Kan de GPU snelheid niet aanpassen.

Pagina: 1
Acties:
  • 506 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maximus1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01-2025
Ik wordt er nu toch echt helemaal gek van.

Als ik 3D dingen doe op mijn computer krijg ik artifacts..
Ik heb alles geprobeerd om die weg te krijgen, op 1 ding na.

En dat is de snelheid van mijn fan verhogen.

Nu heb ik het met RivaTuner geprobeert, de nieuwste versie,
maar dan zie ik geen tabblad.
Nu heb ik het met nTune geprobeert, de nieuwste versie,
maar ik kan het niet instellen.
Nu heb ik het met een aantal Asus Programma's geprobeert. de nieuwste versie,
maar ik kan het niet instellen.
Nu heb ik het met SpeedFan geprobeert, de nieuwste versie,
maar daar zie ik hem niet staan.

Weet iemand een oplossing?

Videokaart: Asus EN8800GT 512MB
Moederbord: Asus P5K-E WiFi
Graphics Driver: 196.25 (dus geen beta 28, heb het daar ook al mee geprobeerd.)
Windows Vista Ultimatum 64x

Als je meer info nodig hebt roept u maar :)
kben nu echt een beetje radeloos, want ik heb geen zin om een week zonder kaart te zitten (zonder computer dus) als ik hem terug stuur.

[ Voor 5% gewijzigd door maximus1 op 15-01-2008 00:19 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sorry hoor maar als je Googled op "rivatuner fan tutorial" krijg je meer dan genoeg mogelijkheden. En aanzien er een bepaalde Guru-site bestaat die eigenlijk het gros van de downloads van RivaTuner voor zijn rekening neemt, blijkt daar ook nog eens een Guide-sectie te zijn.

Veder had je dit ook in je andere topic kunnen vragen; het is niet de bedoeling om een probleem in meerdere topics aan te snijden omdat "het net ff de andere kant op moet".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Erg raar, exact hetzelfde mobo hier met een Club3D 8800GT en ik kan gewoon de fan snelheid regelen. Zit wel nog op XP (thank God), Vista bug misschien...? :?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

• maximus1
MAX3400 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 00:20:
Sorry hoor maar als je Googled op "rivatuner fan tutorial" krijg je meer dan genoeg mogelijkheden. En aanzien er een bepaalde Guru-site bestaat die eigenlijk het gros van de downloads van RivaTuner voor zijn rekening neemt, blijkt daar ook nog eens een Guide-sectie te zijn.

Veder had je dit ook in je andere topic kunnen vragen; het is niet de bedoeling om een probleem in meerdere topics aan te snijden omdat "het net ff de andere kant op moet".
ben ik al opgeweest en alles gedaan wat ze zeiden, maar helpen deed het niet....

• maximus1
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 00:20:
Erg raar, exact hetzelfde mobo hier met een Club3D 8800GT en ik kan gewoon de fan snelheid regelen. Zit wel nog op XP (thank God), Vista bug misschien...? :?
laten we het niet hopen :(

• MAX3400

MAX3400

Sp33dFr34k schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 00:20:
Zou ook nog kunnen; het grote voordeel & nadeel van Vista x64...

Ja hoor: meuk: RivaTuner 2.06
Werkt dus niet onder Vista; had topicstarter ook zelf kunnen vinden...

*even lezen*
Ach, het zou misschien met een buitenkansje nog wel lukken mits je bepaalde settings in RivaTuner/Vista probeert te omzeilen. Maar ga er dan vanuit dat je je kaart direct aan gaat spreken en dat garantie mogelijk wel komt te vervallen...

[ Voor 36% gewijzigd door MAX3400 op 15-01-2008 00:26 ]

• maximus1
jah ok, maar moet het dan altijd persé met RivaTuner...

die andere programma zouden ook moeten werken maar dat doen ze ook niet...

• MAX3400

MAX3400

maximus1 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 00:31:
jah ok, maar moet het dan altijd persé met RivaTuner...

die andere programma zouden ook moeten werken maar dat doen ze ook niet...
Volgens mij begrijp je niet dat x64 een ander/veiliger drivermodel heeft dan x32. Oftewel; er is binnen x64 "maar 1 manier" om een driver te gebruiken. Houdt de fabrikant zich daar niet aan, dan krijg je geen WHQL en dus werkt je produkt niet.

• maximus1
ok, sorry dat ik om hulp vroeg

• MAX3400

MAX3400

Sorry hoeft niet maar ik had toch het idee dat de beperkingen/voordelen van x64 Windows-OS'en duidelijk waren. Vandaar dat er van verschillende kanten (losse tuningprogramma's maar ook drivers) weinig tot geen mogelijkheid is om bepaalde dingen aan te passen. Sowieso is het drivermodel van Vista een stuk restrictiever geworden dan XP maar volgens mij heb je daar wel een aantal dingen over kunnen lezen/horen in de media. ;)

Verwijderd

Ik draai op dit moment nog vista 32 bit en rivatuner doet het in die zin wel dat ik kan overclocken. Maar heb ook fan 'profiles' aangemaakt zoals hier staat beschreven:
http://www.guru3d.com/article/article/449/

Deze werken bij mij ook niet automatisch. Dit wil zeggen, hij springt niet automatisch over naar een ander profiel wanneer de temp. stijgt, dit moet ik handmatig doen.
Dit zal wel eens een vista bugje kunnen zijn.....
Maar dat je geen tabblad ziet snap ik niet (hoop wel dat je de 6 pins connector hebt aangesloten...)

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
reply
Als ik 3D dingen doe op mijn computer krijg ik artifacts..
Ik heb alles geprobeerd om die weg te krijgen, op 1 ding na.

ik zie niks van de temps van je kaart, dus wat is het maximum, en wat is hij nu(full load).
Misschien moet je de pasta van het koelblok vernieuwen, bij mijn videkaart werkte deze niet meer goed, pasta vernieuwd en problemen waren weg.

Is je kast koel genoeg?????

[ Voor 4% gewijzigd door jan99999 op 16-01-2008 16:42 ]

• MAX3400

MAX3400

Bedankt voor je bijdrage maar in de post-history van de topicstarter is duidelijk terug te lezen dat hij een kast heeft die intern vrij koel is en daardoor de CPU netjes rond de 30 graden houdt.

• RhodesMK1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-10-2025
Ik heb ook een Asus EN8800GT en zover ik weet zijn er twee modellen. De ene is met een single-slot koeler met een mooie plastic cover met een foto van Company of Heroes erop. De andere is een naakte PCB met een twee-slot koeler die wat wegheeft van die zalman-koelers geloof ik.

Ik heb deze laatste en er zijn heel wat problemen met de sensoren voor het uitlezen van de temperaturen. Er is een nieuwe versie uit van SmartDoctor die dit verhelpt, maar die staat niet op hun Utilities pagina.

Als het echter deze tweede soort kaart is die je hebt, betwijfel ik echter of de temperatuur wel het probleem is. Bij mij wordt de kaart maar 55° na het spelen van Crysis op High in 1680x1050. Goede koeler dus.

Bij mij is het echter ook nog niet gelukt om de fanspeed te manipuleren.

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Kabeltje van de fan verlengen en in een molex steken?

• eedaan
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-05-2025
Ik draai zelf ook Vista Ultimate 32 en ik heb talloze progjes (o.a. nTune, Expertool, Rivatuner) geprobeerd om mijn 7900 GS te overclocken, niets werkte. Het lijkt er op dat Vista op de een of andere manier tegenhoudt dat je de klokfrequenties / fanspeeds omhoog zet. Het is me uiteindelijk gelukt door de bios uit mijn videokaart te lezen en een veranderde versie er terug in te flashen, dit werkt als een schicht.

Hier staat precies beschreven hoe je je bios uit je plank leest, de frequenties, fanspeeds, voltages en zelfs timings kan veranderen en hoe je het er dan ook weer terug in krijgt :)

http://www.tomshardware.com/2007/11/23/overclock_your_graphics_card_in_five_minutes/index.html

Als je moeite hebt met deze guide, feel free to ask, ik ben er om je te helpen :)
Pagina: 1