Toon posts:

Signaalsterkte

Pagina: 1
Acties:
  • 765 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Wij hebben thuis een draadloos netwerk, de router is van het merk sitecom en ik heb zelf een draadloze netwerkkaart van linksys. Nu is het probleem dat mijn signaalsterkt sterk varieert. Het ene moment is hij gewoon 5 streepjes dan ineens 1 of 2 ofzo. Tijdens internetten merk je daar niks van, en ook met het downloaden bij Azureus blijft de snelheid constant. Maar toen speelde ik laatst Call of Duty 4 online en had ik steeds dikke lag. Ik was alleen thuis en was niet aan het downloaden. Ik denk dus dat dat door de signaalsterkte komt.
Wat kan ik hier aan doen?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

beetje klooien met de plek van je antennes/modem al geprobeerd

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je met klooien.
Je moet de antenne trouwens toch niet richting de pc zetten ofwel?
En onze router staat iets van 1.5meter hoger dan de pc, maakt dat wat uit.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

geen idee hoe dat ding precies moet. Gewoon een beetje proberen te spelen ermee. Probeer gewoon wat hij zal echt niet ontploffen ofzo.

• GNML
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-03 16:19

GNML

applebuyguide.com

ik herken dit probleem, heb er hier ook last van. op het ene moment is de signaal sterkte maximaal en zonder dat je iets verplaatst hebt is het ineens nog maar minimale sterkte...

iPhone 11 | 3x HP Microserver gen8 E3-1265LV2 | www.applebuyguide.com

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik herinner me iets van wat ik laatst heb gezien; een WiFi netwerkkaartje schakelt terug naar een lagere snelheid als hij idle is. (6 á 12mbit) Ik dacht direct dat het signaal zwakker werd (lees: slechter) maar als je dan eenmaal het netwerk belastte, vloog hij weer terug naar 54mbit. Dit ging trouwens om een Linksys setje, het type weet ik niet precies meer.

Indien mogelijk, zou je eventueel ook het zendvermogen kunnen verhogen. Dit staat aangegeven in mW en kan je wellicht aanpassen via de webinterface van je router.

Wat Trailblazer bedoelt, is dat je gewoon een spot moet vinden waarbij je het beste signaal hebt. (Meestal waarbij er zo min mogelijk obstakels zijn etc)

Wat ook wel wil helpen is alufolie op je plafond doen als je router er vlak onder staat (lees: 10cm). Zo wordt het signaal gereflecteerd en heb je een sterker signaal.

[ Voor 4% gewijzigd door MensionXL op 15-01-2008 10:18 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
Hmm,
volgens mij blijft mijn signaal wel constant hoog zolang Azureus aanstaat.
Heeft iemand hier een verklaring voor?
Maar online gamen en downloaden tegelijk werkt ook niet denk ik.
En als ik Azureus aanlaat en en alle downloads stop word de signaalsterkte ook meteen weer laag.

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat verhaal over dat terugvliegen kan dus wel kloppen als je mijn vorige post hebt gezien.
Maar waarom lagde COD4 dan zo, dan zou hij toch continu belast zijn. En is dat ook uit te zetten ofzo.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:52

lier

MikroTik nerd

Online gamen via WiFi is not-done...heb nog geen mensen gevonden die geen problemen hebben.

Wat je nog kan proberen is een ander kanaal. Er zijn tools online te vinden (netstumbler uit mijn hoofd) die alle draadloze netwerken in je omgeving in kaart kan brengen. Op basis daarvan kan je kijken of je voor een ander kanaal kan kiezen waar nog niemand zit.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
zal wel eens kijken.
Maar is dat gedoe uit te zetten dat hij de signaalsterkte omlaaghaalt als je niks gebruikt.

Ik weet nu zeker dat mijn kaart dat heeft, dat hij de signaalsterkte omlaaggooit als hij niet wordt gebruikt.
Is dat met software of instellingen te veranderen of zit dat hem in de hardware?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2008 13:03 ]

• lier

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 10:57:
zal wel eens kijken.
Maar is dat gedoe uit te zetten dat hij de signaalsterkte omlaaghaalt als je niks gebruikt.

Ik weet nu zeker dat mijn kaart dat heeft, dat hij de signaalsterkte omlaaggooit als hij niet wordt gebruikt.
Is dat met software of instellingen te veranderen of zit dat hem in de hardware?
Mijn eerste idee....power management.
Verder zou je ook (zelf) kunnen zoeken op Internet, waarschijnlijk ben je niet de enige met dit gedrag.

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-03 09:29
Het kan ook best wel zijn dat je snelheid nog wel goed is, vandaar dat internet en downloaden wel goed gaat, maar dat de latency te hoog is, en dat merk je vooral me t online gamen en voip gesprekken.
Als ik jou was zou ik daar eens naar kijken

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik zien wat mijn latancy is dan.
Maar zonet was CoD al iets minder laggy.
Alleen af en toe connection interupted.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 14:44:
Hoe kan ik zien wat mijn latancy is dan.
Maar zonet was CoD al iets minder laggy.
Alleen af en toe connection interupted.
Gewoon pingen naar je router. Als je gewoon wat data erdoorheen wil laten lopen, dan zou je ook eventueel gewoon ping #ip router -L 30000 -t kunnen doen, dan pingt hij continu met 30KB/s. Wellicht dat dit helpt, mocht het met het verlagen van de snelheid van je setje te maken hebben.

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
Latancy is tussen de 50 en 70ms, met om de 3/4/5 metingen uit uitschieter tot 150/200ms.
Wat kan ik daaruit concluderen dan?

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om gewoon het kanaal te veranderen?

En een nieuwere firmware versie

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2008 17:57 ]

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 17:54:
Latancy is tussen de 50 en 70ms, met om de 3/4/5 metingen uit uitschieter tot 150/200ms.
Wat kan ik daaruit concluderen dan?
Als het een Zyxel Wireless apparaat was wist ik het zeker, maar wellicht gaat het ook op voor Sitecom Wireless apparaten. Probeer eens een ander kanaal uit. Bij voorkeur zo ver mogelijk weg, maar in ieder geval 3 kanalen verderop.

Check ook even of er anderen in je omgeving wireless gebruiken en op welke kanalen zij zitten.
1, 7 en 13 zijn de kanalen die totaal geen overlast bij elkaar kunnen veroorzaken.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu het kanaal van 6 naar 13 veranderd.
Zal zo eens kijken of het een verbetering is.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:52:
Mocht het niet helpen, zoek dan eens uit welke wireless netwerken er in de buurt zitten en op welke kanalen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
Het is er niet echt op verbeterd. En toen ik hem terugzetten was het nog steeds slechter.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:16
verder moet je eens kijken bij apparaatbeheer en de draadloze netwerkadapter.

ik doe maar een wilde gok, maar wie weet moet je eens met waardes van TCP timeouts enzo spelen in de router zelf.

Verder is gamen over wifi hetzelfde als met een ligéke over de autosnelweg rijden: je hebt geheid lag op die verbinding

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet echt hoe dat moet.
Heb ook geen zin om in veel dingen te gaan knoeien waar ik weinig verstand van heb.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:17

CyBeRSPiN

sinds 2001

Als het niet teveel moeite is zou ik gewoon een netwerkkabel trekken, gegarandeerd sneller en stabieler. Maar alleen handig als je vanaf dezelfde plek gamed :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben idd bang dat het gewoon komt door wifi.
Maar draad is geen optie, woon in studentenhuis en hij wil geen draden erbij enzo.
Maar ik denk er toch al over om te gaan verhuizen, en veel woningen hier een eindhoven die je via een site kan huren zitten op snel internet aangesloten, volgens mij glasvezel ofzo.

• Hen3s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:39
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:52:
En wat is de reden dat je 13 hebt gepakt...??

Ik heb soortgelijk probleem - ik ben nu net een half uur aan het uitvogelen = advies van de "netstumbler" opgevolgd. Zie ik dat er 4 mensen in de buurt op channel 1 zitten. Zit er 1 op 13 - maar gewoon net zo krachtig als mijn verbinding;
deze heb ik nu op 3 heb staan - want daar zit niemand op.

En yep - nu looptie lekker !!!

Toch ff die netstumbler pakken - alle kanalen gewoon proberen = je zit direct je sterkt... !!!

Ik heb ook alles wireless; ook mijn gaming - en dat ging perfect = totdat blijkbaar een buurman hetzelfde kanaal ging gebruiken.... ;)
Ik hoop dat het nu goed blijft....

[ Voor 0% gewijzigd door Hen3s op 31-01-2008 16:40 . Reden: foutje - bedankt...! ]

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
lier schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 10:32:
Online gamen via WiFi is not-done...heb nog geen mensen gevonden die geen problemen hebben.
Dat is ook lekker kort door de bocht zeg! Ik heb hier m'n draadloos netwerk goed ingericht en kan prima online gamen. Nooit last van disconnects / lag aan mijn kant of andere problemen.

Je zou een beter merk router kunnen overwegen om van je problemen af te komen. Hier heb ik een Linksys (WRT54G, ouwe met "goede" firmware) en helemaal nergens last van.

• lier

lier

MikroTik nerd

Misschien kort door de bocht, maar draadloos een fps spelen is naar mijn idee echt not done. Elke vorm van vertraging is funest voor de speelbaarheid (en dan niet alleen voor jezelf maar ook voor de anderen).

• vehjt
  • Laatst online: 23-09-2024
De wat uitgebreidere mobiele telefoons van tegenwoordig gebruiken ook wifi frequenties en dergelijke signalen. Wellicht dat je telefoon zit te storen op je frequentie. (of van iemand anders in het huis natuurlijk)

heb hier zelf een keer last van gehad met de telefoon van mn pa, iedere x als hij langs de router liep was het signaal weg... kost wel een tijd voor je er achter komt wat er gaande is.

suc6 dr mee.

Forensische IT

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

RinkyBoy schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 15:28:
De wat uitgebreidere mobiele telefoons van tegenwoordig gebruiken ook wifi frequenties en dergelijke signalen. Wellicht dat je telefoon zit te storen op je frequentie. (of van iemand anders in het huis natuurlijk)
Dan heb je het waarschijnlijk over een telefoon mét wifi geïntegreerd, want een normaal toestel - dat óók nieuw is - maakt gebruik van GSM900, GSM1800 of UMTS2100 netwerken, en die vallen allemaal buiten de WiFi-frequentie van 2.4GHz.

Maar toch vind ik het merkwaardig, je pc die als WiFi-client z'n werk doet, soort je AP toch ook niet? :?

Goedkoop bellen via VoIP

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-03 10:17
lijkt mij dat er iets niet juist zit met de tranceiver van die telefoon. er lekt iets in andere frequenties. tenzij hij bluetooth heeft opstaan of zo dat zit ook in de 2.4 ghz range. Dat doe aan frequency hopping dus dat stoort elk kanaal.

TCP heeft veel last van de hoge packet loss van wireless. TCP neemt aan dat als een packet niet aankomt (timeout) dat het verloren is omdat het te druk is op het netwerk en dus even wachten om dingen te opnieuw te verzenden en minder tegelijk verzenden. ==>lag
Pagina: 1