Volgens mij staat er in het volgende stuk een onwaarheid:
nieuws: Informaticastudent reist gratis met gekloonde ov-chipkaart
Verder werd daat alleen de kloon gebruikt en die was op een moment op waarna ook niet meer met de orgienle kaart kon wordewn gereist. Dit alles is helaas neit in beeld gebracht op RTL, maar werd zo wel verteld.
Ja, zolang het saldo op is en de hacker aan de goede kant van de poortjes staat kan deze idd ongestoord verder reizen en de journalist neit met de orginele kaart.
Bij het artikel komen nu dan ook reacties die dus fout zijn omdat wordt gedacht dat men onbeperkt kan reizen op de gehackte versie. Een puntje om even te bekijken. Voor zover ik weet klopt het dus niet helemaal of is het onduidelijk.
nieuws: Informaticastudent reist gratis met gekloonde ov-chipkaart
Dit staat nergens in de bron zelf voor zover ik heb gezien en ik heb ook de uitzending gezien. Voor zover ik heb begrepen is dat het saldo in een database staat wat gekoppeld wordt aan het ID van de kaart. Het saldo van de orginele kaart als de kloon staan dus gelijk. De hacker kon dan ook een aantal keer door de poortjes tot het saldo op was. Dat is wat ik van de uitzending heb begrepen.Daarop kon de Ghost als ov-chipkaart worden gebruikt: deze werd bij de metropoortjes meermaals langs de kaartjeslezer gehaald, waarbij het saldo op de kaart van de onfortuinlijke journalist al snel tot het nulpunt daalde. Verdult kon echter ongestoord verder reizen.
Verder werd daat alleen de kloon gebruikt en die was op een moment op waarna ook niet meer met de orgienle kaart kon wordewn gereist. Dit alles is helaas neit in beeld gebracht op RTL, maar werd zo wel verteld.
Ja, zolang het saldo op is en de hacker aan de goede kant van de poortjes staat kan deze idd ongestoord verder reizen en de journalist neit met de orginele kaart.
Bij het artikel komen nu dan ook reacties die dus fout zijn omdat wordt gedacht dat men onbeperkt kan reizen op de gehackte versie. Een puntje om even te bekijken. Voor zover ik weet klopt het dus niet helemaal of is het onduidelijk.
[ Voor 7% gewijzigd door GENETX op 15-01-2008 09:08 ]