plextor 8432 met dma aan=w2k crash

Pagina: 1
Acties:

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 07:48
Ik heb een plextor 8432 brander en als ik dma aanzet dan loopt w2k vast met een blue stop error (Bad_Pool_Caller) nadat hij op 20% met branden is ongeveer.

Ik heb een abit kt7a met w2k en sp1. Ik gebruik de via 4in1 4.28 behalve voor de ide busmaster drivers die zijn van microsoft.

Dacht eerst dat het aan irq lag dus acpi uitgezet in w2k en dat ging even goed. Bleek echter omdat bij uitschakelen acpi windows alles opnieuw heeft gedetecteerd en de brander weer op pio stond: omgezet naar dma en gaat weer mis.

enig idee iemand?

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:14

ChUcKiE

Dus........

Waar zet je binnen win2k (server) DMA aan?? Ik kan het zo 1 2 3 niet vinden bij mijn brander (die die nu als SCSI-device ziet).

/edit

Die brander hangt aan mijn Promise UATA100 controller. Ik keek namelijk hier ff snel op het werk bij mijn Compaq en daar staat het gewoon bij de IDE controller, maar volgens mij heb ik dat nog nooit kunnen vinden bij mijn Promise controller!

/edit

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• jaspov
bij je ide controller.

overigens heb ik niet de via busmaster drivers geinstalleerd: geven veel problemen.

• jaspov
met de drivers die jij hebt kan je nu geen dma aanzetten geloof ik omdat hij ze als scsi ziet......

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:14

ChUcKiE

Dus........

Ja klopt, komt omdat ik um aan de Promise 100 heb hangen en niet aan de onboard ata66 controller heb hangen, dara zou ik het wel gewoon kunnen aanpassen....maaruh zou het veel uitmaken?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• wvp
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

wvp

cd-rom spelers / cd-branders aansluiten op een PCI ULTRA ATA/100 IDE CONTROLLER CARD is mij gelukt met 1 op de primaire master onder WinMe. Onder Win2k worden wel de cd-rom-spelers herkend, maar worden geen letters aan toegekend :?
Pagina: 1