieuw erin zetten?
Ik heb perian overigens al inderdaad op mijn mac geinstalleerd, handige codecs! Helaas kan ik hiermee geen avi's in iMovie laden, maar ik denk dat dit helaas onmogelijk is dus ik ga wel even kijken naar een goed alternatief :)

20" iMac; 2.4ghz Core 2 Duo; 3GB; Ati Radeon 2600HD Pro

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
Toen ik divx pro had geinstalleerd kon ik ineens ook AVI bestanden openen in quicktime, frontrow en imovie. Wellicht heeft dit voor jou het zelfde resultaat.

Let wel dat divx pro niet gratis is.

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:18
Je kunt vantevoren je AVi bestand converteren naar mov.
Als je quicktime pro hebt kan je dit doen door middel van openen in QT en dan opslaan als
Je kunt ook http://www.squared5.com/ Mepg Stream gebruiken hiervoor. Deze is gratis en werkt (bij mij) goed
Pagina: 1