[Winamp] Geluid hapert en stoort bij openen van ie-venster..

Pagina: 1
Acties:
  • 943 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan dit? Voorheen nooit last van gehad.
Met beide output-opties in winamp (wave mapper en direct-sound) zelfde probleem.
Ik heb een onboard soundcard en die werkt naar behoren.

Sorry van de typefout in de tt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2008 23:27 . Reden: topictitel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

PC te traag om te multitasken?

Ik mis wat aardig wat info van je zoals beschreven in Het algemeen beleid #topicplaatsen

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP Pro, Athlon 1600+, 256MB pc2700, 40GB harddisk maxtor hd.
Voorheen heb ik dit nooit gehad en de systeem config was min of meer hetzelfde.
Wel gebruik ik nu de nieuwste winamp. Maar maakt dat echt zoveel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:12:
Blijkbaar is er iets anders in deze versie van WinAmp. Wat gebeurt er als je de nieuwe deinstalleert en de oude terugzet?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:12:
256MB is ook wel erg weinig voor Windows XP Pro. Waarschijnlijk ook maar één dimmetje? Dan ook geen dual rate waardoor je systeem nog langzamer blijft.

Ik heb een sterk vermoeden dat WinAmp teveel is voor je systeem. Het vereist wel e.e.a. aan bronnen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Maar je geluid hapert dus pas zodra je IE start? Dan kan het best wel te maken hebben met het feit dat je systeem gewoon overbeladen is; of heb je dit probleem alleen bij IE en niet bij anderen load-veroorzakende acties?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:27:
[...]

256MB is ook wel erg weinig voor Windows XP Pro. Waarschijnlijk ook maar één dimmetje? Dan ook geen dual rate waardoor je systeem nog langzamer blijft.

Ik heb een sterk vermoeden dat WinAmp teveel is voor je systeem. Het vereist wel e.e.a. aan bronnen namelijk.
OMFG je hebt echt geen idee hoeveel bronnen winamp gebruikt he? Ik draaide winamp al goed vanaf de pentium1 166mx met 32MB EDO geheugen. Natuurlijk is Winamp wel wat zwaarder geworden, maar die PC is bij lange na snel genoeg om dit goed te draaien.

Bovendien heeft het altijd goed gewerkt. Zelf ik heb ook eens een dergelijk probleem gehad en andere mensen ook. Zoek maar eens op HD activiteit hoor je door de speakers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToFast schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 09:39:
OMFG je hebt echt geen idee hoeveel bronnen winamp gebruikt he? Ik draaide winamp al goed vanaf de pentium1 166mx met 32MB EDO geheugen. Natuurlijk is Winamp wel wat zwaarder geworden, maar die PC is bij lange na snel genoeg om dit goed te draaien.
Ja, ik draaide winamp ook al op m'n pentium 200pro. Geen probleem. Winamp is alleen zo vertyft geraakt door de jaren heen dat het inmiddels veel meer bronnen vereist dan voorheen. Bronnen die bij de TS al vrij schaars zijn aangezien 256Mb al vrij minimaal is om XP fatsoenlijk te draaien.
Bovendien heeft het altijd goed gewerkt. Zelf ik heb ook eens een dergelijk probleem gehad en andere mensen ook. Zoek maar eens op HD activiteit hoor je door de speakers...
Dit is dus een non-argument, "Het heeft altijd goed gewerkt". Totdat het programma gepimpt is en de boel niet meer zo soepel werkt.

Dat van die HD activiteit etc. klopt. Dat is heel storend, maar lijkt mij hier los van te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 256MB is geen argument. Ik heb XP 2jaar zo gedraaid zonder enig probleem. We zoeken dus een andere oorzaak.

Ik heb het nu ook met 2GB RAM dus... Zelfde probleem als TS. Ik heb het ook als ik een video start, of een zwaar softwarepakket.

Het klinkt zo (nu ff niet letten op de muziek :P ): http://www.speedyshare.com/903515882.html

Andere suggesties? (ik heb nog niet echt gezocht in de search voor mijn probleem, zal dit nu effe doen, ik wil enkel de TS steunen, als -hij- de search tenminste gebruikt heeft? :/ )

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:56:
Die 256MB is geen argument. Ik heb XP 2jaar zo gedraaid zonder enig probleem. We zoeken dus een andere oorzaak.
Ik zeg ook niet dat het kan, wel dat het érg minimaal is. Bij mij wilde het geluid op een langzaam systeem en de nieuwste/zwaarste Winamp nog weleens schokken. :)
Ik heb het nu ook met 2GB RAM dus... Zelfde probleem als TS. Ik heb het ook als ik een video start, of een zwaar softwarepakket.

Het klinkt zo (nu ff niet letten op de muziek :P ): http://www.speedyshare.com/903515882.html
Inderdaad takkemuziek, maar het blijven hangen van het geluid klinkt heel herkenbaar. Download eens een hele oude WinAmp, en kijk of het dan nog is. Dan weet je in ieder geval of het een compatibiliteitsprobleem van de nieuwe WinAmp met hardware/drivers is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:56:
Andere suggesties? (ik heb nog niet echt gezocht in de search voor mijn probleem, zal dit nu effe doen, ik wil enkel de TS steunen, als -hij- de search tenminste gebruikt heeft? :/ )
uh. -zij- :p
Een vriend van me zegt dat het mischien slechte SIS drivers voor mijn onboard geluidskaart kan zijn?
Ja ik heb nu een socket A moederbord met onboard geluid. En nee ik heb de search niet gebruikt,
wel google. Maar kwam er niet uit.

Het geluid hapert als ik een propgramma start of explorer. Zelfs flash hapert! Dus msichien ligt het niet alleen aan winamp.

Edit: Ik ga vanaaf een oude winamp downloaden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:14:
Het geluid hapert als ik een propgramma start of explorer. Zelfs flash hapert! Dus msichien ligt het niet alleen aan winamp.
Ik neig toch erg naar het noemen van de matige systemspecs voor dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik heb het ook met IE, maar ook met een nieuwe window in Firefox en heb 2gig ram beschikbaar. Het lijkt alsof het wel aan winamp ligt, aangezien Mediaplayer het probleem helemaal niet heeft... Wellicht toch iets veranderd met de laatste twee updates?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:26:
[...]

Ik neig toch erg naar het noemen van de matige systemspecs voor dit probleem.
Ik heb trouwens 512 MB aan werkgeheugen, dat vergat ik.
Met 32 MB voor de onboard VGA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:54:
[...]

Ik heb trouwens 512 MB aan werkgeheugen, dat vergat ik.
Met 32 MB voor de onboard VGA
Dat is in één keer een verdubbeling van je geheugen (oké, minus de 32 Mb van je VGA blijft er toch nog 480 over).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-09 21:06
Ik heb het vroeger ook gehad, het lag toen aan een input plugin .
Mad of shibatch
Heb je die misschien in gebruik

[ Voor 8% gewijzigd door pinojo123 op 16-01-2008 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee, helemaal geen input plugins gebruikt. alles op standaard. geen screensavers,
geen extra plugins geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor
  • Laatst online: 17-06 07:31

Swaptor

Java Apprentice

Hier (XPProSP2 + Winamp 5.51 full (nee, idd niet de laatste) +1GB) geen problemen; noch heb ik ooit problemen gehad.
TS: vermeld even welke versie van winamp je hebt, en ook welke editie (full/lite/pro)

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik zelf heb meegemaakt was met een losse audiokaart. Daarbij werdt na het installeren van een nieuwe winamp versie gelijk gebabbelt met de instellingen... wat resulteerde in het feit dat er een verkeerd signaal door de kaart werdt gestuurd en ik dus alleen maar ruis kreeg. Dat was een kwestie van de instellingen van de kaart openen en daar een beetje spelen met de instellingen.

Dit is zeer waarschijnlijk niet de oplossing, omdat je al aangaf dat het gebeurde als je IE opende. Ik ga ook voor het punt van overbelasting. Misschien verbruikt winamp niet veel, toch kan een progamma of zelfs IE zoveel bronnen gebruiken dat het winamp stoort. Probeer eens in taakbeheer wat processen te bekijken die kracht slurpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik zie gister onder hardeware/devicemanager dat mijn
40GB Maxtor DMA/133-harddrive op een te trage transfermode staat ingesteld?
Ik weet niet hoe ik dat kan veranderen, want volgens mij kan hij sneller.

Er staat nu:
Device 0
Device Type: Auto Detection
Transfer mode: DMA if available
Current mode: PIO

Dit is toch te traag voor deze harddisk?

pls help

O, en een oude winamp versie verhielp het stotterende geluid niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eeh al die mensen die zeggen hier dat z'n config te sloom is slaat nergens op volgens mij.

Ik draaide voorheen winamp feilloos op een pentium III 450mhz en 64mb aan ram..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 10:45:
Hey, ik zie gister onder hardeware/devicemanager dat mijn
40GB Maxtor DMA/133-harddrive op een te trage transfermode staat ingesteld?
Ik weet niet hoe ik dat kan veranderen, want volgens mij kan hij sneller.

Er staat nu:
Device 0
Device Type: Auto Detection
Transfer mode: DMA if available
Current mode: PIO

Dit is toch te traag voor deze harddisk?

pls help

O, en een oude winamp versie verhielp het stotterende geluid niet..
Ja dat verklaart het probleem, met PIO mode gaat alles wat van of naar de HDD moet eerst langs de cpu, daardoor komt deze constant op 100% en gaat je muziek haperen. Je moet even in je bios kijken of je daar dma kan inchakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In mijn bios heb ik alles gewoon goed staan volgens mij,
hd als master,
enable busmaster,
etc.

wel heb ik een optie dat heet "ide driving - normal/strong"
hij staat op normal.
voor de rest staat de UDMA mode op auto.. kan ook kiezen tussen dma 2-6 ofzo.
Maar weet niet welke mode ik moet kiezen en of dit verstandig is..
Pagina: 1