WRT54 als wireless repeater met behoud van ingeboude hub

Pagina: 1
Acties:
  • 639 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• a.appel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-04-2023
Ik gebruik mijn Linksys WRT54G met Tarifa (26) firmware als wireless repeater. Hij pikt het signaal van mijn buurtman's WRT54G (ook draaiend op tarifa firmware) op en is bij mij in huis als accespoint te gebruiken. Mijn buurmans router is DHCP server en internet toegang, beveiliging, etc werkt naar behoren.

Nu wil ik graag een netwerkschijf via UTP aan mijn router hangen, die vanuit verschillende kamers, vanuit verschillende computers draadloos benaderbaar moet zijn. Wat blijkt: de Tarifa firmware schakelt de vaste RJ45 poorten uit als ie in wireless repeater mode draait.

Weet iemand welke firmware dit wel kan?

Verwijderd

Ik las toevallig je bericht, het probleem wordt waarschijnlijk veroorzaakt door oude NVRAM instellingen. Het zou dus moeten werken.

Zelf heb ik de ervaring door terug te gaan naar de fabrieksinstellingen, dat het probleem zich dan oplost.

In principe kun je iedere firmware met WDS koppelen aan iedere andere firmware, het WDS mechanisme zit vooral in de hardware.

Mvg
Jchuit
http://tarifa.sourceforge.net/

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Anders kan je ook eens kijken naar Tomato of DD-wrt, die ondersteunen dat zeker (dd-wrt ben ik absoluut zeker van, had het hier zo tot paar dagen geleden)

Verwijderd

Zelf heb ik deze opstelling ook,
het is niet een probleem in de firmware, de wrt54g(L) wordt geleverd met verschillende switches. De Tarifa firmware ondersteund alle versies van de wrt54g(L).

De firmware kan overweg met alle switches, maar doordat er (verouderde) firmwares zijn (voor wrt54g v1.x en v2) met oude instellingen voor de router, kan het zijn dat na een upgrade router moet worden teruggezet naar de factory defaults.

Hiervoor moet je de router opstarten met de reset toets 30 sec ingedrukt.

Ik hoop dat deze info wat helpt,
Mvg
Jchuit
http://tarifa.sourceforge.net/

• a.appel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-04-2023
Tnx for the input.

Het is inmiddels gelukt. Met een Linksys WRT54 V2.2 en een 1.1, met twee verschillende versies van DD-WRT (wat kan daar veel mee, zeg!!) firmware was het eigenlijk een fluitje van een cent!