Vreemde vraag voor een nieuwe auto (Toyo Aygo), maar toch. Ik heb een paar maanden terug de kleine beurt door de dealer laten doen en tegen de eigen onderhoudsinstructie in (zie hieronder) hebben ze halfsyntheet 10W40 in het blok gegooid. Ik heb het even bij de importeur nagevraagd, was verder geen probleem, maar toch... Ik wil het motortje gewoon goed verzorgen, dus ik ben van plan me gewoon aan de onderhoudsinstructie te gaan houden en er een goede volsyntheet in te gooien (5W30 zoals aanbevolen)
Nu lees je geregeld dat je niet naar volsyntheet mag gaan ivm de afzettingen die los komen. Mijn vraag is of dit ook een probleem is wanneer het blok slechts +- 5000km op de halfsyntheet gelopen heeft. Normaal zou ik mijn olie niet zo snel vervangen, maar die halfsyntheet zit me niet helemaal lekker en ik ben dan gelijk de troep van de winter kwijt.
Dit was in ieder geval de laatste keer dat ik de kleine beurt (a 99 euro) bij de garage laat doen. Nu snap ik dat er arbeidsloon in zit, maar 60 euro arbeidsloon voor een tien minuten werk begin ik niet meer aan
Na de winter gaat er dus gewoon fijn nieuwe olie + origineel oliefilter in.

Nu lees je geregeld dat je niet naar volsyntheet mag gaan ivm de afzettingen die los komen. Mijn vraag is of dit ook een probleem is wanneer het blok slechts +- 5000km op de halfsyntheet gelopen heeft. Normaal zou ik mijn olie niet zo snel vervangen, maar die halfsyntheet zit me niet helemaal lekker en ik ben dan gelijk de troep van de winter kwijt.
Dit was in ieder geval de laatste keer dat ik de kleine beurt (a 99 euro) bij de garage laat doen. Nu snap ik dat er arbeidsloon in zit, maar 60 euro arbeidsloon voor een tien minuten werk begin ik niet meer aan

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2008 12:21 ]