Toon posts:

Fifa en dirt lopen traag

Pagina: 1
Acties:
  • 390 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
--------------------------------------------------------------------------------
Beste tweakers,

Mijn probleem: ik zou graag fifa08 en dirt op mijn laptop spelen maar beide spellen happeren zodanig hard dat dit niet te spelen valt.
HP pavilion 6500
Athlon AMD 64 X2
nVidia MCP67M
2GB ram

Heb mijn specs gecontroleerd via www.systemrequirementslab.com en die voldoen voor beide games!

Ik heb het probleem hier al een keertje aangehaald maar had toen nog niet echt de moeite genomen om veel dingen uit te proberen. Vandaar, na een tijde searchen en een beetje prutsen, deze 2de poging:

Ik heb nu uiteindelijk alles geprobeerd wat ik kon vinden, zoals
-nieuwste drivers updaten
-Mijn processor constant laten draaien op 100% (via BOINC)
-Shared memory op 128 mb gezet en nog wa dinges proberen veranderen in bios maar helpen allemaal niet (keb ze dan maar terug gezet)
-EA gecontacteer -->geen reactie
-Codemasters gecontacteerd--> geen reactie
-Het spel opnieuw geinstalleerd, ...
-compabiliteitsmodus op xp gezet, helpte ook niet

Bij degene die hetzelfde probleem hebben (vooral bij fifa 08 blijkt zo ) werkt het om gewoon XP te installeren maar is er dan geen manier om dit op vista te kunnen draaien? (zou graag vista behouden)

Hopelijk komt er een goede oplossing voor de bus:)
Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Niets gaat werken, zowel DiRT als Fifa08 zijn behoorlijk recente spellen, en jouw on-board graphics stelt gewoonweg niets voor qua prestaties in games.

[ Voor 28% gewijzigd door TheZeroorez op 15-01-2008 15:45 . Reden: Vergeet dat wat er stond en er niet meer staat, het was nog vroeg... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:46:
-Shared memory op 128 mb gezet en nog wa dinges ..............
Daar val je al. Verder prutsen heeft nu weinig zin. en een videokaart upgraden in je notebook, forget it.

* -Thunder- typte zo langzaam dat TheZeroorez ondertussen ook een berichtje geplaatst heeft.

[ Voor 14% gewijzigd door -Thunder- op 15-01-2008 07:46 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik niet begrijp is dat mijn oudere laptop fifa wel kan spelen, ondanks hij op alle ggebieden slechter is:s (dirt is te zwaar voor hem.)
Op mijn oude laptop staaat echter wel xp
Iemand hier een verklaring voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waarom, na 4 topics ondertussen, bel je HP niet eens waarom deze (in jouw ogen) snellere laptop zoveel langzamer/slechter werkt onder Vista? Heb bijvoorbeeld al geprobeerd om Vista eens in Classic mode te draaien ofzo? Wat doen benchmarks op deze machine; zijn ze enorm slechter dan vergelijkbare systemen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar mijn laptop werkt helemaal niet langzamer of slechter onder vista het zijn alleen deze games die echt traag werken, fifa werk soms zelf gewoon te snel da je de mannekes niet meer kunt volgen.

En de benchmarks zijn zeker niet slechter dan een vergelijkbaar systeem.

Windows vista in clasic mode draaien werkt ook niet, dus het probleem komt niet doordat fifa teweinig geheugen kan gebruiken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 23:47:
En de benchmarks zijn zeker niet slechter dan een vergelijkbaar systeem.
Welke score krijg je dan in bijv. 3DMark 06 of 03? (En dan alle losse scores, niet enkel de totaalscore...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was dit niet een bekent probleem met fifa ik heb het volgens mij als eens eerder voorbij zien komen dat hij soms te traag en soms veel te snel ging, de oplossing was op om Cool'n'Quiet/Powernow uit te schakelen als je fifa wilt gaan spelen. Ik kan me ook vergissen maar je kan het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet meer juist welke scores een vriend van mij heeft het gestest, ik geloof in 3DMark 06 maar ik zal het hem nog n keertje vragen wat het resultaat was:)

Hoe zet je Cool'n'Quiet/Powernow uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:48:
ik weet niet meer juist welke scores een vriend van mij heeft het gestest, ik geloof in 3DMark 06 maar ik zal het hem nog n keertje vragen wat het resultaat was:)

Hoe zet je Cool'n'Quiet/Powernow uit?
In je BIOS en anders via de tools van AMD...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1