[PHP] Vreemde encoding output

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nic0demus
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-06-2016
Ik ben bezig met een website die gegevens uit een PHPMyAdmin database haalt. Ik krijg echter op elke pagina 3 rare tekens vanuit het niets op mijn pagina ge-input. Ik weet niet waar dit gegenereerd wordt, maar als iemand een idee heeft hoe de tekens '' op de pagina terechtkomen, dan zou ik het graag horen. Ik heb een vermoeden dat het aan de encoding van mijn database ligt, maar ik weet hiet te weinig van om dit te kunnen oplossen.
Weet iemand hier meer over?

bvd

Life would be so much easier if I had the source code...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

UTF-8 derivations

Windows

Although not part of the standard, many Windows programs (including Windows Notepad) use the byte sequence EF BB BF at the beginning of a file to indicate that the file is encoded using UTF-8. This is the Byte Order Mark U+FEFF encoded in UTF-8, which appears as the ISO-8859-1 characters "" in most text editors and web browsers not prepared to handle UTF-8. It will be displayed as "o;?" when viewed as 7-bit ASCII.
Het ligt er dus aan de je UTF-8 data verkeerd probeert te presenteren in je webpagina. Daar zul je dus even naar moeten kijken.

[ Voor 11% gewijzigd door Crayne op 15-01-2008 12:26 ]

Mijn Library Thing catalogus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nic0demus
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-06-2016
Ok, dat hielp al een heleboel. De tekens zijn nu weg, maar als ik nu speciale tekens uit de database haal (zoals een ë) dan zet hij daar nu weer iets verkeerds neer.

Zijn er mogelijkheden voor encodingen die wel die tekens ondersteunen en niet de 3 tekens output geven? Ik kan in de database alle tekens gaan vervangen door &...; tekens, maar dat is een behoorlijk pokkewerk, en ik hoop dat het anders kan.

Life would be so much easier if I had the source code...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Nic0demus schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:02:
Ok, dat hielp al een heleboel. De tekens zijn nu weg, maar als ik nu speciale tekens uit de database haal (zoals een ë) dan zet hij daar nu weer iets verkeerds neer.

Zijn er mogelijkheden voor encodingen die wel die tekens ondersteunen en niet de 3 tekens output geven? Ik kan in de database alle tekens gaan vervangen door &...; tekens, maar dat is een behoorlijk pokkewerk, en ik hoop dat het anders kan.
Dan zul je moeten uitzoeken hoe de encoding in je presentatielaag, je database en de verbinding naar je database is, en wat voor functies je gebruikt om de boel te presenteren.

Als je de relevante code laat zien, kunnen we je misschien wat verder helpen.

Mijn Library Thing catalogus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Helpt het als je de query 'SET NAMES utf8' uitvoert na het verbinden met je database?

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heikanu
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-09 21:17
offtopic:
Nic0demus schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:21:
... die gegevens uit een PHPMyAdmin database haalt.

Sinds wanneer is PHPMyAdmin een database? Ik denk dat je MySQL bedoelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 16:35

djiwie

Wie?

Nic0demus schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:02:
Ik kan in de database alle tekens gaan vervangen door &...; tekens, maar dat is een behoorlijk pokkewerk, en ik hoop dat het anders kan.
Dat is ook iets wat je pas moet doen bij het presenteren van de gegevens (bijvoorbeeld met htmlspecialchars()). Staat je encodering van de pagina wel juist? Probeer alles eens op utf8 te te zetten.
Pagina: 1