OV Chipkaart gehackt - Onwaarheid

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:10
Volgens mij staat er in het volgende stuk een onwaarheid:

nieuws: Informaticastudent reist gratis met gekloonde ov-chipkaart
Daarop kon de Ghost als ov-chipkaart worden gebruikt: deze werd bij de metropoortjes meermaals langs de kaartjeslezer gehaald, waarbij het saldo op de kaart van de onfortuinlijke journalist al snel tot het nulpunt daalde. Verdult kon echter ongestoord verder reizen.
Dit staat nergens in de bron zelf voor zover ik heb gezien en ik heb ook de uitzending gezien. Voor zover ik heb begrepen is dat het saldo in een database staat wat gekoppeld wordt aan het ID van de kaart. Het saldo van de orginele kaart als de kloon staan dus gelijk. De hacker kon dan ook een aantal keer door de poortjes tot het saldo op was. Dat is wat ik van de uitzending heb begrepen.

Verder werd daat alleen de kloon gebruikt en die was op een moment op waarna ook niet meer met de orgienle kaart kon wordewn gereist. Dit alles is helaas neit in beeld gebracht op RTL, maar werd zo wel verteld.

Ja, zolang het saldo op is en de hacker aan de goede kant van de poortjes staat kan deze idd ongestoord verder reizen en de journalist neit met de orginele kaart.

Bij het artikel komen nu dan ook reacties die dus fout zijn omdat wordt gedacht dat men onbeperkt kan reizen op de gehackte versie. Een puntje om even te bekijken. Voor zover ik weet klopt het dus niet helemaal of is het onduidelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door GENETX op 15-01-2008 09:08 ]

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:45

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

GENETX schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 09:04:

Verder werd daat alleen de kloon gebruikt en die was op een moment op waarna ook niet meer met de orgienle kaart kon wordewn gereist. Dit alles is helaas neit in beeld gebracht op RTL, maar werd zo wel verteld.
Volgens mij is dit niet waar. Ik zag (en hoorde uit het commentaar) dat de hacker met de gehackte kaart reisde en dat de verslaggever met hem meereisde op de originele kaart.
Na afloop kon de verslaggever niet meer opnieuw naar binnen maar de hacker wel, en nog een keer, en nog een keer (wat werd geïllustreerd doordat ze de hacker een paar rondjes door de poortjes lieten maken). Ze lieten ook een shot bij de automaat zien waar getoond werd dat de originele kaart geen saldo meer had.

Signatures zijn voor boomers.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:10
Maasluip schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 09:12:
[...]
Volgens mij is dit niet waar. Ik zag (en hoorde uit het commentaar) dat de hacker met de gehackte kaart reisde en dat de verslaggever met hem meereisde op de originele kaart.
Na afloop kon de verslaggever niet meer opnieuw naar binnen maar de hacker wel, en nog een keer, en nog een keer (wat werd geïllustreerd doordat ze de hacker een paar rondjes door de poortjes lieten maken). Ze lieten ook een shot bij de automaat zien waar getoond werd dat de originele kaart geen saldo meer had.
Ok, heb ik dna een ingekorte versie gezien ofzo 8)7

• RemcoDelft
  • Laatst online: 28-01 18:26
Ik ben heel benieuwd of dit toch gewoon ingevoerd gaat worden... Ach, OV-jaarkaarten worden ook vervalst, en treinkaartjes ook...

• sh4d0wman
  • Laatst online: 17:04

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Maasluip schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 09:12:
[...]
Yup, heb ik ook zo gezien op het nieuws. Er was echter ook een kortere versie, in ieder geval vanmorgen.

Ik ben benieuwd of zijn research paper ook publiekelijk beschikbaar komt omdat ik wel benieuwd ben hoe deze hack precies in elkaar steekt. Wel grappig dat die Duitsers een paar dagen geleden nog melden dat het gratis reizen nog maar een kwestie van tijd was voordat het gehackt was en hoppa, enige dagen later was het al zover.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Maasluip
  • Laatst online: 17:45

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Uitzending gemist van RTL 4, dit is de maandag, even klikken op RTL Nieuws van 19:30. Volgens mij is daar het hele item in.

@hieronder: juistem.

[ Voor 8% gewijzigd door Maasluip op 15-01-2008 10:26 ]

Signatures zijn voor boomers.

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01 19:40

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Even een snelle link naar het RTL news item.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Pagina: 1