[Fedora] Installeren met behoud van bestanden

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-01 08:35
Onlangs is onze webserver gecrashed (Fedora), en omdat hier nogal wat belangrijke gegevens op staan, (Ik weet het, backuppen :(), wil ik deze bestanden redden.

/bin/sh/ is leeg en daarom kan er niet meer geboot worden..

Nu zat ik te denken aan een nieuwe installatie op dezelfde partitie.. Worden dan alleen de oude bestanden overschreven en bijvoorbeeld onze mysql DB en documenten root (/www/) behouden ?

Of kan ik het op een andere partitie installeren ?
Ik weet niet of die andere patitie dan nog te benaderen is ?

Hoop dat iemand me kan helpen ? _/-\o_

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Als jij het op een andere partitie installeert, is er niets aan de hand. Ik zou echter een live cd starten (sysrescuecd, gentoo minimal etc), en dan een paar DD's van de belangrijke HD's maken. Mocht je dan wat fout doen, heb je altijd die image's nog om de data uit proberen te halen. En verder, /bin leeg, iets te enthousiast geweest met rm -r /*? :p

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

• RMX
  • Laatst online: 30-01 08:35
Thnx,

Was dus bezig geweest met LDAP (OpenLDAP / BerkeleyDB) Wat een hel !!
En toen was ineens /bin/sh leeg..

Maar moet ik dan die andere partitie mounten in de nieuwe linux ?

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Een partie waar niets op staat, als je gelijk wilt installeren. Zelf zou ik echter eerst live-cd pakken, daarna, zoals gezegd, dd's maken van de 'oude partitie's', en dan gewoon normaal opnieuw installeren. Je server zo snel mogelijk up-and-running krijgen, en dan die oude db's terug zien te krijgen uit je images

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

• Rainmaker
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Inderdaad, niet doen. Gebruik een livecd met netcat, dd of iets anders. Liefst met de partitie met data read-only gemount.

Bij een install heb je een kans dat het ding gaat formateren, partitioneren of iets anders.

Het kan in principe wel, inderdaad op een partitie die leeg is of leeggemaakt mag worden.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Misschien een goed moment om er een HD bij te prikken, dan kun je die schoon installeren, je mount de oude partities read-only en je kunt op je gemakje overnemen wat je wilt. Als je de partitie-indeling van de nieuwe schijf hetzelfde maakt als de oude kun je later naar believen snapshots van partities maken met dd, of je kunt partitities in RAID-mirror zetten.
Pagina: 1