Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:19
Hoe kan ik het in XP MCE 2005 voor elkaar krijgen om met de powerknop het hele systeem in standby te krijgen en niet alleen de MCE shell?

Ik heb een Remote Wonder II van ATI als afstandsbediening en dat werkt verder prima. Het enige waar ik niet mee overweg kan is de 'power' knop op de remote. Als ik die indruk dan gaat alleen de MCE shell uit en niet het hele systeem. Ik kom dus gewoon op de XP desktop uit.
Uiteraard kan ik op de desktop nog een keer de power knop indrukken en dan komt XP gewoon met een leuk shut down dialog waar ik dan wel voor standby kan kiezen. Werkt verder ook goed.
Tevens kan ik in de MCE shell gewoon via het 'power icoon' links-bovenin voor standby kiezen.

Ik zou het alleen graag wat makkelijker willen en vooral idiot proof. Als iemand in huis op de power knop drukt, dan moet het systeem op standby gaan.

Iemand enig idee hoe dat moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:53

St@m

@ Your Service

Bij de power options in XP aangeven wat je wil doen zodra je de powerknop indrukt?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
Bedankt, Ik ga het vanavond meteen testen. Deze optie kende ik nog niet. Ik ging er helemaal van uit dat het een setting in de afstandsbedieningssoftware moest zijn en niet een 'basis functie' van window :z

[ Voor 48% gewijzigd door henk99 op 15-01-2008 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
St@m schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 00:30:
Bij de power options in XP aangeven wat je wil doen zodra je de powerknop indrukt?
Hmmm...dat blijkt dus niet te werken. Ondanks deze setting wordt nog steeds alleen de MCE shell afgesloten als ik op de power knop van mijn remote wonder druk.