Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[bug?] Check Images

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:26
Naar aanleiding van deze post van mijzelf bedacht ik mij dat de Check Images-knop eigenlijk helemaal niet goed doet wat ie hoort te doen.

Stel we hebben een plaatje (zie dat topic) waar een referrer check op zit. De poster haalt de plaatjes correct op met een juiste referrer. De plaatjes worden in de cache geplaatst van de user. Nu wordt dit plaatje (de URL) gebruikt in een post. De user klikt op Check images en er gaat een javascriptje ratelen. De browser detecteerd dat het plaatje nog in de cache staat en gebruikt dit voor de eigenschappen (plaatje bestaat, hoogte/breedte worden ingevoerd in het bericht).
Ah, denkt de user, mijn post is in orde, plaatjes zijn ok, posten die handel.

Om daarna tot zijn grote ontdekking te komen dat de plaatjes het voor anderen niet doen. En ook niet voor hemzelf na een harde refresh (CTRL+F5).

Eventuele oplossing; Check images via de server laten doen met een 'verkeerde' referrer erin.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-11 21:30

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
jan-marten schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 10:31:
Eventuele oplossing; Check images via de server laten doen met een 'verkeerde' referrer erin.
Dat gaan we zowiezo niet doen, dat belast de servers veel te veel en is zeer gemakkelijk te misbruiken ('even' een plaatje van 100gb laten checken waarbij de server niet opgeeft hoe groot het plaatje is etc).
Je zal helaas zelf dit soort dingen moeten controleren, er zijn sites die hotlinking niet toestaan, daar kunnen wij vrijwel nauwelijks op controleren.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik denk dat de verantwoordelijkheid voor hotlinking gewoon bij de user blijft die post. Als je een plaatje hotlinkt is het dus altijd verstandig om CTRL+F5 te doen voordat je het daadwerkelijk post.

Los van de impact van de functionaliteit voor servers e.d., wil je niet de verantwoordelijkheid afnemen van degene die post, omdat het dan helemaal een vrijbrief wordt ("ja, ik had het dan ook niet kunnen weten")

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
jan-marten schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 10:31:
Naar aanleiding van deze post van mijzelf bedacht ik mij dat de Check Images-knop eigenlijk helemaal niet goed doet wat ie hoort te doen.
Check images is er om de afmetingen in te vullen. Het controleert niet alles (niets :+ ), dus het is ook gewoon geen fout gedrag van check images. :)

Overigens geven sommige anti-hotlink scripts wel alsnog een afbeelding terug, dus is het, naast dat het onwenselijk is, ook niet triviaal om automatisch te controleren of de bedoelde afbeelding daadwerkelijk geserveerd wordt. ;)

{signature}

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-11 00:29

Zerora

Ik Henk 'm!

Ik dacht dat [Check Images] er alleen is om het irritant verschuiven van de pagina tijdens het laden te voorkomen door alvast de hoogte en breedte in te vullen :S

Edit: zoals Voutloos ook zegt dus

[ Voor 13% gewijzigd door Zerora op 15-01-2008 19:35 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Wat ik wel graag zou zien is dat check images automatisch gebeurt!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11 15:24

ThunderNet

Flits!

Snake schreef op zondag 20 januari 2008 @ 01:50:
Wat ik wel graag zou zien is dat check images automatisch gebeurt!
En daar zijn ook genoeg redenen voor om het niet te doen :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Euhm, normaliter zit zo'n plaatje sowieso "OK" in je cache en wordt ie bij het posten op GoT sowieso als "OK" geplaatst, of je nou wel of niet de "Check images"-knop gebruikt?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

Check Images kan het probleem van hotlink-beveiliging inderdaad niet voorkomen, en serverside checking is onwenselijk. Voor wb automatische 'check images' zie crisp in "Foto-resocheck"

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.