[15" HP NX6125 laptoptft] Blauwe lijn

Pagina: 1
Acties:

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-03 18:42
Hoi Tweakers!

Ik heb sinds vanmiddag een blauwe lijn over mijn scherm lopen. Een aantal uur daarvoor heb ik mijn laptop, een HP Compaq NX6125, nog gewoon gebruikt.

Ik heb de search hier geprobeerd, niks nuttigs gevonden. Een TFT fix flikker filmpje heeft niet geholpen, behalve dat ik nu vlekken zie ;). De lijn is constant aanwezig, en is erg irritant. Hij komt bij alle kleuren voor, alleen bij wit valt hij niet zo op.

De laptop is meer dan 2 jaar oud, dus garantie heb ik niet meer. Is dit te fixen, zo ja, kan ik dit zelf doen, of moet ik het toch echt aan een computerzaak overlaten?

Alvast hartelijk bedankt.
Reneger.

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-03 08:53
Ik denk dat je op zoek zal moeten gaan naar een nieuw scherm. Wat bij een dell laptop bij mij al eens heeft gejolpen is op de plastic rand rond het scherm aan het begin en eind van de lijn wat duwen. Soms verdween die dan. Een goede oplossing is dat niet echt. Zogouw je stopte met duwen kwam de lijn terug.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Probleem met laptops is dat een PC winkel er meestal ook niets mee kan. De laptop zal dan naar HP/Compaq moeten en dat kost je erg veel geld. Een nieuw scherm kost je zo 200+ euro. Aangezien alleen HP/Compaq de onderdelen heeft kunnen ze vragen wat ze willen.

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-03 18:42
Oi!

Dat is een domper... Ik keek net op de HP site, een nieuw scherm kost 400 pleuro..

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Misschien kan je ergens een NX6125 vinden waarvan het moederbord kapot is. Dan heb je misschien voor 100 euro een nieuw scherm. Ik heb zelf ook een NX6125 waarvan het moederbord een keer kapot gegaan is. Was niet door mij dus de verzekering van de andere partij zou het wel betalen. Ze hebben bij HP alleen een fout gemaakt door mij niet te laten tekenen dat ik zou betalen. Mijn laptop is toen gratis gemaakt, maarja dat jij ook die mazzel hebt is erg klein en ik zou het er niet op wagen. Kosten van een nieuw moederbord waren iets van 500 euro. Het domme is dat mijn laptop nieuw 700 euro was. Zelfs als de stekker voor de adapter afbreekt kost je dat 500 euro omdat ie op het moederbord zit.

Ergens voor weinig geld een scherm zoeken is denk ik het beste.

[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 14-01-2008 23:41 ]