Toon posts:

Digitus kvm switch probleem xp.

Pagina: 1
Acties:
  • 601 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een 4-ports digitus kvm switch (IC8141A) waar ik 3 pc's op heb aangesloten 1 xp machine (laptop) en 2 win98 machines. De twee win98 machines doen het uitstekend op de switch, alleen met de xp machine heb ik geen muis en geen toetsenbord. Wel is het zo dat soms xp volledig op tilt slaat. Alsof het toetsenbord en de muis plotseling overactief worden.

Toetsenbord en muis zijn op de laptop via een USB->PS/2 adapter aangesloten, omdat er op de laptop geen PS/2 poorten zitten. Ik heb de adapter nog niet op een win98 machine getest. Maar daar kan het probleem niet in zitten denk ik, als ik toetsenbord en muis rechtstreeks aansluit (zonder kvm) werkt het namelijk wel.

Is er iemand die dit probleem kent en er zo mogelijk een oplossing voor heeft.

mvg,

Wilco

Verwijderd

Topicstarter
Klein kickje.

Is er echt niemand die er iets vanaf weet?

• gerritman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Niet alle merken verloopkabeltjes werken correct ben ik op verschillende plaatsen tegen gekomen toen ik een soort gelijk probleem had.
En heb er geen energie meer in gestopt om een werkend expl. te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Okay, dus waarschijnlijk de adapter. Zal eens proberen op een andere PC met XP die wel PS/2 poorten heeft.

Kan er nu alleen niet bij :(

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Nee het is niet de adapter, de KVM switch kan alleen PS2 muizen en toetsenborden switchen en geen muizen/toetsenborden die via USB aangesloten zijn (lijkt me ook logisch). Daarvoor heb je USB KVM switches en ja die kunnen dan weer geen PS2 aangesloten muizen/toetsenborden switchen!

Edit: iets meer uitleg: de KVM switch emuleert een PS2 muis en toetsenbord naar de pc's, ook die niet actief zijn, zou dat niet het geval zijn, krijg je allerlei foutmeldingen zodra een pc wordt weggeschakeld. Een USB aangesloten muis/toetsenbord wordt anders aangestuurd dan als deze PS2 aangesloten is.

Ik heb toevallig een USB KVM switch, met 2 poorten en die wordt door de pc herkent als een USB apparaat, dat zal niet het geval zijn met die PS2 KVM switch.

[ Voor 46% gewijzigd door Quantor op 18-01-2008 21:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid: mijn toetsenbord en muis zijn PS/2. Mijn laptop heeftr geen PS/2, dus heb ik er een adapterje tussen zitten.

Zoiets, alleen niet deze.
Afbeeldingslocatie: http://www.voti.nl/common/cable-usb-ps2.jpg

linkje

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Wat Quantor probeert uit te leggen, is dat er verschil in aansturing is tussen USB en PS/2.
Hierdoor willen nog wel eens problemen ontstaan.
Overigens heb ik op de TD bij ons op de zaak 2 stuks 4 poorts KVM switches op PS/2 in gebruik, met op 1 van de 2 een USB muis via verloop op PS/2 aangesloten, om vervolgens bij steeds meer computers met het verloopje van bovenstaande plaatje de boel weer aan te kunnen sluiten.
Maar inderdaad niet iedere PC werkt er even lekker mee samen, met die verloopjes (er ligt bij mij dus ook standaard een PS/2 en een USB setje klaar voor gebruik)...

Verwijderd

Topicstarter
Dat er verschil is tussen USB en PS/2 begrijp ik. Maar wat ik niet begrijp is dat het zonder switch wel werkt en dat de vorige switch het wel deed, misschien omdat dat een mechanische switch was.

Het moet dus de emulator zijn. Wat ik toch vreemd vind, de emulator moet toch gewoon een toetsenbord nabootsen wat dus niet blijkbaar niet goed gebeurd.

Wat zou dan de oplossing zijn? USB switch is geen optie, omdat mijn toetsenbord en muis PS/2 zijn. En de andere twee PC's draaien win98 waarvan bij eentje de USB is uitgeschakeld en dat wil ik zou houden. (Is een embedded computer)

Het zal dus iets moeten zijn op de laptop, bestaan er misschien pcmcia kaartjes met PS/2??
Pagina: 1