Nieuwe provider, maar dan welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:29
Omdat ik binnenkort ga verhuizen moet ik ook een nieuw internet abbonement afsluiten. Wat ik nu heb ik nog een oud en traag abbo'tje wat nog van destijds wanadoo was, is destijds nog een keertje verhoogd enzovoort en is later overgenomen door orange, 3mbit lijntje....

Maargoed, so far so good, tot nu toe nooit echt veel problemen gehad, maar er is ook nooit iets veranderd. Heb dit ook niet laten doen omdat ik bang was dat ik dan weer een tijd zonder internet zou zitten en ik toch niet zoveel download.

Maar nu wil ik een nieuwe provider zoeken, dus ik denk, ik spit even op GoT het forum door om te kijken welke provider wel positieve reacties krijgt enzovoort enzovoort...nou, ik heb er eigenlijk niet eentje kunnen ontdekken waar mensen overwegend positief over waren. Ik snap wel dat niet iedereen tevreden kan zijn maar er zijn zoveel negatieve reacties..precies hetzelfde op andere sites!

Nu zit ik na te denken bij welke provider ik ooit moet nemen..hoe doen jullie dit? Gewoon eentje uitzoeken en dan zien waar het schip strandt?

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
ik gok dat dit niet aan de eisen voldoet van GoT.
Maar je bent niet de enige die twijfelt: ik heb precies hetzelfde

Ze hebben allemaal z'n nadelen. De 1 is erg goed, maar heel duur (xs4all), de ander vrij goedkoop, maar erg slecht (orange)

- telfort -> iedereen stapt hier voor mn gevoel op over: dat kan problemen opleveren. (leert de geschiedenis) Voordeel: eigendom van kpn, dus zullen wel redelijke diensten afleveren en verder is het erg goedkoop

- alice -> Even duur, maar weinig tevreden klanten. Voordeel is dat je er weer makkelijk vanaf kunt, maar dat je wel een behoorlijk bedrag aansluitkosten gaat krijgen (65 euro geloof ik)

- Tele2 -> de aanbieding met vision box is even duur als bovenstaand, alleen geen onbeperkte telefonie. Nadelen: stabiliteit en dat je er 2 jaar aan vast zit. Voordeel: wordt geinstalleerd, dus als er probleem met je aansluiting is, dan zullen zij het gelijk oplossen. En je kan films en voetbal kijken, als je dit wilt (tegen betaling per film/wedstrijd)

- Orange -> nog altijd veel problemen met hun livebox. 1e jaar wel het allergoedkoopst (van de snelle verbindingen)

- Kleine providers (tweakdsl, concepts en dergelijke) -> nadeel: hier moet je ook nog aan de kpn blijven betalen (± 10 euro), waardooor ze in verhouding erg duur zijn

- De andere kpn-providers: Zijn erg duur, als je een redelijk snelle verbinding wilt. Eigenlijk belachelijk duur. Maar de verbindingen zijn erg goed. Planet wil wel eens zijn klantgegevens op internet plaatsen....

- Kabelinternet: Meestal wat duurder en afhankelijk van je woonplaats goed, of juist slecht.

- Glasvezel: moet je mazzel hebben willen ze het net bij jou aanbieden, al is het niet goedkoop.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nogal handig dat je post waar je uberhaupt woont; sommige providers zijn niet eens te krijgen in je woonplaats.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:29
Het gaat om postcode 9411 naar alle waarschijnlijkheid. Hier is dus alleen adsl verkrijgbaar en geen kabel.

Het gaat ook niet specifiek om mijn situatie, maar voor iedereen is deze situatie als ze een nieuwe provider moeten nemen natuurlijk gelijk.

Quaka heeft een mooi lijstje gemaakt :) klopte ook wel aardig met het beeld dat ik had...had ook bijvoorbeeld eerst telfort in mijn hoofd, maar dan kijk je in het telfort topic hier op GoT en dan gaan je haren ook overeind staan...

Moeilijk moeilijk moeilijk...

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:31
Grappig dat je UPC/Chello niet noemt :+

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:40

Kettrick

Rantmeister!

Volgens http://pcdb.bbned.nl/ zit je op een bitstream locatie, hierdoor vallen vrijwel alle bbned providers al af. niet geheel onbelangrijk :)

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
UTwizard schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 10:28:
[...]

Grappig dat je UPC/Chello niet noemt :+
noem ik wel... (in het regeltje over internet via de kabel)

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Pagina: 1