Toon posts:

Plaatsing Fans in miditower

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In een miditower. Als er een 8cm fan op de processor koeler blaast. En er ook nog een fan op de backpanel lucht afvoert naar buiten. En die twee vrij dicht bij mekaar zitten, kan dat kwaad?
Processor fan blaast lucht naar koelblok maar backpanel-fan verwijdert direct teveel koele lucht??

• maximus1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01-2025
nee hoor, dat kan geen kwaad :)

heb ik ook en mijn processor is 15 graden :P

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-01 18:36
Met lucht? Dan heb je hem zeker in de koelkast staan? :P
maar zonder gein, ik denk dat je dan niet helemaal het juiste programma gebruikt om de temps uit te lezen

* PSN=Chef_NL** *

• maximus1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01-2025
daar was is al bang voor whaha. speedfan gebruik ik en rivatuner

Verwijderd

Bij speedfan 4.33 moet je 15 graden op tellen... Vanuit gaande dat je een core 2 duo hebt.
Gebruik in het vervolg coretemp 0.96. Die geeft wel goede waardes aan.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:23:
In een miditower. Als er een 8cm fan op de processor koeler blaast. En er ook nog een fan op de backpanel lucht afvoert naar buiten. En die twee vrij dicht bij mekaar zitten, kan dat kwaad?
Processor fan blaast lucht naar koelblok maar backpanel-fan verwijdert direct teveel koele lucht??
Kan prima.

Het leukste is 1 fan voorin de kast maken, en 1 achterin. Voorin blaast in, en achterin blaast uit :)
Evt 2 voorin (beetje overdruk is goed tegen stof in je kast).

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-01 13:35
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:23:
Je gebruikt dus gewoon de boxed koeler met een systeemfan die de lucht naar buiten blaast? Dat hoort juist zo, de lucht achter de casefan is geen koele maar warme lucht en die moet dus de kast uit.

• Proto
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-01 11:57

Proto

¬.¬

Boudewijn schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:04:
[...]

(beetje overdruk is goed tegen stof in je kast).
Ook leuk dat die extra fan ook extra stof aanzuigt, lijkt mij ;)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Emerge filter ;)
Sowieso staat dit meen ik in de faq :)
Theoretisch gezien is de beste airflow in een 100% dichte kast als de kast evenveel luchtaanvoer als luchtafvoer heeft (dus 2 fans met dezelfde CFM zoals in voorbeeld 3). In de praktijk is echter geen enkele kast 100% luchtdicht en zitten er op diverse strategische plekken luchtopeningen en wordt lucht wordt ook aan- en afgevoerd via diverse kieren, naden en drives in je kast. Op deze manier krijgen de drives en insteekkaarten de broodnodige airflow. Hierdoor kom je in de praktijk meestal erop uit dat je iets meer intake óf outtake nodig hebt dan 100% met elkaar in balans (afhankelijk of je de lucht eruit wilt zuigen, of eruit wilt persen door de 'lekgaten'). Je moet namelijk de 'lekgaten' meenemen in je balansberekening. In verband met stof kun je vaak beter voor iets meer outtake- dan intake-luchtstroom kiezen.
Staat het nou in de faq verkeerd? :X

[ Voor 88% gewijzigd door Boudewijn op 15-01-2008 15:30 ]

Pagina: 1