Toon posts:

[OE6] kan geen adressen zien na succesvolle import

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende is aan hand:

Ik heb bij iemand een oude (P-ATA) HD naar een nieuw systeem overgezet. Op de nieuwe (S-ATA) HD WinXP Home sp2 NL gezet.
Ik dacht de gegevens na het bijzetten van de oude HD met gemak over te zetten, dit gezien ik dat al honderden keren zo heb gedaan. Tijdens het overzetten kwam ik erachter dat de persoonlijke mappen ook echt persoonlijk waren gemaakt en dus niet zomaar over te zetten waren, want geen rechten op toegang.. Dit heb ik opgelost door de HD in een WinXP pro machine te zetten en daar de rechten te wijzigen. Uiteindelijk de boel weer terug gezet en de documenten waren idd toegankelijk.

Bij hem thuis installeerde ik internet en OE6 en vervolgens importeerde ik de e-mailberichten die nog op de oude HD stonden. Na het importeren van het adresboek (bestand->importeren->adresboek-> navigeren naar oude HD en .WAB->ok) kreeg ik de melding: succesvol geimporteerd! Maar helaas is er geen enkel adres in het adresboek te zien....erg vreemd.

Bij mijzelf heb ik hetzelfde geprobeerd, en deze geeft exact dezelfde melding, maar niets te zien. Nou kan hier niet van op aan, want ik heb niet eens een account ingesteld op OE6, simpelweg omdat ik dit niet gebruik (Thunderbird).

Ik heb hier op GoT gezocht, Google, support.microsoft, in de help van OE6 zelf en daaruit diverse dingen bekeken en geprobeerd:
-Deleten van adresboek (maakt opnieuw aan, maar blijft hetzelfde)
-Importeren van het blijkbaar onzichtbare Adresboek en vervolgens exporteren in .csv (error)

Ik heb geen enkel zelfde probleem kunnen vinden, vandaar dat de oplossingen die ik tot nu toe heb geprobeerd nogal beperkt zijn. Wie kan de oplossing van het probleem wel vinden. (of de goede query invoeren zodat de oplossing via een link naar boven komt)?

Tx!

Verwijderd

Topicstarter
Kickje..

Verwijderd

Topicstarter
[Subtiel schopje]

Haguez, volgens mij is er niemand die dit probleem kent óf de oplossing weet...

[/Subtiel schopje]

Verwijderd

Topicstarter
Ach, nog maar eens een schop...

Weet echt niemand een oplossing?

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
De wab van je oude harde schijf op dezelfde plek neerzetten als waar de (lege) wab nu staat? Mijn adresboek staat in "C:\documents and settings\<mijn username>\Application Data\Microsoft\Address Book" en toen ik de wab van mijn oude pc daar neer had gezet met de juiste naam werkte dat prima.

Overigens kan het zijn dat je een 'verkeerde' wab hebt meegenomen. Zoek eens op je (edit: oude) harde schijf naar bestanden *.wab. Het wil nog wel eens voorkomen dat er op je harde schijf meerdere wabs staan...