The Right Brain vs Left Brain test
OK, deze test zou dus laten zien of je vooral je linker- of je rechterhersenhelft gebruikt. Zie je het plaatje tegen de klok in draaien, dan gebruik je vooral links, en viceversa.

Ik zag dat plaatje in eerste instantie dus ook tegen de klok in draaien, left-brainer als ik ben
, maar na een tijdje draaide het plots de andere kant op 
Ik vraag me een paar dingen af:
- is deze test valide en zegt het inderdaad wat over hoe je je hersens gebruikt?
- is het mogelijk om op deze manier je 'zwakke' hersenhelft te trainen?
- zo nee, wat zou je dan kunnen doen om dit te bewerkstelligen?
Ik vind mezelf nogal naar de linkerkant overhellen soms en zou best wel wat meer een 'right-brainer' willen zijn...
Het schijnt dat vooral in onze Westerse samenleving de linkerkant wordt gebruikt, omdat die maatschappijvorm dit 'vereist' om 'succesvol' te zijn. Maar we zijn wat doorgeschoten en de rechterhelft is een beetje een ondergeschoven kindje geworden, de balans is zoek. Dus een streven naar meer balans lijkt me op zich wel een goed idee.
OK, deze test zou dus laten zien of je vooral je linker- of je rechterhersenhelft gebruikt. Zie je het plaatje tegen de klok in draaien, dan gebruik je vooral links, en viceversa.
| LEFT BRAIN FUNCTIONS uses logic detail oriented facts rule words and language present and past math and science can comprehend knowing acknowledges order/pattern perception knows object name reality based forms strategies practical safe | RIGHT BRAIN FUNCTIONS uses feeling "big picture" oriented imagination rules symbols and images present and future philosophy & religion can "get it" (i.e. meaning) believes appreciates spatial perception knows object function fantasy based presents possibilities impetuous risk taking |

Ik zag dat plaatje in eerste instantie dus ook tegen de klok in draaien, left-brainer als ik ben
Ik vraag me een paar dingen af:
- is deze test valide en zegt het inderdaad wat over hoe je je hersens gebruikt?
- is het mogelijk om op deze manier je 'zwakke' hersenhelft te trainen?
- zo nee, wat zou je dan kunnen doen om dit te bewerkstelligen?
Ik vind mezelf nogal naar de linkerkant overhellen soms en zou best wel wat meer een 'right-brainer' willen zijn...
Het schijnt dat vooral in onze Westerse samenleving de linkerkant wordt gebruikt, omdat die maatschappijvorm dit 'vereist' om 'succesvol' te zijn. Maar we zijn wat doorgeschoten en de rechterhelft is een beetje een ondergeschoven kindje geworden, de balans is zoek. Dus een streven naar meer balans lijkt me op zich wel een goed idee.
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.