USB a met korte stekker.

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:41
Ben al enige tijd opzoek naar een USB A verleng kabel met een korte stekker maar kan hem nergens vinden.
Me ipod heeft z'n stekker en me sony camera ook maar kan de stekker niet vinden als verleng kabel.
Weet niet of het een speciale naam heeft of waar het te krijgen is.

Afbeeldingslocatie: http://eltinio.dnrhardware.nl/stekker.JPG

De zwarte kabel is een standaard usb kabel van me logitech toetsenbord, heb ook wel verlengkabel liggen die z'n stekker.
En ben dus opzoek naar een verleng kabel met een stekker zoals de witte (ipod) en de grijze (sony cam).

Verwijderd

Je komt ze nog wel eens tegen aan oprolbare usb kabels.
Misschien even rondzoeken op oprolbare kabels?

Zoiets dus

• eltinio
Ben opzoek gegaan naar een oprol kabel usb 2.0 en gevonden, ze hadden er nog 3 op voorraad liggen en even nagevraagd of ze nog niet een 4de hadden liggen.

Maar zijn die oprol kabels niet van minder kwaliteit? dus dat er meer kans is op eventuele storingen op de kabels?

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

eltinio schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:30:
Ben al enige tijd opzoek naar een USB A verleng kabel met een korte stekker maar kan hem nergens vinden.
Me ipod heeft z'n stekker en me sony camera ook maar kan de stekker niet vinden als verleng kabel.
Weet niet of het een speciale naam heeft of waar het te krijgen is.

[afbeelding]

De zwarte kabel is een standaard usb kabel van me logitech toetsenbord, heb ook wel verlengkabel liggen die z'n stekker.
En ben dus opzoek naar een verleng kabel met een stekker zoals de witte (ipod) en de grijze (sony cam).
Ik heb een keer een cheapass USB-verlengkabel gehaald om uit te proberen, die had 2x een korte stekker (m / v) ... 't was bij de Karwei. (bouwmarkt)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• eltinio
Ramzzz schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 14:32:
[...]

Ik heb een keer een cheapass USB-verlengkabel gehaald om uit te proberen, die had 2x een korte stekker (m / v) ... 't was bij de Karwei. (bouwmarkt)
Was dat wel USB 2.0?

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

ja hoor.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Dat is toch onzin, een usb2.0 kabel?
Alleen het transport over de kabel is sneller toch?

[ Voor 12% gewijzigd door Kixtart op 15-01-2008 18:51 ]

☻/
/▌
/ \

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:05
Hier kun je die oprolbare kabeltjes goedkoop krijgen: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3656
Overigens, als je dat oprolsysteem maar niks vind, zet er even een schroevendraaier tussen en je hebt hem los. Wat je overhoud is gewoon 1 lange kabel met 2 stekkers.

offtopic:
Als je die losse stekkertjes die erbij zitten niet nodig hebt, wil ik je er wel vanaf helpen hoor

Kwa kwaliteit zijn die oprolbare kabeltjes slecht. Niet voor niks hebben USB kabels redelijk wat shielding. Die oprolkabeltjes voldoen dan ook niet aan de specificaties en mogen het USB logo ook niet dragen. Veel apparatuur zal op deze dingen niet werken op USB2.0 snelheden. Vooral bij goedkope (Chineze) hardware met minderwaardige componenten (minder ruisonderdrukking, minder marges) kan het voorkomen dat ze helemaal niet herkend worden.

USB 2.0 kabels zijn marketing crap. Elke USB kabel is geschikt voor USB 2.0. Helaas werkte dat marketing verhaal erg goed en denkt nu nog steeds iedereen dat USB 2.0 andere kabels nodig heeft. Wat wel waar is is dat bij USB2.0 de noodzaak voor shielding duidelijker werdt, echter was hier in de specificaties van 1.1 al rekening mee gehouden.

[ Voor 75% gewijzigd door Nijn op 15-01-2008 19:14 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Kixtart schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 18:50:
Dat is toch onzin, een usb2.0 kabel?
Alleen het transport over de kabel is sneller toch?
1.1 doet 1,5MB/s op z'n hoogst, en 2.0 doet 60MB/s op het max. Echt onzin is het niet dus :P

edit:
Nevermind, dit gaat om of de kabel onzin is ervoor, en dat is het ja. Kabel = kabel, connector = connector :P

[ Voor 17% gewijzigd door TheZeroorez op 15-01-2008 19:04 ]

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:05
Ik denk dat Kixtart het verschil tussen een 1.1 en 2.0 kabel bedoelt. Dat is inderdaad pure onzin. Marketingtechnisch zeer profitabele onzin, maar het blijft onzin.

edit: Leuk zo'n edit. Maak je m'n hele post waardeloos.

[ Voor 16% gewijzigd door Nijn op 15-01-2008 19:16 ]

Verwijderd

TheZeroorez schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:03:
[...]
1.1 doet 1,5MB/s op z'n hoogst, en 2.0 doet 60MB/s op het max. Echt onzin is het niet dus :P

edit:
Nevermind, dit gaat om of de kabel onzin is ervoor, en dat is het ja. Kabel = kabel, connector = connector :P
USB kabel is niet 1.1 of 2.0 ;) .
De poorten op je mobo / of het usb-apparaat wel.

• eltinio
Ok dat was allemaal bijzonder verhelderend.

Ga dan niet voor de oprol usb dingetjes en weet dat het niet een usb 2.0 kabel hoeft te zijn.

Maar weet iemand waar ik een usb a verleng kabel kan kopen met een korte stekker? Ga liever niet zelf aan het solderen ivm de sheilding van de kabel.
Pagina: 1