[citrix/iis] c-ip property login server-ip i.p.v. client-ip

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-12-2025
Hallo,

Onze organisatie heeft besloten om over te stappen op citrix/powerfuse7, althans - de werkplekken wordt uitbesteed. Er ontstaat hier echter een probleem met de logfiles die IIS (draaiende op w2k3) genereert. Ons webstatistieken programma maakt gebruik van de c-ip extended propertie om per lokatie de statistieken te maken (een lokatie bestaat uit 1 of meerdere ip-ranges, logisch)

Het probleem is alleen dat wanneer via de thin-client het intranet wordt bekeken hier het ip-adres van de citrix-server wordt opgenomen en zijn deze statistieken dus niet meer te genereren. Groot probleem voor onze organisatie.

Ik kan me niet voorstellen dat het niet kan maar de toko waar het spul in beheer is doet/zoekt te weinig of ze weten het gewoon niet...

Ik weet zelf helemaal niets van citrix..

Weet iemand of het kan (kan me niet voorstellen dat het niet zo kunnen) en hoe het moet want de nieuwe leverancier werkt niet echt mee en wij kunnen zelf niets doen.. We moet dus aangeven waar ze moeten kijken (helaas helaas)

aub geen reacties a la "waarom ga je dan met de lui in zee"

[ Voor 0% gewijzigd door shades op 15-01-2008 10:02 . Reden: "login" in titel moet logt zijn... ]

https://k1600gt.nl

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:56

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

In je Citrix sessie word een variabele gezet genaamd: clientipaddress misschien kan je hierop monitoren in je statistieken. Tevens word een variabale gezet genaamd: clientname.

Ik weet niet of je dat uit kan lezen met een website, en persoonlijk denk ik het ook niet.

Wat je wel kan doen is het volgende.

Als de ThinClients draaien op Windows XPe dan kan je gebruik maken van de RES Subscriber. Hierdoor kunnen lokale applicaties (dus die van de ThinClients) in de Citrix sessie seamless aangeboden worden. Zeg maar een soort van reversed seamless van Citrix.

Als je dus de Internet Explorer subscribed aanbied in je Citrix sessie dan kloppen de statieken wel weer. Dit kan wel problemen geven als ze deze browser ook gaan gebruiken voor andere webapps. Of als ze de browser van de Terminal server zelf pakken om vervolgens naar de desbetreffende pagina te gaan.

Nog 1 tip, ik lees PowerFuse 7. PowerFuse 8 is reeds uit en ik kan je aanbevelen om die te gebruiken.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tja, nog 2 opties waar je naar kan kijken of het aan elkaar te knopen is:

- PowerZones aanmaken op basis van het externe IP van een kantoor/lokatie?
- Citrix-zones of policies bekijken op basis van IP?

Het is inderdaad niet echt handig van die toko maar hopelijk ga je toch een constructie vinden/maken die werkbaar blijkt. En inderdaad; kijk ook uit naar PowerFuse 8.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-12-2025
Het is niet "onze netwerk" meer dus ik heb er helemaal niets over te zeggen maar ik zal het aangeven.

https://k1600gt.nl