watercooling of Aircooling?

Pagina: 1
Acties:
  • 408 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Delfo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-12-2025
Hallo.

Ik ben sindskort mijn PC aan het overclocken maar mijn CPU raakt de 60 graden nu al i.c.m een artic Freezer 7 pro.

Mijn CPU is een Intel E6850 @ 3.6Ghz
8800GTX at stock.

Nu wil ik nog verder gaan met mijn E6850. maar dan moet ik denk een andere cooler heben.
Mijn vraag is dan ook of ik weer moet gaan voor Aircooling of voor watercooling.
De Aircooler die ik in mijn gedachten had was of een goede zalman cooler of de Thermalright ultra 120 Extreme
De watercooling die ik dacht was of een Bigwater 745 of een grotere set die niet al te duur is.
Wat zal ik nemen?

Verwijderd

je moet naar vanalles kijken

>wil ik veel geld spenderen?
>heb ik genoeg ruimte in mijn case?

ik zou als ik van jou was voor de ultra120 gaan...deze is toch een zeer goede aircooler, en als je voor waterkoeling gaat moet je toch een een flinke duit neerleggen om een degelijke waterkoeling setup te hebben

Verwijderd

Mijn advies koop een goede luchtkoeler...
BV een thermalright 120 ultra extreme.
Een mooie scythe s-flex fan erbij en je hebt top temps!

• Delfo
Ik heb ongeveer 150 Euro te besteden. Ruimte in mijn Case heb ik ook wel. Ik heb een Antec 900

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:33

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Dan zeker een luchtkoeler... Waterkoeling is voor als je flink geld te besteden hebt (lees >200 euro), en hoewel het veel hitte kan afvoeren, is de hoeveelheid rompslomp erbij ook een probleem. Antec 900 mag ruim heten, maar een rad is ook ruim :P
Thermalright zal je voorlopig helpen, en mocht je echt heel hard willen koelen, dan wordt het een persoonlijke keus.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• Delfo
Oke bedankt dan ben ik eruit
Ik gaat een Ultra 120 Extreme kopen. Wat is de beste Fan erbij? De Scythe?

Verwijderd

Ik denk dat een top/high end luchtkoeling beter is dan een instapsetje voor waterkoeling.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:07

_Apache_

For life.

Gewoon een goede 120mm fan, zoiets als Noctua of Scythe zijn eigen fan.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:00
Ik kan de Nexus 120MM aanraden. Let wel even op dat die Thermalright niet op elk mobo past. Even het lijstje op hun site bekijken dus.

Verwijderd

Ik raad de s-flex aan.....
Mijn favo en ik heb er al aardig wat gehad :P
verkrijgbaar bij www.bg-computers.com ;)
Pagina: 1