[Fan] 40mm fan op 5v

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-01 22:33
Ik ben op zoek naar een winkel waar je fans kunt kopen van 40x40mm. Dikte weet ik zo niet, maar iig dikker dan een chipset fan. Ze zitten namelijk in een 19" netwerk switch. De fans dienen wel 5v te zijn.

Ik heb zelf al gezocht op GoT en Google maar kan zo niks vinden behalve Conrad en die zijn mij toch echt een beetje te duur (15 euro voor 1 fan ofzo). En de meeste zijn ook nog eens 12v wat niet gaat werken aangezien er maar 5v beschikbaar is.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Kijk eens naar de fans van Delta, niet stil maar geweldige koeling. Die zullen ze zeker ook in 5v hebben, maar winkels zoeken is altijd wat lastiger. De vraag is ook, hoeveel fans heb je nodig?

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:26

TheBorg

Resistance is futile.

display.nl
farnell.nl

• Postman
Heb er 3 nodig ofzo. Meer niet.

Het zijn trouwens 40x40x20mm fans.

Kan de fans er niet 1,2,3 uithalen en echt super stil hoeven ze niet te zijn. Ze lopen nu alleen wel aan en dat maakt een veel irritantere herrie dan een airflow.

• DWattel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 16:23
Of kijk eens bij:
http://www.ikbenstil.nl/F...Fans-40mm:::27_55_85.html

(toevoeging)
Deze is trouwens goedkoper:
http://www.ikbenstil.nl/F...-Airguard-40mm::2117.html

[ Voor 40% gewijzigd door DWattel op 15-01-2008 00:02 ]

BF1 Stats, GoT - System Specs

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Volgens mij doen de meeste 12V fans het toch ook wel op 5V? Vreemd trouwens dat er 5V dingen gebruikt worden, dat zie je volgens mij niet zo vaak.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Postman
Orion84 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:58:
Volgens mij doen de meeste 12V fans het toch ook wel op 5V? Vreemd trouwens dat er 5V dingen gebruikt worden, dat zie je volgens mij niet zo vaak.
Jammer genoeg dus niet. Meeste starten pas op bij 7v en zelfs dan hebben ze bijna geen airflow meer. Wat echt wel nodig is. Heb hier namelijk een switch liggen die zelfs met de 3 fans op volle snelheid de rubbervoetjes heeft laten smelten (hij lag dan ook wel in een luchtdichte kast..).

En ja er wordt nog veel 5v spul gebruikt. Waarom weet ik ook niet, zal wel aan liggen dat de electronica ook op 5v draait en je dus minder ruimte nodig hebt voor een extra spanningsomzetting.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Orion84 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:58:
In dit soort apparatuur zie je het volgens mij nog wel regelmatig, in computers alleen niet meer :)
Postman schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 00:03:
Jammer genoeg dus niet. Meeste starten pas op bij 7v en zelfs dan hebben ze bijna geen airflow meer. Wat echt wel nodig is. Heb hier namelijk een switch liggen die zelfs met de 3 fans op volle snelheid de rubbervoetjes heeft laten smelten (hij lag dan ook wel in een luchtdichte kast..).
Airflow is nogal nutteloos in een luchtdichte kast lijkt me, zodra de lucht opgewarmd is maakt het weinig uit of je die nog rondblaast of niet.
En ja er wordt nog veel 5v spul gebruikt. Waarom weet ik ook niet, zal wel aan liggen dat de electronica ook op 5v draait en je dus minder ruimte nodig hebt voor een extra spanningsomzetting.
Bingo, in de electronica is 5v redelijk standaard.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Postman
Airflow is idd nutteloos in een luchtdichte ruimte :P Daarom is die switch er ook uitgehaald. Hij lag daar ook in vanwege de grote hoeveelheid stof in de omgeving. Maar als de boel smelt heb je er nog niks aan. Dus dan maar wat extra nieuwe fans erin ;)
Pagina: 1